Strona 1 z 1

jedna półoś się nie kręci przy 4H i 4L

: 21 paź 2013, 16:16
autor: squid
Witam

jestem nowym uzytkownikiem Musso firmowanego przez Daewoo. Auto 4x4 to dla mnie nowość, przeczytałem co się dało przed zakupem i zakupiłem. Mam 2 problemy :

1) Kontrolka od 4L czasem się zapala, a czasem nie przy przełączaniu ( nie świeci wtedy też kontrolnie przed odpaleniem ). Reduktor działa i czuć że jedzie dużo wolniej więc podejrzewam problem elektryczny samej kontrolki. Jeśli mam podejrzewać coś innego proszę o pokierowanie :)

2) Główny problem - chciałem sprawdzić napędy czy są ok więc oddałem auto do mechanika (ale nie specjalisty od 4x4) po zapięciu 4H lub 4L jedna półoś stoi w miejscu - powiedział że sprzęgiełko po prawej stronie nie działa bo vacum pompa daje za małe podciśnienie (auto też ciężko gaśnie), ale czy przy niedziałającym sprzęgiełku nie powinna kręcić się półoś a koło stało by w miejscu ?

3) Co na starcie wymienić w Musso 2,9 Td poza tym co sie wymienia w osobówce po zakupie (tj poza filtrem oleju paliwa powietrza i samym olejem w silniku ) ? A może ktoś zna specjaliste od musso w okolicy Piotrków Tryb. - Radomsko - Częstochowa

Re: jedna półoś się nie kręci przy 4H i 4L

: 22 paź 2013, 10:32
autor: mussolinimmz
squid pisze:Witam

jestem nowym uzytkownikiem Musso firmowanego przez Daewoo. Auto 4x4 to dla mnie nowość, przeczytałem co się dało przed zakupem i zakupiłem. Mam 2 problemy :

1) Kontrolka od 4L czasem się zapala, a czasem nie przy przełączaniu ( nie świeci wtedy też kontrolnie przed odpaleniem ). Reduktor działa i czuć że jedzie dużo wolniej więc podejrzewam problem elektryczny samej kontrolki. Jeśli mam podejrzewać coś innego proszę o pokierowanie :)

2) Główny problem - chciałem sprawdzić napędy czy są ok więc oddałem auto do mechanika (ale nie specjalisty od 4x4) po zapięciu 4H lub 4L jedna półoś stoi w miejscu - powiedział że sprzęgiełko po prawej stronie nie działa bo vacum pompa daje za małe podciśnienie (auto też ciężko gaśnie), ale czy przy niedziałającym sprzęgiełku nie powinna kręcić się półoś a koło stało by w miejscu ?

3) Co na starcie wymienić w Musso 2,9 Td poza tym co sie wymienia w osobówce po zakupie (tj poza filtrem oleju paliwa powietrza i samym olejem w silniku ) ? A może ktoś zna specjaliste od musso w okolicy Piotrków Tryb. - Radomsko - Częstochowa


Ad2) Sprawdź czy Ci nie trzymają hamulce na tym kole które się nie kręci. Jak sprzęgiełko nie trzyma to półośka się kręci. Jak masz zapieczony tłoczek w zacisku i nie odbija to wtedy na podnośniku będzie się kręciło tylko to koło co ma lżej.

Ad3) Skoro masz orginalne sprzęgiełka zastanowił bym się nad przeglądem i wymianą uszczelniaczy i łożysk igiełkowych w przednich piastach. Bo to częsta bolączka a zima idzie i 4X4 się przyda na pewno.

Re: jedna półoś się nie kręci przy 4H i 4L

: 22 paź 2013, 21:02
autor: Gonzo
Zanim zaczniesz wymieniać to :

Najpierw sprawdź wężyki od podciśnienia a w szczególności trójniczki i czwórniczki - lubią pękać i są nieszczelne.

Czasem nadgorliwy mechanik naładuje za dużo smaru w sprzęgła i zapychają się wężyki przy piastach.

Sprawdź elektrozawór od podciśnienia, przy lewej lampie, czasem zaśniedzieją styki.

Re: jedna półoś się nie kręci przy 4H i 4L

: 27 paź 2013, 10:41
autor: Ptasiek
delikatnie należało by na uniesonym samochodzie przyblokować półoś która się kreci ponieważ jeżeli jest większy opór na półosi nie kręcącej się to mechnizm różnicowy daję napęd na tą półoś co ma lzej i jest to normalne. Jeśli pod obciążeniem ruszy stojąca półoś to jest wszystko ok jeśli nie to mechnizm różnicowy do wymiany i nic innego nie pomoże.