Strona 1 z 1
luz na drążku czy na maglownicy
: 02 kwie 2014, 10:46
autor: squid
Witam,
bylem na diagnostyce bo mi auto na dziurach ucieka na bok. Diagnosta twierdzi że to albo przekładnia albo lewy drążek kierowniczy (nie końcówka). Oglądałem drążek w internecie i nie wiem czy jest tam jakiś element na którym luz może się pojawić ?
Re: luz na drążku czy na maglownicy
: 02 kwie 2014, 12:16
autor: SLAVCO1983
jak lewy drążek jedynie co to sworzeń końcówki nic innego ruchomego tam nie ma, ewentualnie sprawdź sworznie drążka stabilizacji
Re: luz na drążku czy na maglownicy
: 02 kwie 2014, 15:23
autor: leon81
Lub jabłko na drążku ma luz i drążek lata jak kur.ie majtki na wietrze

Re: luz na drążku czy na maglownicy
: 02 kwie 2014, 15:43
autor: dragsterdh
A diagnosta przegląd podbił? Bo mam coś podobnego, tyle że na czarnym. Raz kiera jest prosto, raz lekko w prawo.

Re: luz na drążku czy na maglownicy
: 02 kwie 2014, 21:51
autor: buby1
tak jak kolega napisał w drążku wyrobiło się gniazdo ( czy jabłuszko jak to zostało ujęte )
Re: luz na drążku czy na maglownicy
: 12 kwie 2014, 15:42
autor: Julian
SLAVCO1983 pisze:jak lewy drążek jedynie co to sworzeń końcówki nic innego ruchomego tam nie ma, ewentualnie sprawdź sworznie drążka stabilizacji
Co to są sworznie drążka stabilizacji?

Re: luz na drążku czy na maglownicy
: 13 kwie 2014, 11:24
autor: Ptasiek
Co do ściągania i jakie są tego przyczyny:
- luz na końcówce drążka lub na drążku przy maglownicy (tzw. jabłko)
-luz na sworzniach wahaczy.
-luz lub wypracowane gumy wahaczy.
-źle ustawiona geometria przedniego zawieszenia sama zbieżność to nie wszystko będzie darło gumy i morze lekko ściągać, ale co do ściągania najważniejsze jest pochylenie koła, które jest regulowane górnym wahaczem przez dołożenie lub ujęcie podkładek.
Luz na łączniku stabilizatora czy na gumach stabilizatora objawia się stukami ale nie powinien mieć wpływu na ściąganie bardziej na bujanie nadwozia.
Luzy na maglownicy mogą się objawiać na początku stukaniem, które później przechodzi w wycieki a na koniec skokowym chodzeniem układu kierowniczego (zacieranie). Ten ostatni objaw może się pojawić również przy sprawnej przekładni kierowniczej, a jest tego powodem zacierający się krzyżak (krzyżaki) wałka kierowniczego.
Przy braku luzów w układzie zawieszenia i dobrze ustawionej geometrii samochód nie powinien ściągać. Ważne jest też, że jeśli długo się jeździło z wybitym zawieszeniem mogły zostać wycięte opony i po ustawieniu zawieszenia może też trochę ściągać wtedy najlepiej przełożyć koła przód tył i powinno być OK