Strona 1 z 2

Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 06 kwie 2009, 11:27
autor: bomilek
Witam pisałem już wcześniej ale niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi więc ponawiam swoje pytanie z wieeelką prośbą może ktoś bedzie w stanie pomóc Z gróy dziękuję

Autko Ssangyong Musso 2,5TD rocznik 99/00. Mam problem z odpowiednim połączeniem instalacj na podcisnienie (chodzi mi o te rurki gumowe). popękały mi trójniki i musiałem troche grzebnąć w tej instalacji no i nieopatrznie rozgrzebałem ją nie robiąc jakichkolwiek szkiców jak to spowrotem poskładać (nie moge sobie tego darować że zapomniałem). Czy ktoś byłby na tyle pomocny i np cyknął zdjęcia komorze silnika żeby bylo widać jak te przewody są połączone? Mam z internetu schematy połączęń ale niestety cos mi tam nie pasuje no i jakoś dziwnie jest to tam rozrysowane. Aha no i jeszcze jeden problem w tej instalacji sa takie dwa małe filterki takie o średnicy ok 1 cm i sa one włączone w cienkie rurki czy można gdzieś te filterki dostać bo nawet serwis sie dziwnie patrzył na te części jakby ich wogóle nie można było zamówić. Za wszelkie porady podpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Łuasz B

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 06 kwie 2009, 22:28
autor: 87140
Nie wiem czy w dieslu jest podobnie (mam bezynke) ale u mnie podcisnienie dochodzi od silnika w wezyku przezroczystym do elektrozaworu z prawej strony niedaleko lampy nastepnie jest okolo 15 cm czarnego wezyka, trojnik plastykowy i czarymi wezykami prosto w strone kol....powodzenia

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 08 kwie 2009, 14:26
autor: bomilek
Niestety u mnie jest ta instalacja troche bardziej skomplikowana ponieważ oprócz załączania napędu przedniego ten system podciśnienia jest odpowiedzialny również za uruchamianie i gaszenie silnika Teraz jak jest cos zle polaczone to nie mozna go stacyjka zgasic:/ trzeba podnosic maske i uzywac takiej małej dźwigienki no albo na bieg hamulec i zaduszone auto:). U mnie te przewody odchodzą od jakiegos czujnika w silniku od pompy paliwa no i dochodzą do elektrozaworu przy lewym przednim reflektorze no i jeszcz wchodzą przez ścianę grodziową do kabiny także jest t o troche bardziej skomplikowane

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 15 kwie 2009, 14:11
autor: mozdyn
Mam nadzieje że radzisz sobie z angielskim...

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 17 paź 2009, 12:52
autor: Gonzo
ja miałem problem z napędami i okazało się że jeden z tych trójników był pęknięty, zamówiłem nowy ale już czekam....chyba z miesiąc i nic, więc na szybko go mechanik pokleił super glue i na razie działa, ale nie wiem czy ta prowizorka wytrzyma zimę.
gdzie dostałeś takie trójniki , czwórniki ??

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 18 paź 2009, 22:07
autor: Roberttt
Albo mi się wydaje, albo tutaj gdzieś ktoś napisał, że te rzeczy można w sklepie zoologicznym kupić - ponoć do akwariów czy czegoś tam się takich przewodów/trójników używa... ale sam tego nie szukałem.

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 9:16
autor: traky
1.
Autko Ssangyong Musso 2,5TD rocznik 99/00.

były takie :?: :?: :?:
2.
sa takie dwa małe filterki takie o średnicy ok 1 cm i sa one włączone w cienkie

To nie są filterki tylko zaworki zwrotne (w jedną stronę puszczają w drugą nie) i muszą być odpowiednio założone bo jak odwrócisz to nie będzie w danym obwodzie podciśnienia i lipa. Spradzić możesz w którym kierunku puszcza lekko dmuchając w niego zjednej lub z drugiej strony. Każdy powinien być założony (logicznie myśląc) tak aby pompa podciścnienia mogła ciągnąć czyli kierunek przepuszczanie do pompy

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 15:01
autor: nostradamus666
Roberttt pisze:Albo mi się wydaje, albo tutaj gdzieś ktoś napisał, że te rzeczy można w sklepie zoologicznym kupić - ponoć do akwariów czy czegoś tam się takich przewodów/trójników używa... ale sam tego nie szukałem.

coś podobnego ale to nie te przewody i trójniki a o co kolego dokładnie ci chodzi . jakie podzespoły podciśnieniowe ci nie działają?

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 15:03
autor: nostradamus666
jeżeli chodzi o gaszenie to są dwa trójniki które pękają i to jest najczęściej ta wada a nie przewody. :roll:

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 15:07
autor: nostradamus666
jeden z tych trójników jest przy filtrze oleju a drugi przy samym podszybiu . ja miałem to samo najpierw 1 o potem 2 mi strzelił . wszystko załatwiłem klejem 2-składnikowym bo potrzebowałem auto na już ,

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 15:39
autor: mussolinii
A taki trojnik od rurek do spryskiwaczy nie bedzie pasowal? Pelno tego po sklepach przeciez... tylko zeby byl bez zaworka zwrotnego bo i takie bywaja.

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 20:41
autor: nostradamus666
raczej nie bo masz inną średnicę wewnętrzną , po prostu masz bardzo cienkie te przewody i czy to będą od akwarystyki to i tak za duża średnica !

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 20:48
autor: mpn120
Ale wy kochacie ten podciśnieniowy wynalazek :D
Te rurki i trójniki na prawdę są w sklepach zoologicznych tam jest tak małe ciśnienie że słomka wytrzyma :D

Najlepiej kupić sprzegiełka manualne AVM,Warn,Winch i spokój na lata nie rozumiem tej waszej walki z wiatrakami.

Pozdrawiam

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 19 paź 2009, 21:09
autor: nostradamus666
a średnicę to krasnale pomniejszą ? jemu chodzi o gaszenie odcięcie paliwa w pompie a nie napędy

Re: Instalacja na podcisnienie jeszcze raz

: 20 paź 2009, 9:26
autor: misiek
Mpn120 nie każdy lubi wysiadać z auta do załączania napędu bez urazy :wink: