Strona 1 z 2

Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 17 lis 2013, 13:13
autor: wheelerwasp02
Wiem że temat może brzmieć dziwnie lub śmiesznie.. ale poważnie chciałbym się kilka szczegółów dowiedzieć..

Mam nieco doświadczenia z nowszymi autami Alfa Romeo z silnikiami JTD oraz Nissanami z dCi. Mam świadomość że w Musso jest to bardzo stara konstrukcja silnika ten 2.9 TD..

Ale czy ktoś w ogóle porywał się na takie modyfikacje jak robienie frontowego intercoolera dużego typu FMIC z orurowaniem całym? z jakimi efektami..

Czy da się w tym aucie modyfikować w jakiś sposób mapę silnika? tylko mówimy o profesjonalnej zmianie a nie chip tuningu z allegro..

Jedynie o EGR znalazłem temat i EGR jest zaślepiony i odczułem już po tym sporą różnicę na +..

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 17 lis 2013, 15:20
autor: mussolinii
ZAdnych map nie zmienisz bo ich tu poprostu... nie ma. Poszukaj na forum bo juz kilka osob chcialo "czipowac" 2.9TD.

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 17 lis 2013, 16:02
autor: krisw11
Witaj Kolego tak jak napisał Mussolini za wiele domowym sposobem nie zdziałąsz,jedynie zmiana turbawki na wieksza i podniesc dawke paliwa ja tak zrobilem i odczuwa sie to od razu ale troche wiecej kopci co zrozumiale i wiecej pali ,w ostatecznosci zmiana autka na np.jeep cherooki 4.0 i masz 180 kucyków co daje już niezłą frajde :D

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 17 lis 2013, 18:13
autor: sasek94
Ale jaki widzicie sens tuningu 2,9Td? Nakłady duże, spalanie wzrośnie. Moim zdaniem do normalnej jazdy spokojnie wystarcza. Wiadomo, że fajniej zwija Actyon. Wystarczyło przemyśleć to przy zakupie.

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 17 lis 2013, 19:18
autor: dzikuswata
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Dae ... 88kW-120KM
Znalazłem coś takiego,nie wiem na jakiej zasadzie działa,ale z tego co się orientuję V-tech nie jest firmą-krzak.

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 17 lis 2013, 20:51
autor: musso
Co chcesz kolego chipowac-zmien dawke paliwa na pompie wtryskowej na chyba 1.2 jak pamietam,i jezdzic bedziesz po 180km/h,a na swiatlach A6 tdi wymieka.

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 8:59
autor: sasek94
dzikuswata pisze:http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Daewoo-Musso-2.9-TD-88kW-120KM
Znalazłem coś takiego,nie wiem na jakiej zasadzie działa,ale z tego co się orientuję V-tech nie jest firmą-krzak.

Ale tłumaczymy;>
Tam nie da się zmienić mapy. Oblukaj sb silnik i jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice dojdziesz do tego samego wniosku.

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 9:17
autor: leon81
dawka paliwa lekko do góry, ciśnienie na turbo poprzez zawór później otwierający i masz moc. Potrzebne rzeczy: hamowania, czujnik zadymienia, czujnik ciśnienia w dolocie - DOŚWIADCZENIE! bez tego ostatniego można sobie narobić niezłego bigosu. O rzeczach typu nie lejące wtryski, sprawna turbina i czysty dolot oraz braku egr nie wspominam :)

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 9:54
autor: V12
krisw11 pisze:Witaj Kolego tak jak napisał Mussolini za wiele domowym sposobem nie zdziałąsz,jedynie zmiana turbawki na wieksza i podniesc dawke paliwa ja tak zrobilem i odczuwa sie to od razu ale troche wiecej kopci co zrozumiale i wiecej pali ,w ostatecznosci zmiana autka na np.jeep cherooki 4.0 i masz 180 kucyków co daje już niezłą frajde :D


Wiec mam prośbe napisz jak zmienia się dawke w tej sekcyjnej pompie. Wiem na czym polega tuning takiego silnika tylko nie wiem jak dawke zmienić bo w necie nawet nawet na forach merca o tym mało .
Czytałem że podkręcają jakoś LDA i to wystarcza.
Potem troszkę turbine doładowanie 1 bar zrobi duża różnicę a jest 0.8
pozdr

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 13:00
autor: mussolinimmz
Dawkę powinien ustawić pompiarz na stole probierczym. Samemu wkrętakiem tego nie zrobisz :mrgreen:

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 14:58
autor: wheelerwasp02
Wow.. widzę że sporo się tu działo jak mnie nie było ;D a myślałem że mało tu użytkowników..

Jeśli o mnie chodzi już spieszę z odpowiedzią..

Co do odpowiedzi o pomyśleniu przy zakupie.. mamy tego Musso od nowości.. kupiliśmy w Polskim salonie w 2000 roku ;) więc wtedy były inne realia i potrzeby..

Natomiast o samą mechanikę/technikę.. właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem, bo nie znam budowy silnika, jak mówiłem mam pewne doświadczenie z JTD, dCi i chciałem to porównać.. czyli rozumiem nie warto się bawić to w ogóle.. zadbać tylko o jednostkę.. zamierzam rozebrać nieco, wyczyścić dolot, egr i zaślepić go porządniej, wymienię świece żarowe, filtry itp.. zajrzę do wężyków od paliwa bo tam zawsze coś wilgotno jest więc trzeba z tym porządek robić.. i trzeba hulać po prostu ;)

Ostatnie pytanie w tym temacie czy ewentualnie coś takiego jak jakiś prosty manual boost controler da się tam założyć, próbował ktoś? efekty pewnie niewielkie ale może coś na + jakby delikatnie podkręcić ?

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 15:39
autor: V12
mussolinimmz pisze:Dawkę powinien ustawić pompiarz na stole probierczym. Samemu wkrętakiem tego nie zrobisz :mrgreen:


Mylisz się sekcyjna pompę bierze sie na stół kiedy źle dawkuje ( nie równo między cylindrami) lub po jakiej kolwiek naprawie
Ciekawe wykręce pompe i skad niby pompaż bedzie wiedział jaka dawkę ustawić pod doładowanie 1 bar zamiast 0.8 ?? w favryce jest to ustawiane na podstawie podstawowych obliczeń
Tunerzy nie prowadza raczej obliczeń tylko doświadczalnie plus pomoc narzędzi takich jak hamownia , czujnik dymienia czy czujnik EGT (temperatura spaliń) , wskaźnik doładowania
Kiedy miałem golfa 1.9 TD był tak wystrojony że miałem 100km na hamowni z seryjnych 75 km. na seryjnych gratach. jedna wada bylo z leksza kopcenie dopóki doładowanie nie wskoczyło.
W nim bardzo prosto regulowało sie dawkę LDA lub srubą bo miał rotacyjną pompę
Pytałem się jak podkręca się dawkę bo nie miałem do czyniena z pompą od merca ale wiosną i tak dawka cisnienie turbo poleca w góre
Tyle żę ja mam 2.3 TD i poluje na 120-130Km jak mi sie uda to wrzuce wykresy ale dopiero wiosna bo tera zimna że z domu ciężko mi wyjść

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 18 lis 2013, 15:42
autor: V12
wheelerwasp02 pisze:Wow.. widzę że sporo się tu działo jak mnie nie było ;D a myślałem że mało tu użytkowników..

Jeśli o mnie chodzi już spieszę z odpowiedzią..

Co do odpowiedzi o pomyśleniu przy zakupie.. mamy tego Musso od nowości.. kupiliśmy w Polskim salonie w 2000 roku ;) więc wtedy były inne realia i potrzeby..

Natomiast o samą mechanikę/technikę.. właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem, bo nie znam budowy silnika, jak mówiłem mam pewne doświadczenie z JTD, dCi i chciałem to porównać.. czyli rozumiem nie warto się bawić to w ogóle.. zadbać tylko o jednostkę.. zamierzam rozebrać nieco, wyczyścić dolot, egr i zaślepić go porządniej, wymienię świece żarowe, filtry itp.. zajrzę do wężyków od paliwa bo tam zawsze coś wilgotno jest więc trzeba z tym porządek robić.. i trzeba hulać po prostu ;)

Ostatnie pytanie w tym temacie czy ewentualnie coś takiego jak jakiś prosty manual boost controler da się tam założyć, próbował ktoś? efekty pewnie niewielkie ale może coś na + jakby delikatnie podkręcić ?


Poczytaj sobie o zaworku MBC nim możesz podnosić ciś doładowania i teoretycznie LDa powinno zwiększyć też dawkę ale pytanie czy na start starczy spaliń żeby rozkręcić turbo.
Zmniejszanie mocy nie ma sensu diesel to nie benzyna po tuningu pala mniej w normanych warunkach , wiadomo przy full wykorzystaniu mocy spali więcej

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 19 lis 2013, 8:22
autor: mussolinimmz
V12 pisze:
mussolinimmz pisze:Dawkę powinien ustawić pompiarz na stole probierczym. Samemu wkrętakiem tego nie zrobisz :mrgreen:


Mylisz się sekcyjna pompę bierze sie na stół kiedy źle dawkuje ( nie równo między cylindrami) lub po jakiej kolwiek naprawie
Ciekawe wykręce pompe i skad niby pompaż bedzie wiedział jaka dawkę ustawić pod doładowanie 1 bar zamiast 0.8 ?? w favryce jest to ustawiane na podstawie podstawowych obliczeń
Tunerzy nie prowadza raczej obliczeń tylko doświadczalnie plus pomoc narzędzi takich jak hamownia , czujnik dymienia czy czujnik EGT (temperatura spaliń) , wskaźnik doładowania
Kiedy miałem golfa 1.9 TD był tak wystrojony że miałem 100km na hamowni z seryjnych 75 km. na seryjnych gratach. jedna wada bylo z leksza kopcenie dopóki doładowanie nie wskoczyło.
W nim bardzo prosto regulowało sie dawkę LDA lub srubą bo miał rotacyjną pompę
Pytałem się jak podkręca się dawkę bo nie miałem do czyniena z pompą od merca ale wiosną i tak dawka cisnienie turbo poleca w góre
Tyle żę ja mam 2.3 TD i poluje na 120-130Km jak mi sie uda to wrzuce wykresy ale dopiero wiosna bo tera zimna że z domu ciężko mi wyjść


Dobrze więc czekam. Jak już to zrobisz to opisz jak śrubką zwiększyłeś dawkę :wink:

Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni

: 07 lut 2015, 8:13
autor: trol48
witam
instalka lpg Igeneracja i HHO
przyrost mocy ok. 30 procent i ekonomia
pozdrawiam