Strona 1 z 1

Drążki skretne

: 04 mar 2009, 20:10
autor: Kolas84
WITAM szanowne grono
chcilabym podniesc przod Mussorozca przy pomocy drazkow , nie chce podkrecac fabrycznych , bo to malo da i do tego moga peknac jak zapalka z tego co slyszalem, ta wiec mam pytanie - jakie polecacie i gdzie mozna kupic- chodzi mi o drązki HD -aha i jakie gwinty musza byc bo to te wazne z tego co wiem zeby nie bylo wtopy przy montazu :D
bede wdzieczny za infomacje

Re: Drążki skretne

: 04 mar 2009, 21:01
autor: ZELOY
na fabrycznych podniesiesz max 5cm i niby dlaczego mają popękać tylu nas jęzdzi i nie słyszałem by komuś pękły a jak chcesz jeszcze wyżej
to już musisz podnieść budę

Re: Drążki skretne

: 04 mar 2009, 21:21
autor: mussolinii
jakie gwiny??
Fabryczne sa bardzo dobre... nie za twarde i nie za miekkie oczywiscie przy prawidlowej ich regualcji (nie moga byc np nastawione zbyt slabo bo samochod jest twardy i jedzie sie nim jak wozem drabiniastym).

Re: Drążki skretne

: 04 mar 2009, 21:36
autor: Kolas84
ok chlopaki, ale jakbym chcial nowe kupic to gdzie unimart albo autogama co nie
jesli chodzi o to ze moga peknac to czytalem o tym na naszym forum

Re: Drążki skretne

: 04 mar 2009, 21:55
autor: mussolinii
drazki skretne w musso zakonczone sa wielowpustami. Te wielowpusy osadza sie z jednej strony w wahaczu a z drugiej strony w takiej tuleji na 3-ch srubach przykreconej do ramy. Tam jest taki specjalny mechanizm do regulacji na srubie... krecac ta sruba napinamy drazek albo mocniej albo slabiej. Te tuleje mozna zdjac z drazka i przelozyc o kilka zebow. Wtedy naciag jest wiekszy i samochod pojdzie wiecej niz 5cm do gory. Zmienia sie przy tym charakterystyka tego preta z jakiego jest wykonany. Mozna go wyzej podciagnac ale trzeba pamietac ze jak sie wpadnie w dziure i nie ma zadnego ogranicznika w postaci np wiekszego kla (odbijaka) gumowego na wahaczu to mozna ten pret skrecic albo ukrecic w wyniku duzego rozbujania samochodu. Jezdzac w terenie samochdem buja gora-dol i wtedy przy zlej regulacji mozna cos zmajstrowac.
Czy drazki z innych samochodow pasuja do musso? Nie mam pojecia.. sa wsrod nas fachowcy co kombinuja z przerobkami - moze maja jakies doswiadczenie?

Re: Drążki skretne

: 05 mar 2009, 9:16
autor: polmussik
Drążki skrętne pękają z powodu starości a nie podkręcena.Ja mam podkręcone na 12 cm,z tyłu poznańskie dłuższe sprężyny i jest ok.Podnoszenie na podkładkach to wg mnie jakieś nieporozumienia-przynajmiej w naszych bolidach.

Re: Drążki skretne

: 05 mar 2009, 9:48
autor: Kolas84
witam , ja tez mam tyl na poznanskich sprezynach z Posringu , sa b. dobre.
podniolses przod az 12 cm na drazkach, a jak sie to sprawuje??
wlasnie sie zastanwiam czy nie kupic nowych oryginalow i na nich podkrecic ,skoro mowicie ze nie ma sensu kupowac dluzszych
a jak sie prowadzi na tak podkreconych??
pozdrawiam

Re: Drążki skretne

: 05 mar 2009, 17:01
autor: sasek1
kiedyś widziałem na allegro calmini drązki skretne hd

Re: Drążki skretne

: 06 mar 2009, 15:50
autor: polmussik
mysle o obniżeniu bo niewygodnie wsiadać i szcególnie wysiąść,na raz za nisko,a na stopień za wysoko

Re: Drążki skretne

: 06 mar 2009, 16:21
autor: mpn120
Kolego wrzuć fotki bo ciekawy jestem jak ty dajesz radę jeżdzić podniesionym Musso z przodu na drążkach 12cm :!: :idea:
W żadnym serwisie nie słyszałem żeby targać auto 12cm do góry na drążkach :?:
Każdy mówi że max 5cm bo podobno powyżej auto zaczyna jeździć jak chce :?:
Skoro masz go do góry targniętego to pokaż fotki a ja pogadam ze swoim mechaniorem jak ty to zrobiłeś

Pozdrawiam

Re: Drążki skretne

: 07 mar 2009, 9:39
autor: polmussik
aby uściślić,proponuję od ustalenia normalnego wymiaru tzn. ile wynosi odległość od ziemi do krawędzi błotnika.Musso z wiekiem mocno przysiada i od tego momentu jest podniesiony o te 12 cm(są to informacje byłego właściciela) U mnie odległość od ziemi do błotnika wynosi:przód-81 cm,tył 83 cm.Jezdzi się normalnie natomiast przy wysiadaniu nogo za krótkie.Fotki mogę wysłać na maila jak podasz,bo nie umiem wrzucić na forum