Strona 1 z 1

LPG W MUSSO ?

: 08 lis 2008, 23:40
autor: DANIEL
Co powiecie o lpg lub cng w musso a konkretnie w silniku 3,2 V6 220PS lub wersja limited 500, mocy 246PS , jakie są wasze spostrzeżenia oraz wady i zalety ?
czy warto sie w cos takiego bawić ?
czy ten silnik jest tak wytrzymały jak 2,9 TD 120PS ? - [z którego Ja osobiście byłem holernie zadowolony i w terenie i na asfalcie ]

Re: LPG W MUSSO ?

: 11 lis 2008, 11:38
autor: rsikora
Po pierwsze silnik 3,2 litra jest rzędowy a nie widlasty.
Po drugie chodzi świetnie na gazie. Ponad rok temu zamontowalem sekwencję: centralka polska STAG300, reszta osprzętu włoska Tomasetto. Zrobiłem trzydzieści parę tysięcy kilomatrów i jak do tej pory rewelacja. Nie ma różnicy w jeździe na benzynie i gazie. Przy przełączaniu slychać tylko stuk zaworu przy butli i nie ma żadnej innej zauważalnej różnicy w pracy silnika. Również na pracę automatu instalacja gazowa nie wpływa w żaden sposób. Na gazie Musso pali 16 do 18 litrów na 100km - jest to jazda w średnim mieście - dojazdy do pracy na odcinku 10 km. Na trasie oscyluje w granicach 16 l/100km, chociaż jak się mocniej wdepnie gaz to różnie bywa :D

Re: LPG W MUSSO ?

: 12 lis 2008, 10:41
autor: DANIEL
kolego rzedowy to jest diesel 2,9 lub 3,0 mercedesowski montowany w musso a benzin ma vałke chyba ze masz jakis stary model lub przekładke silnika a moze masz 2,3 benzynowca sprawdz to lepiej bo cos mi tu niegra
ale dziki zainfo o spalaniu bo wlasnie moje musso 2,9 td znalazlo innego klienta i szukam drugiego mocniejszego potworka

Re: LPG W MUSSO ?

: 12 lis 2008, 15:05
autor: ZbiG2000
Cześć,

W Musso 3.2 jest na pewno rzedowy silnik. Jeżeli chodzi o silniki 3.2 w Musso nie nie słyszalem aby były jakie V-ki.
Natomiast w temacie gazu (LPG) - potwierdzam, że rzeczywiście nie ma większych problemów.

Ja mam zrobione trochę ponad 100 tys. na gazie i jak do tej pory nic tam nie dotykałem poza standardową wymianą filterków (zwłaszcza nalezy dbać o filtr fazy lotnej aby nie uszkodzić wtrysków).
Mam dość popularną instalację sekwencyjną, reduktor OMVL, sterownik Dream XXI.

Ostatnio wprawdzie pojawiły się wycieki oleju spod uszczelki pod głowicą - ale nie wiąże tego faktu z gazem. Czytałem gdzieś, że takie wycieki to standardowa przypadłość mercedesowego silnika M104 gdzieś przed 200 tys. km.
Tym bardziej, że w moim Musso jest już silnik licencyjny to i tak chyba nie jest najgorzej.

Jeżeli chodzi o spalanie - to w jeżdzie miejskiej myślę że trzeba się liczyć ze spalaniem 20 l/100 km.


Pozdrawiam
ZbiG2000

Re: LPG W MUSSO ?

: 12 lis 2008, 17:18
autor: mpn120
Dla pewności dorzucę się:

Silnik 3.2 i 24V (220 KM)
pojemność silnika 3199 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 220 KM
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 6
stopień sprężania 10 atm
liczba zaworów 4


http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 220km.html

Re: LPG W MUSSO ?

: 12 lis 2008, 18:27
autor: mussolinii
Ja uzupelnie:
liczba zaworow 24 po 4 na cylinder.