Strona 1 z 4

Dyferencjał

: 18 maja 2014, 12:53
autor: Arek
Ktoś wie jaka firma dostarczyła dyferencjały do Musso? Wikipedia mówi że DANA i są to te same mosty co w jeepach. Nie sądze żeby tak było.
Jednak ciekawi mnie z czego mozna dopasować tylny dyferencjał. Chciałbym mieć u siebie LSD. Dlatego też ciekawi mnie jakie są przełożenia dyferencjałów.

Pozdrawiam

Re: Dyferencjał

: 18 maja 2014, 17:32
autor: mussolinii
Poczytaj... bylo juz nie raz pisane tu o tym na forum. W musso sa rozne mosty zaleznosci od zainstalowanych silnikow. Sa mosty z LSD i zwykle z elektronicznym TCS.

Re: Dyferencjał

: 18 maja 2014, 18:36
autor: Arek
Szukałem i czytałem i nie ma żadnej informacji na forum kto jest dostawcą dyferencjału :)

I wiem jakie są mosty w musso, pytam od czego można dopasować.

Re: Dyferencjał

: 18 maja 2014, 20:00
autor: unimart
Od niczego

Re: Dyferencjał

: 18 maja 2014, 20:10
autor: dragsterdh
Jak zamienisz oba, to możesz nawet od Unimoga założyć. Tylko po co, skoro Musso to nie terenówka, tylko taki toporniejszy SUV. A dostawcą mostów jest Dana, ale to wcale nie znaczy, że są od Jeepa. :D

Re: Dyferencjał

: 19 maja 2014, 13:57
autor: unimart
Dana Corporation nie jest dostawcą części do SSY. Konstrukcja mostów jest zbliżona, przez co niektórzy mechanicy używają takich nazw.

Re: Dyferencjał

: 19 maja 2014, 16:25
autor: dragsterdh
A to przepraszam :oops: Wszędzie piszą Dana, a tu proszę. :shock: Człowiek uczy się całe życie :D

Re: Dyferencjał

: 19 maja 2014, 19:06
autor: matee
Ale np. blokada do Dany 44 i 30 pasuje do Musso również :mrgreen:

Re: Dyferencjał

: 20 maja 2014, 3:05
autor: dragsterdh
Przy takim rozstawie osi jak w Musso możesz jeszcze spróbować spaw-locka :)

Re: Dyferencjał

: 26 cze 2014, 0:36
autor: Korus
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy mosty z 2.9 i 3.2 są zamienne (oczywiście poza przełożeniami) - chodzi mi tylko o rozmiar\rozstaw śrub flanszy wału ?

Oczywiście wiem, że jest (zapewne dość spora) różnica w przełożeniach.

Re: Dyferencjał

: 26 cze 2014, 12:48
autor: Trawus
Miałem Muska 3,2 - wszystko to samo poza przełożeniami.

Tylko nie rozumiem , po co ci te blokady ? Przecie to SUV a gdzie masz zamiar tym jeździć ?
Jak się lubisz bawić błotku to trzeba było kupić G-Wolfa lub co najmniej Korando - stare, nie nowe.
Do normalnej jazdy, nawet w terenie, to taki Musek , jak masz, powinien wystarczyć w zupełności, nie zły jest w terenie ale ciężki.
Mam co prawda blokady w Rexie ale wiesz ile razy ich użyłem ? Jeden raz, tylko jeden i to na wyrost.
Przy tak ciężkim aucie blokady można użyć tylko na chwilkę w błocie , czy sypkim piachu ale i wówczas zamiast blokować mosty używam lekkiego hamulca i gazu - no i wszystkie koła "kręcą"
Korus, potrenuj trochę technikę jazdy terenowej zanim zepsujesz samochód . :lol:

Re: Dyferencjał

: 28 cze 2014, 21:16
autor: Korus
Nie mam ochoty, ani potrzeby ćwiczyć jazdy terenowej, mam po prostu możliwość montażu dyfra z 3.2 (sprawdzony i cichy) w miejsce moejgo dyfra w 2.9 (wyjący strasznie).

EDIT:

Według manuala nawet przełożenia są te same benzyna\diesel. Różnica występuje manual\automat.

Re: Dyferencjał

: 29 cze 2014, 11:18
autor: Ptasiek
Jeśli masz dwa mosty wystarczy zdjąć dekiel i policzyć zęby na kole. Lepiej żebyś miał te same przełożenie bo po załączeniu napędu przedniego będą działy cuda czyli albo koła przednie będą hamowały lub ciągnęły (przy rozłączonym jeszcze pojedziesz). Przy stałym napędzie nawet bym nie zalecał prób ruszania bo może się wszystko posypać.

Re: Dyferencjał

: 29 cze 2014, 11:38
autor: mussolinii
Na mostach masz tabliczki z wytloczonym przelozeniem. Jezeli chcesz zalozyc cichy z innym przelozeniem to musisz wymienic rowniez ten przedni gdyz wykrzaczysz reduktor albo skrzynie. Mosty musza miec te same przelozenia. Poza tym sa "plug&play".

Re: Dyferencjał

: 29 cze 2014, 18:34
autor: Korus
Czemu miałbym uwalić skrzynię\reduktor ?