Strona 1 z 2
RATUJCIE !!!
: 16 wrz 2008, 21:02
autor: mpn120
Witam wszystkich użytkowników nosorożca

Potrzebna mi skrzynia biegów do Musso 2,9 D 96r.
Moja stuka na biegach: 1,2,3,5
Na 4 i wstecznym jest OK!
Jak ktoś ma proszę o info ewentualnie tel. do mnie.
508-268-702 (PRZEMEK)
Re: RATUJCIE !!!
: 17 wrz 2008, 10:15
autor: ponton26
Najszybciej znajdzeisz na Allegro
Re: RATUJCIE !!!
: 17 wrz 2008, 14:13
autor: DANIEL
a tak sie tylko zapytam czy sprawdzone sa krzyzaki i waly napedowe bardzo czesto to walsnie stuka
Re: RATUJCIE !!!
: 17 wrz 2008, 14:22
autor: mpn120
Tak i wszystko jest ok. samochód był podniesiony w góre i miał wrzucony bieg i ewidentnie stuka w skrzyni na 1, 2, 3 i 5 biegu. wsteczny i 4 bieg cisza
Re: RATUJCIE !!!
: 17 wrz 2008, 20:08
autor: mpn120
Auto na razie spoczywa w serwisie dalsze poczynania będę opisywał może komuś się przyda trochę info na ten temat.
Skrzynię będę robił tą co jest w nim obecnie ponieważ chyba to będzie najrozsądniejsze rozwiązanie,bo jak kupię używkę to nie wiadomo co się trafi

i mogą być przykre niespodzianki.
Re: RATUJCIE !!!
: 22 wrz 2008, 22:48
autor: mpn120
Witam wszystkich użytkowników.
W moim MUSSO posypał się w skrzyni wałek sprzęgłowy i łożysko wałka oraz choinka brak jednego zęba.
Czy ktoś potrafi mi powiedzieć gdzie mogę zdobyć te trzy części ponieważ mam problem z ich zakupem.
Mieszkam w okolicy Warszawy i jedyne co to znalazłem na Chełmżyńskiej ale nie wiadomo czy mają od reki może ktoś zna jeszcze jakiś dobry punkt zaopatrzenia nie koniecznie W-wa,
Poruszam się po całym kraju w tygodniu i może akurat będę tam przejeżdżał.
Za pomoc dziękuję z góry!!!
Re: RATUJCIE !!!
: 23 wrz 2008, 13:33
autor: mpn120
Witam
Części znalazłem w Unimarcie w Łomiankach koszt przewyższa zakup drugiej skrzyni o połowe.
Kupiłem więc skrzynie z reduktorem komplet 2800PLN a części takie jak wałek sprzęgłowy,łożyska wałka sprzęgłowego i choinka to koszt 5100PLN

więc różnica jest co?
Auto jutro wyjeżdża z serwisu i też okaże się co za skrzynie kupiłem podobno ma przebieg 65 tys. mil.
A te graty do naszych nosorożców nie są takie tanie porównywałem z Pajero i innymi.
Jak komuś skrzynia padnie to ma już jakiś pogląd bo ja chciałem robić swoją ale niestety koszty szok 5100PLN plus robocizna to troszkę sporo

Re: RATUJCIE !!!
: 23 wrz 2008, 15:04
autor: mussolinii
Rozumiem ze ta skrzynia jest z angola... a co z biegami?? Bedziesz mial odwrotnie?
Re: RATUJCIE !!!
: 24 wrz 2008, 12:21
autor: mpn120
Nie no co Ty? Normalnie tylko kierownica jest po drugiej stronie w angliku, a biegi wchodzą tak samo.
Re: RATUJCIE !!!
: 26 wrz 2008, 12:51
autor: mpn120
No i pierwszy problem już mam
Mechanizm zmiany biegów jest inny ja miałem na linkach a tu jest lewarek

Mam nadzieję że jak założę skrzynię z mechanizmem do niej to wszystko będzie git,
gość co kupiłem od niego skrzynie ma mi wysłać cały lewarek z mechanizmem(na szczęście za FREE!!!)i mam nadzieję że już będzie koniec kłopotów.
A orientuje się ktoś jeżeli skrzynia była na linkach a ja wrzuciłem na lewarek i dołożę cały mechanizm oryginalny do niej to będzie ok?
Re: RATUJCIE !!!
: 26 wrz 2008, 15:58
autor: sasek1
Napewno. Wdług katalogu ta skrzynia występuje od 2000r. Wersja włoska.
Re: RATUJCIE !!!
: 28 wrz 2008, 11:24
autor: mpn120
No to kamień spadł mi z serca bo mam dosyć wydatków już na te auto zamierzam tylko jeszcze załorzyć sprzęgiełka manualne AVM i opony 31" i na tym kończę inwestycję bo mam go od lipca tego roku a wsadziłem w niego już ponad 5000pln
Po za tym zdążyłem już całego pomalować na nowo koszt 2000pln. + właśnie ta skrzynia 2800pln i cała robocinzna.
Re: RATUJCIE !!!
: 28 wrz 2008, 19:33
autor: MUSSOART
Witam i przy 31 nie zapomnij o wymianie amorków a już na 100% przód i podkręć fabryczne drązki bo inaczej połamiesz nadkola i po urywasz spinki mocujące te plastikowe ozdoby na błotnikach w terenowych przejazdach.
Pozrawiam

Re: RATUJCIE !!!
: 30 wrz 2008, 23:12
autor: mpn120
A no właśnie jak podkręcić bo nie mam o tym pojęcia? Bo te fabryczne zawieszenie jest jakoś podobno regulowane jeśli chodzi o wysokość ale nie wiem jak to zrobić?
Chciał bym go podnieść do góry trochę i założyć większe koła a słyszałem że 31" wchodzi bez problemu?
A czy do 31" muszę felgi 15" zmienić na inne czy na nie inne kapcie wcisnę?
Re: RATUJCIE !!!
: 01 paź 2008, 19:16
autor: MUSSOART
Witam do 31 felga standardowa od musso 7j15 i opona 31x10.5r15 a jak byś chciał 16 to niższa opona a 8j nie polecam za szeroko do standardowego zawieszenia z opona terenową 31 czy all czy mud terrain. A drążki max 3cm możesz podkręcić by zawieszenie było sztywniejsze ale nie możesz przesadzić bo prztykną fabryczne drążki jak zapałki.
Pozdrawiam