Strona 1 z 1
Drążki skretne
: 04 mar 2009, 20:10
autor: Kolas84
WITAM szanowne grono
chcilabym podniesc przod Mussorozca przy pomocy drazkow , nie chce podkrecac fabrycznych , bo to malo da i do tego moga peknac jak zapalka z tego co slyszalem, ta wiec mam pytanie - jakie polecacie i gdzie mozna kupic- chodzi mi o drązki HD -aha i jakie gwinty musza byc bo to te wazne z tego co wiem zeby nie bylo wtopy przy montazu
bede wdzieczny za infomacje
Re: Drążki skretne
: 04 mar 2009, 21:01
autor: ZELOY
na fabrycznych podniesiesz max 5cm i niby dlaczego mają popękać tylu nas jęzdzi i nie słyszałem by komuś pękły a jak chcesz jeszcze wyżej
to już musisz podnieść budę
Re: Drążki skretne
: 04 mar 2009, 21:21
autor: mussolinii
jakie gwiny??
Fabryczne sa bardzo dobre... nie za twarde i nie za miekkie oczywiscie przy prawidlowej ich regualcji (nie moga byc np nastawione zbyt slabo bo samochod jest twardy i jedzie sie nim jak wozem drabiniastym).
Re: Drążki skretne
: 04 mar 2009, 21:36
autor: Kolas84
ok chlopaki, ale jakbym chcial nowe kupic to gdzie unimart albo autogama co nie
jesli chodzi o to ze moga peknac to czytalem o tym na naszym forum
Re: Drążki skretne
: 04 mar 2009, 21:55
autor: mussolinii
drazki skretne w musso zakonczone sa wielowpustami. Te wielowpusy osadza sie z jednej strony w wahaczu a z drugiej strony w takiej tuleji na 3-ch srubach przykreconej do ramy. Tam jest taki specjalny mechanizm do regulacji na srubie... krecac ta sruba napinamy drazek albo mocniej albo slabiej. Te tuleje mozna zdjac z drazka i przelozyc o kilka zebow. Wtedy naciag jest wiekszy i samochod pojdzie wiecej niz 5cm do gory. Zmienia sie przy tym charakterystyka tego preta z jakiego jest wykonany. Mozna go wyzej podciagnac ale trzeba pamietac ze jak sie wpadnie w dziure i nie ma zadnego ogranicznika w postaci np wiekszego kla (odbijaka) gumowego na wahaczu to mozna ten pret skrecic albo ukrecic w wyniku duzego rozbujania samochodu. Jezdzac w terenie samochdem buja gora-dol i wtedy przy zlej regulacji mozna cos zmajstrowac.
Czy drazki z innych samochodow pasuja do musso? Nie mam pojecia.. sa wsrod nas fachowcy co kombinuja z przerobkami - moze maja jakies doswiadczenie?
Re: Drążki skretne
: 05 mar 2009, 9:16
autor: polmussik
Drążki skrętne pękają z powodu starości a nie podkręcena.Ja mam podkręcone na 12 cm,z tyłu poznańskie dłuższe sprężyny i jest ok.Podnoszenie na podkładkach to wg mnie jakieś nieporozumienia-przynajmiej w naszych bolidach.
Re: Drążki skretne
: 05 mar 2009, 9:48
autor: Kolas84
witam , ja tez mam tyl na poznanskich sprezynach z Posringu , sa b. dobre.
podniolses przod az 12 cm na drazkach, a jak sie to sprawuje??
wlasnie sie zastanwiam czy nie kupic nowych oryginalow i na nich podkrecic ,skoro mowicie ze nie ma sensu kupowac dluzszych
a jak sie prowadzi na tak podkreconych??
pozdrawiam
Re: Drążki skretne
: 05 mar 2009, 17:01
autor: sasek1
kiedyś widziałem na allegro calmini drązki skretne hd
Re: Drążki skretne
: 06 mar 2009, 15:50
autor: polmussik
mysle o obniżeniu bo niewygodnie wsiadać i szcególnie wysiąść,na raz za nisko,a na stopień za wysoko
Re: Drążki skretne
: 06 mar 2009, 16:21
autor: mpn120
Kolego wrzuć fotki bo ciekawy jestem jak ty dajesz radę jeżdzić podniesionym Musso z przodu na drążkach 12cm
W żadnym serwisie nie słyszałem żeby targać auto 12cm do góry na drążkach
Każdy mówi że max 5cm bo podobno powyżej auto zaczyna jeździć jak chce
Skoro masz go do góry targniętego to pokaż fotki a ja pogadam ze swoim mechaniorem jak ty to zrobiłeś
Pozdrawiam
Re: Drążki skretne
: 07 mar 2009, 9:39
autor: polmussik
aby uściślić,proponuję od ustalenia normalnego wymiaru tzn. ile wynosi odległość od ziemi do krawędzi błotnika.Musso z wiekiem mocno przysiada i od tego momentu jest podniesiony o te 12 cm(są to informacje byłego właściciela) U mnie odległość od ziemi do błotnika wynosi:przód-81 cm,tył 83 cm.Jezdzi się normalnie natomiast przy wysiadaniu nogo za krótkie.Fotki mogę wysłać na maila jak podasz,bo nie umiem wrzucić na forum