Pompa sprzęgła
: 08 wrz 2014, 12:38
Ponieważ nie znalazłem nic konkretnego na temat pompy sprzęgła w Musso 2,3 benzyna , założyłem taki temat. Niby sprawa prosta i nieskomplikowana , ale trafił mi się dziwny przypadek , pokrótce opiszę w czym rzecz :
Na zimnym silniku sprzęgło bierze w połowie , czyli normalnie , jak silnik się nagrzeje sprzęgło bierze u samej góry i ślizga się , jak dodaję gazu to obroty rosną a prędkość auta nie zmienia się , dzieje się tak na wyższych biegach 3 i 4 .
Po odkręceniu odpowietrznika na ustojstwie pomiędzy pompą a siłownikiem wylatuje pod ciśnieniem płyn , stąd wnioskuję że w układzie pompy ( w stanie spoczynku na postoju ) panuje ciśnienie które wciska sprzęgło , stąd wysoki pedał i ślizganie.
Mam pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy - zaworek zwrotny w pompie , to ustrojstwo pomiędzy pompą a siłownikiem ,siłownik , czy jeszcze coś innego.
Po ostudzeniu silnika jest normalnie.
Tarcza sprzęgła była wymieniona na nową.
Układ jest odpowietrzony.
Do czego służy to coś co jest pomiędzy pompką a siłownikiem ?
Na zimnym silniku sprzęgło bierze w połowie , czyli normalnie , jak silnik się nagrzeje sprzęgło bierze u samej góry i ślizga się , jak dodaję gazu to obroty rosną a prędkość auta nie zmienia się , dzieje się tak na wyższych biegach 3 i 4 .
Po odkręceniu odpowietrznika na ustojstwie pomiędzy pompą a siłownikiem wylatuje pod ciśnieniem płyn , stąd wnioskuję że w układzie pompy ( w stanie spoczynku na postoju ) panuje ciśnienie które wciska sprzęgło , stąd wysoki pedał i ślizganie.
Mam pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy - zaworek zwrotny w pompie , to ustrojstwo pomiędzy pompą a siłownikiem ,siłownik , czy jeszcze coś innego.
Po ostudzeniu silnika jest normalnie.
Tarcza sprzęgła była wymieniona na nową.
Układ jest odpowietrzony.
Do czego służy to coś co jest pomiędzy pompką a siłownikiem ?