Strona 1 z 2

Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 08 sie 2007, 22:55
autor: gienek1
:D Witam wszystkich. Jestem świerzakiem , przecierakiem na tym forum. Korzystałem już z forum miłośników BMW.
Jeśli chodzi o markę ssang yong to w dniu wczorajszym tj 07 sierpnia nabyłem taki własnie pojazd model musso z 1996 roku , silnik 3,2 benzyna, skrzynia automat, napęd podobno stały na 4 koła, skóra i elektryka, oczywiście klimka. Moje pytanie to:
1) czy napewno ma stały, nierozłączalny napęd?
2) pod szybą ma sensor. czy to sensor deszczu czy świateł?
3) klima na krótko chodzi ale po podłączeniu lewego kabla z plusem. gdzieś nie przechodzi plus. może bezpiecznik, albo czujnik. Czy ktoś ma jakąś instrukcję żeby znależć wszystkie czujniki i bezpieczniki?

Gorąco pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc. :D

: 29 sie 2007, 9:35
autor: czałczesku
Z tego co wiem to ma na stałe kółka .Z jednej strony to lepiej bo sie nic nie psuje . A z drugiej gorzej bo na gładkiej szosie niepotrzebnie pali wiecej od dwunapedowca. O czujnikach nie mam pojecia . Niespodzianki z elektryka to w Musso norma . Jak sie dojdzie do kostki lub styku i popryska WD 40 w 90% pomaga.

ssang yong musso 3,2b

: 29 sie 2007, 13:14
autor: gienek1
Dzięks.
Odwiedziłem juz warsztat i znalazłem przyczynę w klimatyzacji. Po wielkich poszukiwaniach znaleziono wszystkie czujniki klimy. Diagnoza to czujnik w chłodnicy cieczy chłodzącej i zatarty wentylator chłodnicy klimy od strony kierowcy. Do tej pory sądziłem że mam problem ale bóg jeden tylko wie jak bardzo się myliłem. Dopiero teraz zaczęły się schody. Nigdzie nie mogę kupic tego wyntylatora mimo że to silnik mercedesa. Napewno w serwisie merca by mieli ale to nie ten przedział finansowy. Czujnik dopasowałem temperaturą. Sensor pod szybą to czujnik nasłonecznienia do klimy. To tyle odemnie. Pozdrawiam wszystkich miłośników tej marki. Jestem zauroczony i oczarowany tym pojazdem. Świetnie się nim jeździ. W końcu to 220 koni.
Buźka, i jak to mawiają starożytni japończycy SEE YOU NARA

: 02 wrz 2007, 13:03
autor: matee
części od marcedesa nie są wcale takie drogaśne jak by się mogło wydawać. Radzę spróbować :)

: 24 wrz 2007, 20:10
autor: czałczesku
niby silnik mercedesa ale licencyjny . Jak cos trzeba kupić to nie pasuje od mercedesa

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 06 sty 2008, 17:05
autor: DaNsOuNd
Witam wszystkich.
Chciałbym podłaczyć się do tematu i zapytać szanowną brać o następującą kwestię:
Zamierzam nabyć Musso `99 3,2 + LPG w automacie. Jedna sprawa budzi mój niepokój. Gdy w pozycji P lub N doda się gazu to silnik wkręca się do 4tys obrotów a nastepnie występuje efekt że silnik na chwilę się wkręca wyżej po czym obroty za chwilę spadają spowrotem do 4 tys i tak z cześtotliwością kilka razy na sekundę. Sprawa identycznie wygląda na benzynie i na gazie. Czy ten silnik tak ma czy jest to objaw uszkodzenia?

Pozdrawiam - być może przyszły posiadacz Musso :)

DaNsOuNd

P.S. LPG to sekwencyjna instalacja.

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 06 sty 2008, 20:26
autor: DANIEL
falowanie obrotów silnika nie jest czymś normalnym i bez różnicy czy to dieselek czy benzynowiec :!:

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 07 sty 2008, 16:12
autor: amo143
Witam,
Jestem posiadaczem musso w benzynie. Chcę wszytskich ostrzec przed facetem, który ma zakład w łomiankach zaraz na początku jak się jedzie od warszawy w prawo. Gość twierdzi że specjalizuje się w musso. to kit. Oszukał mnie na 3000 zł i nic nie zrobił w moim samochodzie. Ostrzegam omijać z dala
P

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 20 sty 2008, 19:28
autor: miron
WITAM .
Tak jak każdy posiadacz autka takiego jak MUSSO 3.2 automat, ma mniejsze lub wieksze problemy z eksplatacją MNIE one tez spotykają z tymi mniejszymia jakos sobie radę ale, ostatnio wysadło mi sterowanie wętylatorem został mi tylko 4 zakres na którym działa najszybciej.Byłem u kilku warsztatach elektrycznych i nikt nie potrafi tego naprawic(moze nie chce tym sie zając bo ponoc to skąplikowane bo jest duzo czujników) czy ktos miał podobny problem ??? jesli ktos potrafi mi pomódz to czekam pod tel.601 663790 MIRON.

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 23 kwie 2008, 17:59
autor: ZbiG2000
DaNsOuNd pisze:Witam wszystkich.
Chciałbym podłaczyć się do tematu i zapytać szanowną brać o następującą kwestię:
Zamierzam nabyć Musso `99 3,2 + LPG w automacie. Jedna sprawa budzi mój niepokój. Gdy w pozycji P lub N doda się gazu to silnik wkręca się do 4tys obrotów a nastepnie występuje efekt że silnik na chwilę się wkręca wyżej po czym obroty za chwilę spadają spowrotem do 4 tys i tak z cześtotliwością kilka razy na sekundę. Sprawa identycznie wygląda na benzynie i na gazie. Czy ten silnik tak ma czy jest to objaw uszkodzenia?

Pozdrawiam - być może przyszły posiadacz Musso :)

DaNsOuNd

P.S. LPG to sekwencyjna instalacja.



Witam,

U mnie (Musso 3.2, 2000r, gaz sekwencja) jest ten sam objaw - ale występuje tylo jeżeli auto stoi. Jeżeli jest nawet w minimalnym ruchu - to jest objaw nie występuje.
Ja też się nad tym zastanawiałem wcześniej - gdyż myślałem że jest to objaw trybu awaryjnego (w sumie w tym samochodzie nie ma czegoś na kształt kontrolki CHECK ENGINE), zwłaszca w okresie gdy palił mi prawie 30 l/100 km.
Ale teraz sytuacja się unormowała - pali około 20-22 l/100 km i wydaje mi się że jest to jakieś zabezpieczenie - na postoju nie mozna przekroczyć 4 tys. obrotów (jest odcinane paliwo).
Ale jest to tylko moja prywatna opinia - może ktoś z osób obeznanych z tym samochodem móły to potwierdzić.

Pozdrawiam
ZbiG2000

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 25 kwie 2008, 0:41
autor: DANIEL
powiedzcie tak naprawde ile pali 3,2 benzyny a ile gazu bo jestem przerazony zauwazylem w opisie ze cos okolo 22 l/100

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 25 kwie 2008, 9:53
autor: ZbiG2000
DANIEL pisze:powiedzcie tak naprawde ile pali 3,2 benzyny a ile gazu bo jestem przerazony zauwazylem w opisie ze cos okolo 22 l/100


Tutaj trudno powiedzieć - na necie dane są bardzo rozbieżne.
Tak jak napisałem wcześniej mi pali około 20-22 (na trasie wychodzi około 18-19) . To oczywiscie tylko LPG - do tego ponieważ instalacja LPG jest sekwencyjna - musze doliczyć około 2 l benzyny.
Podane przeze mnie dane są wyraźnie wyższe od tych podawanych w necie na forach - podejrzewam ze to kwestia opon.
Jeżdżę na oponach troszeczkę większych niż fabryczne (265/70 R 15- no i bieżnik niekoniecznie jest tylko na asfalt).
Pozdrawiam
ZbiG2000

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 27 kwie 2008, 11:34
autor: chmiel
ż tymi obrotami to jest tak jak podejrzewacie na postoju p wchodzi na obroty a na biegu albo na neutralu nie spowodowane jest to dopasowaniem biegu i analizą koputera jeżeli nic się nie dzieje podczas jazdy to wsZystko wporządku :D

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 26 maja 2008, 19:15
autor: mastaj
witam
czy może ktoś wie co oznacza migająca żółta kontrolka "4WD LOW"

Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna

: 28 maja 2008, 20:54
autor: andrew135
4WD LOW miga jak masz włączony reduktor na biegi terenowe. Ale żeby je załączyło musisz zatrzymać autko wcisnąć hamulec sprzęgło i chwilke poczekać aż będzie świeciło ciągle(i gotowe). W drugą stronę to samo.