Strona 1 z 4

Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 11 sty 2009, 11:52
autor: Ludwik21
Mam Musso 2.9 TD z 1999r. chce zrobić diagnostykę napędu u mnie gniazdo diagnostyczne prostokątne i bez opisu styków.
W instrukcji manual jest opis diagnostyki ale z okrągłym gniazdem strona 680. Czy ktoś może mi pomuc jak z tym gniazdem zrobić diagnostykę i kasowanie diagnostuki.
Serdecznie dziękuję z góry za pomoc.

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 14 sty 2009, 8:23
autor: mozdyn
Załącznik mówi wszytko.

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 14 sty 2009, 8:46
autor: Ludwik21
Dzięki Mozdyn jestes WIELKI.

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 19 sty 2009, 9:25
autor: ZbiG2000
Cześć,

Czy może ktoś przy okazji rozgryzł wreszcie dokładniej diagnostykę Musso poprzez gniazdo prostokatne?

W samochodach innych bardziej powszechnych marek nie ma z tym problemu - można sporo rzeczy sobie samemu sprawdzić (ewentualnie wykasować błedy). Interfejsy (kable diagnostyczne) dla popularnych samochodów są ogólnie dostępne za grosze - a soft (taki jak np. VAG dla samochodów z grupy VW) zawsze można ściągnąć z Internetu.
Rzuciłem trochę okiem pod kątem Musso w Internecie - i tutaj raczej za wiele nie ma na ten temat.
Przynajmniej na oko wygląda że gniazdo diagnostyczne prostokątne powinno "pasować" do kabla diagnostycznego dla samochodów KIA. I to by był na tyle - wprawdzie jest sporo ofert rozwiązań diagnostycznych obsługującym również Musso - ale też i ceny są raczej niedostępne. Ja myślałem raczej o sofcie i kablu diagnostycznym do kompa (np. podłacznym przez USB czy COM) a nie o dedykowanym samodzielnym rozwiązaniu.

Pozdr.
ZbiG200

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 19 sty 2009, 16:05
autor: mozdyn
W musso interfejsem jest spinacz biurowy i migajace kontrolki - pocztaj serwisówkę, to zobaczysz o co mi chodzi. To auto jest przeznaczone do naprawy przez kowala - wystarczy młot i kowadło :-) Moim zdaniem to jedna z jego nielicznych zalet (oprócz ceny).

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 20 sty 2009, 10:49
autor: ZbiG2000
Rzeczywiscie sporo rzeczy zwłaszcza dot. napędu można zdiagnozować poprzez łaczenie pinów w gnieżdzie, ale ja miałem na mysli trochę bardziej rozbudowana diagnostykę innych układów.
Aby to zrobić wygląda na to że trzeba wyposażyć się w mercedesowe: nakładkę (kabel) na ECU oraz pudełko diagnostyczne z (129 589 00 21 00 Test Box, 210 589 08 63 00 ECU Test Cable) - a te części chyba nie są za bardzo dostępne (no chyba że się mylę).
Jako przykład podam, że jakiś cza stemu miałem problemy z wyczuwalna utratą mocy podczas jazdy (problem nie występował cały czas tylko od czasu do czasu) . Po podłączeniu się do gniazda diagnostycznego w serwisie od razu okazało się że problem dotyczy obsad jednej ze świec (połączenia cewki ze swiecą zapłonową). Po wymianie elementu problem zniknał. Nie wiem czy taka diagnostyka mogłby być zrobiona tak na szybko bez skanera (no chyba że przez dobrego mechanika)


Pozdrawiam
ZbiG2000

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 20 sty 2009, 12:31
autor: ponton26
Mylisz się. Diagnostyka błędów komputerów jest dość prosta. Po Połączeniu odpowiednich pinów zasiadasz sobie w aucie i odczytujesz z mrugających lampek kody które przekładasz na cyferki które skladają sie na konkretne numery błędów które spokojnie odczytujesz sobie z książki błędów i wiesz co się dzieje.
Przetestowałem to na mazdzie gdzie na forach internetowych dowiedziałem sie co i jak i wuykonałem samodzielnoie test, a jka pojechałem do mechanika i podłączył pod komputer to wyszło dokładnie to samo ten sam numer błędu ten sam opis błędu na szczęście był wpożądku i nie skasował mnie za diagnostyke bo ja mu to wcześniej powiedziałem :)
podejrzewam że niewe wszystkich modelach da się to zrobić zależeć to będzie od oprogramowanioa "dołączonego" do silnika. Ale faktycznie w dużym stopniu ułatwia to naprawę.

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 20 sty 2009, 20:25
autor: mussolinii
Musso to ma bardzo prosty komputer.. to widac nawet po tym manualu zalaczonym w tym topicu. Jezeli podlaczysz jakis skaner z odpowiednia wtyczka to bedziesz mial tylko na wyswiatlaczu podany kod bledu i opis co to za usterka. Bedzie to dokladnie to samo co mozesz zrobic sam spinaczem i patrzyc na mrugajace lampeczki wg procedury z tego schematu. Nie wiem czy jest sens kupowania przyrzadu za duza kase by miec dokladnie to samo co masz teraz ze spinacza.

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 21 sty 2009, 11:25
autor: ponton26
do tego zmierzała moa wypowiedz
lepiej bym tegonie ujął

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 16 kwie 2009, 22:55
autor: edison167
A może znajdzie się na forum inteligent i powie jakie piny trzeba zewrzeć w kości na błotniku żeby te kontrolki zaczęły mrugać!!!
Bo widzę ze wszyscy w temacie się poruszają. Z tym że po omacku!!!

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 21 kwie 2009, 22:11
autor: traky
2-6 diagnostyka 1-6 kasowanie

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 13 lut 2010, 23:09
autor: Ramzes
Mam musso 3,2 benzyna z 2000 r.

Prosiłbym o wyczerpujący i łatwy opis samodzielnej diagnostyki silnika w musso.

Rozumiem, że mam spinaczem biurowym połączyć piny 2 i 6. w kostce diagnostycznej po lewej stronie komory silnikowej.
Następnie wsiąść za kierownicę i włączyć zapłon. Która kontrolka ma mrugać i w jaki sposób przeliczać mrugnięcia na numery kodów.

Gdzie mam znaleźć interpretację numerów kodów.

Może ktoś z forumowiczów opisze w sposób "dla opornych" diagnostykę nosorożca.

Podejrzewam, że dużo ludzi by skorzystało

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 14 lut 2010, 13:52
autor: ponton26
Kolego powyżej jest wszystko opisane.
Świecić ma się lampka 4wd ta pomarańczowa.
Te kreski w tabelce to długość świecenia (górna) i nie świecenia (dolna) wartości przy nich to przybliżony czas świecenia w sekundach natomiast w kolejnej kolumnie opis błędu.
Ale z tego co się orientuje to ten test dotyczy diagnostyki napędów.
Co do testu silnika musiałbyś popatrzeć które piny trzeba zewrzeć a może to jeden ogólny test ?

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 14 lut 2010, 20:34
autor: Ramzes
Mnie się wydaje, że tą metodą (na spinacza) nie da się zdiagnozować silnika w nosorożcu.

Wiem, że pasuje wtyczka od Kiji. Ale nie wiem jaki musi być soft w laptopie, aby móc zdiagnozować w pełni silnik.

Re: Gniazdo diagnostyczne prostokątne

: 23 lut 2010, 17:54
autor: uki
Czy ktoś z Was może widział jakiś zestaw na allegro który pasowałby do nosorożca takiego z motorkiem 3,2 i zgodnego z OBD2.