Strona 1 z 3

NAPĘDY 4H 4L

: 22 gru 2015, 11:30
autor: Fuss
Czołem. !!!

tuż przed świętami oddałem MUSSO do wymiany tarczki od sprzęgła (sprzęgło chodzi nadzwyczajnie lekko 8) ), po złożeniu skrzyni biegów przestały działać napędy 4H, 4L mianowicie gdy przekręcam stacyjkę "do zapłonu" kontrolki od napędów najpierw przygasną następnie świeca się cały czas. Dodam jeszcze że podczas przełączania "pokrętłem" miedzy napędami słychać prace silniczka, może jest ktoś zorientowany co należy sprawdzić w pierwszej kolejność. Będę wdzięczny za każda podpowiedź/pomysł.

Pozdrawiam.

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 23 gru 2015, 17:53
autor: sylwek
Witam.Sprawdź wężyki podciśnienia.

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 23 gru 2015, 18:38
autor: kurpi
Oddaj gdzie zepsuli,niech naprawią.A poważnie to spróbuj rozpiąć i spiąć wtyczkę od silniczka reduktora,chociaż jak ci lampki choinkę na desce robią to może być problem np masy.Na przełożenie zredukowane ci przełącza?

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 31 gru 2015, 10:10
autor: SLAVCO1983
Miałem tak uszkodzony przerwany był jeden kabelek przy silniczku.

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 17 sty 2016, 20:50
autor: Noriega
A mam takie pytanie choć teoretycznie wiem, ale nie jestem pewny. Czy jak wypieprze sprzęgiełka automatyczne i przeiade się na manuale ( trace już cierpliwość do tych automatów ) to na zapiętych manualach i rozpiętyej skrzyni rozdzielczej można bez roblemu śmigać na asfalcie? Bez żadnych ograniczeń prędkości? Ktoś może wie jak bardzo spięte sprzegiełka zwiąkszają spalanie?

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 18 sty 2016, 11:38
autor: SLAVCO1983
Są duże opory szczególnie przy skręcaniu. Ja mam zapięte z lewej na stałe z prawej dołączam jak potrzebuje. Poza tym światełka na desce świecą się przy stale brzy błędzie silniczka nie śprzęgiełek automatycznych. Chyba ze są jakieś czujniki o których nie wiem.

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 22 sty 2016, 21:49
autor: Noriega
To że większe opory na zapiętych sprzęgiełkach to sobie wyobrażam, ale że aż tak dużo większe :shock:

A czemu przy skręcaniu? przeciez od tego jest mechanizm różnicowy w moście?

Ale czy to nie wpływa jakoś ujemnie na skrzynie rozdzielczą ( stała jazda z biernie kręconym przednim wałem z różnymi prędkościemi w stosunku do tylnego? NIby teoretycznie jest to rozłączone ale czy to nie wpływa na żywotnośc szkrzyni? Czy wtedy nie ma takich ograniczeń prędości jak przy całkowicie zapiętym 4H?

Tak na chłopski rozum wydaję mi się że przy zapiętych sprzęgiełkach załącznie napedu powinno odbywac się po zatrzymaniu, a nie podczas jazdy?
Bo w normalnych warunkach ( sprzegiełkach automatycznych) jak włączamu 4H najpierw silniczek załącza wał i za jego sprawą półosie doganiają koła a sprzęgiełka załączająś z pewnym opóżnieniem w stosunku do skrzyni ( no właśnie po to żeby nie było przy jezdzie żadnych zgrzytów)
Natomiast jak mamy zapięte manuale, i załaczymi skrzynie to półosie z przełożeniem w skrzyni przez chwile będą mieć różne prędkości, wiec będzie zgrzyt. Dlatego przy manualach do właczenia napędu trzeba się zatrzymać? Dobrze rozumuje?

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 18 lut 2016, 20:44
autor: SLAVCO1983
Napędy należy załączać na postoju choć rozłączać można w czasie jazdy, oczywiście na szybkich biegach. choć filmik nie odzwierciedla górek to i tak było fajnie a jak bozia da i nie sprzedam auta w sobotę to zapodam wam jeszcze fajniejszy filmik bo teraz jak rozbiję o drzewo w lesie to mi szkoda nie będzie :lol: :lol: :lol: :lol: https://www.youtube.com/watch?v=6e8txcv ... e=youtu.be

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 18 lut 2016, 20:54
autor: Arek
TO TY JESZCZE TEGO MUSSO NIE SPRZEDAŁEŚ?

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 18 lut 2016, 21:04
autor: SLAVCO1983
w sobotę ma przyjechać gość a ja wymieniłem wczoraj sworznie i tuleje górnego wahacza, zatankowałem i odstawiłem :)

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 07 kwie 2016, 22:44
autor: sebastian84
witam. po wymianie reduktora cały czas świecą się lampki od napędów, reduktor załącza napędy( napewno pomiędzy 2H i 4H,ale nie sprawdziłem 4L a samochód stoi u mechanika)poprzedni reduktor również załączał napędy,lampki działały prawidłowo,ale w środku był pomielony i biegi wyskakiwały.Co może mieć winę ciągłego świecenia się kontrolek?

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 11 kwie 2016, 22:55
autor: Julian
Mam tak samo. Sugestie?

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 12 kwie 2016, 10:06
autor: salvatlon
Wymieniałeś tylko reduktor czy też silniczek napędów? Na świecenie kontrolek może też mieć wpływ czujnik położenia reduktora który znajduje się właśnie w silniczku który obraca przełożeniem napędu.

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 17 kwie 2016, 12:59
autor: sebastian84
Wymienilem reduktor wraz z silniczkiem. Na starym reduktorze i silniczku nie bylo z tym problemu,przelaczalo przelozenia bez problemu i lampki swiecily sie tak jak trzeba. Zmienilem silniczek na poprzedni,ale dyskoteka nie zgasla:-/

Re: NAPĘDY 4H 4L

: 20 kwie 2016, 21:39
autor: sebastian84
Odebralem samochod od mechanika, no wiec tak-kontrolki swieca sie caly czas, przelacznik przelacza miedzy 2h oraz 4h,ale nie zalacza 4l, dzieje sie tak na zalozonym i na zdjetym silniczku-brak reakcji po przekreceniu na 4l. Natomiast "manualnie" idzie przekrecic reduktor na 4l. Dodam,ze sprzegielka mam manualne.