Strona 1 z 1
Wyjąca szkrzynia biegów
: 03 wrz 2014, 22:13
autor: Noriega
Mam pytanie, co może być przyczyną dzwięku (no może przesadziłem z wyciem) ale jest słyszalna zmana wysokoći dziwięku, i wrażenie jakiegoś rezonowanie ( dość subtelne) ale tylko na 5 biegu!?
NA biegach 1-4 jest pięknie na 5 się to pojawia, nawet na tych samych obrotach co na innych biegach, czy też przy tych saych prędkościach, poprostu wrzucenie 5 jest jak włączeniam biegu z dodatkiem akustycznym (w miarę delikatnym, bez tragedii ale zawsze martwi)
Może mechanicy magicy nie ten olej wlali? ale przed wymianą też to było???
jak ma ktoś jakiś pomysł to z góry dziękuje za pomoc
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 04 wrz 2014, 8:10
autor: SLAVCO1983
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 04 wrz 2014, 20:40
autor: Noriega
to ja wiem, i mechanicy niby też wiedzieli, ale po ostatnich odkryciach/demaskacjach ich praktyk zastanawiam się czy wlali to o czym mowili
Ale czy nie taki olej może dawać takie objawy????
Co ciekawe zauważyłem że jak bujne lewarek do siebie ( bo jak gdzieś wcześniej pisałem i nikt mi nic nie odpowiedział mam lewarek latający jak makutra, ale podobno to cecha tych skrzyń? Czy jedno może miec związek z drugim? Od czego zacząć wyjaśninie?
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 06 wrz 2014, 22:48
autor: mirek
Noriega pisze:to ja wiem, i mechanicy niby też wiedzieli, ale po ostatnich odkryciach/demaskacjach ich praktyk zastanawiam się czy wlali to o czym mowili
Ale czy nie taki olej może dawać takie objawy????
Co ciekawe zauważyłem że jak bujne lewarek do siebie ( bo jak gdzieś wcześniej pisałem i nikt mi nic nie odpowiedział mam lewarek latający jak makutra, ale podobno to cecha tych skrzyń? Czy jedno może miec związek z drugim? Od czego zacząć wyjaśninie?
W miom nowozakupionym nosku też lewarek ma luzy makabryczne. Wsteczny nie występował i to zaważyło na negocjacji ceny bo właścicielowi wmówiłem, że skrzynia do w miany. Jednak na spokojnie wyregulowałem linki i wsteczny nie wyskakuje. Regulacja linek to 1/4 obrotu, i jest różnica. Olej jak najbardziej to priorytet. Jednak luz wybieraka może pier... całość. Któryś z kolegów pisał wcześniej o regulacji śrubą wybieraka (przepraszam autora, że nie zapamiętałem). Od strony fotela kierowcy jest nakrętka (na przedłużeniu ośki wybieraka), musi być dokręcona odpowiednią siłą (manual), warto to sprawdzić bo w tym mechanizmie to ważne. Powodzenia

Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 06 wrz 2014, 22:52
autor: mussolinii
Skrzynia na linki chodzi jak... trzeba sie do niej przyzwyczaic. Smigam pare lat musso i wiem gdzie tych biegow "szukac". Autko daje niezapomniane wrazenia.
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 07 wrz 2014, 7:27
autor: unimart
Noriega ma już koreańska, bezlinkową skrzynię biegów. Co do hałasu - z pewnością trzeba zacząć od oleju, Dexron II lub III, zalewamy 3,6 litra. Jeśli olej jest O.K., zużyte mogą być łożyska wałeczkowe lub koła 5 biegu.
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 07 wrz 2014, 22:33
autor: Noriega
no własnie tą bezlinkową da się jakoś okiełznać by nie latała jakby jakąś magią drążek był napędzany?

Bo tak to chodzi dobrze biegi wchodzą ładnie i trzymają. Spróbuje z olejem, ale jakoś nie mam nadzieji

W razie czego rozumiem że ew. bebechy do skrzyni są u Ciebie unimart dostępne? Swoją drogą dlaczego akurat 5 miała by się zuzyć jak najmniej statystycznie uzywana? Może wcześniej jeżdzili na za niskim poziomie oleju?
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 08 wrz 2014, 8:08
autor: unimart
Trudno mi ocenić przyczyny hałasu, być może zbyt niski poziom oleju, ale pamiętajmy, że auto ma 10 lat, a podzespoły się zużywają.
Co do luzu, istnieje opinia, że winna jest sprężyna powrotna, jednak z mojego doświadczenia wynika, że dopiero wymiana kompletnego wybieraka (poz.1 na załączonej tablicy) daje efekty. Cena części 560 zł.
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 08 wrz 2014, 22:35
autor: Noriega
Ok dzięki za informacje, myślę że są ważniejsze cele dla zainwestowania 560 PLNów w samochód niż akurat nieestetycznie latająca dziwignia.
Z tym chyba ( za taką kasę) się pogodze, a auto wymaga na razie pilniejszych wydatków

Re: Wyjąca szkrzynia biegów
: 30 paź 2014, 23:22
autor: Ricco
Często wibracje na piątce to przyczyna zużytego łożyska półosi przedniego mostu kiedy za pomocą podkłodki zblokowane są sprzęgiełka półosi lub sprzęgiełka są manualne w pozycji 4x4. Ten obiaw można wykryć chwytając za półos w pobiżu przegubu i pożąnym szarpaniu góra -dół jeżeli jest duży luz lub wyraźny stukot to jesteś w domu. pozdrawiam