Dziwna awaria cewki w 3,2 benzyna
: 14 paź 2013, 9:47
Przypomnę mam Musso z 2000 roku 3,2 benzyna z LPG.
W piątek musiałem użyć lawety, ponieważ samochód zaczął mi pracować nie na wszystkich cylindrach. Stało się to stojąc na światłach, tak samo jest na benzynie jak i na LPG.
W domowym garażu postanowiłem ustalić usterkę, dysponując uniwersalnym miernikiem za 10 zł z marketu.
Zacząłem od sprawdzania iskry na I cewce od strony chłodnicy, obsługuje ona 2 i 5 cylinder (świece) licząc od strony chłodnicy.
I tak, na świecy nr 5 iskra jest dobra, ale nie ma iskry na świecy nr 2. Zmieniałem, kable i świece i nadal cewka nie dawała iskry na świece nr 2. Zdziwiło mnie to, bo wydaje mi się, że uzwojenie wtórne jest wspólne dla 2 i 5. Na 5 jest, a na 2 nie ma (ani razu).
Możliwe jest uszkodzenie cewki w taki sposób, aby dawała napięcie iskrę z wyjścia z boku (5) a nie dawała iskry od spodu (2)?
Pozostałe świece dają iskrę, cewki II i III wydają się dobre.
Czy cewka może się w tak dziwny sposób zepsuć. Myślałem, że oba wyjścia będę zepsute.
W piątek musiałem użyć lawety, ponieważ samochód zaczął mi pracować nie na wszystkich cylindrach. Stało się to stojąc na światłach, tak samo jest na benzynie jak i na LPG.
W domowym garażu postanowiłem ustalić usterkę, dysponując uniwersalnym miernikiem za 10 zł z marketu.
Zacząłem od sprawdzania iskry na I cewce od strony chłodnicy, obsługuje ona 2 i 5 cylinder (świece) licząc od strony chłodnicy.
I tak, na świecy nr 5 iskra jest dobra, ale nie ma iskry na świecy nr 2. Zmieniałem, kable i świece i nadal cewka nie dawała iskry na świece nr 2. Zdziwiło mnie to, bo wydaje mi się, że uzwojenie wtórne jest wspólne dla 2 i 5. Na 5 jest, a na 2 nie ma (ani razu).
Możliwe jest uszkodzenie cewki w taki sposób, aby dawała napięcie iskrę z wyjścia z boku (5) a nie dawała iskry od spodu (2)?
Pozostałe świece dają iskrę, cewki II i III wydają się dobre.
Czy cewka może się w tak dziwny sposób zepsuć. Myślałem, że oba wyjścia będę zepsute.