Strona 1 z 1

Silnik z kia carnival do musso

: 01 cze 2013, 23:42
autor: wisniowy1972
Czy to prwda ze w musso siedzi ten sam silnik 2'9 diesel co w kia carnival? Slyszalem ze tamte maja awaryjne silniki wiec czyzby w musoo tez byl taki silnik.?

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 02 cze 2013, 8:45
autor: sasek94
W musso masz silnik mesia, który jest bezawaryjny.
W carnivalce masz silnik 4 cylindry dohc własnej produkcji CRDI.

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 02 cze 2013, 19:28
autor: krzychu
sasek94 pisze:W musso masz silnik mesia, który jest bezawaryjny.



Nie z mesia a na licencji mesia.
Niestety oprócz pierdółek z osprzętu to główne taile z mesia nie podejdą.
Inna średnica tłoków.

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 02 cze 2013, 20:24
autor: wisniowy1972
Slyszalem ze w carnival tez sa silniki mesia i wlasnie 2'9 d to sie przestraszylem ze tez beda klopoty.

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 04 cze 2013, 0:56
autor: rol16
Poczytaj :)
SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly'ea z Royal College of Art[1]. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 04 cze 2013, 9:12
autor: mussolinimmz
rol16 pisze:Poczytaj :)
SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly'ea z Royal College of Art[1]. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).



Tylko się domyślam skąd to skopiowałeś ale z mostami DANA to nieprawda :lol: niestety nawet sobie kupiłem tarczki do LSD do DANA 44 ale niestety to nie jest dana tylko koreański most. co do MERCEDES MUSSO też nie jestem przekonany bo poza kilkoma fotkami w sieci nic tego nie potwierdza. Szczególnie australijski Ebay :twisted:

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 04 cze 2013, 19:23
autor: sasek94
krzychu pisze:
sasek94 pisze:W musso masz silnik mesia, który jest bezawaryjny.



Nie z mesia a na licencji mesia.
Niestety oprócz pierdółek z osprzętu to główne taile z mesia nie podejdą.
Inna średnica tłoków.


Muszę Cię niestety zasmucić;)
Jest to silnik mesia, ba nawet z tabliczkami mesia, co może potwiercić barth;>

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 04 cze 2013, 20:58
autor: krzychu
Może stare przed liftowe jednostki.
Sprzęgło ma inną ilość zębów na wielowypuście a tłoki inną średnicę.
Wiem, bo przerabiałem wymianę tłoka i z żadnego mietka nie pasował.
Trzeba było znaleźć oryginał musso.
Inne pierdółki jak uszczelki, filtry i "drobnica" jak najbardziej są spod znaku gwiazdy.

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 04 cze 2013, 22:17
autor: mussolinii
Sprzeglo jest inne bo skrzynia nie jest od mietka. Walek przeciez wychodzi ze skrzyni a nie z motoru.

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 05 cze 2013, 9:14
autor: mussolinimmz
Krzyś ma rację silnik jest tylko na licencji, a małe koreańskie rączki wsadziły tam swoje pięć groszy. O tłokach słyszałem przy okazji wizyty w UNIMARCIE blok z tego co pamiętam też jest inny. W 3,2 nawet uszczelka pod głowicę jest inna bo są dodatkowe kanały wodne.

Legendy o silnikach Mercedesa tak jak i o mostach Dana powstała na podstawie jednego artykułu w Wyprawach :mrgreen:

Niestety LSD w tylnim moście (niby dana) jest nierozbieralnym elementem a w Prawdziwym moście Dana 44 tarczki są elementem wymiennym i to w dodatku prosta operacja. Ja niestety wydałem najpierw 500zł na nowe tarczki zanim się o tym dowiedziałem.

To że gdzieś jest tabliczka to jeszcze o niczym nie świadczy. A jestem ciekawy co jest na tej tabliczce napisane bo jak miałem 2,9 z 1999r. było wyraznie napisane ze licencja mercedesa. W 3.2 mam gwiazde na silniku tabliczek nie szukałem ale wiem że jest sporo żeczy innych jak chociażby uszczelka pod głowicę 8)

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 13 cze 2013, 17:39
autor: Trawus
Nie narzekać tam ! Mercedes sam poprawiał błędy konstrukcyjne tego silnika podczas sprzedaży licencji. Dane z rynku ochrony konsumenta wykazują, że silnik Musso był mniej awaryjny od niemieckiego odpowiednika. Inne tłoki poprawiły odporność na przegrzewanie się silnika. Poprawiono też chłodzenie wewnętrzne bloku i głowicy/ Ogólnie wyszedł lepszy silnik licencyjny niż rodzimy. Tylko ten Musiak, którego ja kupiłem w Germanii miał przez właściciela , mechanika, wymieniony silnik na 3,2 V6 z mercedesowskim automatem . Ogólnie to była porażka bo silnik choć nieco elastyczniejszy od rzędówki żarł za to wiele więcej paliwa. Gość razem z kompem wsadził wszystko od Merca ( pewnie jakąś rozbitą nówkę trafił na szrocie ) :lol: Ale okazało się , że ta przeróbka była raczej głupia niż dobra. Dobrze, że udało mi się go upchnąć Ruskowi, którego podniecała mechanika Mercedesa. Bo tak na prawdę to Koreańska wersja była lepsza i oszczędniejsza.

Re: Silnik z kia carnival do musso

: 13 cze 2013, 21:59
autor: sasek94
I znalazłem fotki;)