Strona 1 z 2

Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 24 maja 2017, 8:51
autor: paradox
Czołem, od niedawna posiadam nosorożca, mechanicznie niewiele o nim wiem, i pewnie bedę miał mnóstwo mniej lub bardziej głupich pytań ;)
Wkrótce czeka mnie przegląd, zmiana płynów itp.
Ale na dziś nurtuje mnie pytanie, co grzechota od podwozia w czasie jazdy, Coś tak jakby zbyt rozciągnięty łańcuch grzechotał o obudowę.
slyszane przy otwartym oknie? Co to może byc?

Re: Musso 2,9 Automat, terkotka od spodu w czasie jazdy

: 24 maja 2017, 22:36
autor: mirek
Coś co słychać jak hałasujący łańcuch może nim być; a konkretnie łańcuchem w reduktorze. Podnieś auto i osłuchaj przy włączonym napędzie. Proponuję użyć opcji ,,szukaj'', jest kilka tematów np.  
musso-3-2-bez-tod-terkotanie-reduktora-t3594-15.html?hilit=reduktor#p25791

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 25 maja 2017, 14:18
autor: paradox
@mirek dzieki za link, fakt podejrzewałem reduktor, choc w temacie tego postu objawy byly trochę inne co potwierdzilo się na koncu tym, iż winny byl dyfer, nie reduktor. Ok, zakladajac że terkota łańcuch w reduktorze, czy poza wrażeniami akustycznymi, olany grozi jakimś wybuchem?
Zmieniłem tytuł wątku, bo pytań o to musso bedę mial wiele.
Np. kolejne: Moj egzemplarz wyposażony jest w kontrolę trakcji, zakładam że działa tylko na kola tylne. Czy w czasie jazdy terenowej 4L również działa? Jeśli tak to byłby to jakiś substytut blokady ;)

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 04 cze 2017, 18:12
autor: paradox
Koledzy, naprawde? nikt nie podpowie jak z tym TC jest w terenie przy 4l?

OK, następne pytanie jesli można...jaką prędkość na liczniku macie (pytanie do kolegów posiadających 2,9 w automacie) przy
3tyś obrotów? U mnie jest to ok 113km/h wg licznika. Wydaje mi się to za mało, stad pytanie.

Czy po włączeniu 4l kontrolka na zegarach (low?) ma mrugać ?

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 08 cze 2017, 8:38
autor: renegade
Dajesz na N i przelanczasz na 4L, kontrolka mruga a po zapieciu napedu swieci na stałe.
Blokadę masz osobno. Pozycja B na skrzyni.

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 09 cze 2017, 1:59
autor: Trawas
paradox pisze:@mirek dzieki za link, fakt podejrzewałem reduktor, choc w temacie tego postu objawy byly trochę inne co potwierdzilo się na koncu tym, iż winny byl dyfer, nie reduktor. Ok, zakladajac że terkota łańcuch w reduktorze, czy poza wrażeniami akustycznymi, olany grozi jakimś wybuchem?
Zmieniłem tytuł wątku, bo pytań o to musso bedę mial wiele.
Np. kolejne: Moj egzemplarz wyposażony jest w kontrolę trakcji, zakładam że działa tylko na kola tylne. Czy w czasie jazdy terenowej 4L również działa? Jeśli tak to byłby to jakiś substytut blokady ;)

To zależy, jeśli masz układ ESP to działa na obydwu osiach bo ESP przyhamowuje zbyt szybko obracające się koła. Popatrz na modulator ABS ile przewodów hamulcowych z niego wychodzi - 4 czy 6 ? I dobrze sprawdź co ci grzechocze bo to wcale nie musi być łańcuch a zwyczajnie krzyżaki na wale albo łożysko na podporze. Łańcuch to dość wytrzymałe zwierze.

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 10 cze 2017, 13:33
autor: paradox
renegade pisze:Dajesz na N i przelanczasz na 4L, kontrolka mruga a po zapieciu napedu swieci na stałe.
Blokadę masz osobno. Pozycja B na skrzyni.

U mnie w pozycji 4Lreduktor się zalacza, ale kontrolka "low" cały czas mruga.
Natomiast mam wątpliwości co do pozycji B, nie powinno to być blokowanie skrzyni na 1 biegu?

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 10 cze 2017, 16:50
autor: paradox
Trawas pisze:To zależy, jeśli masz układ ESP to działa na obydwu osiach bo ESP przyhamowuje zbyt szybko obracające się koła. Popatrz na modulator ABS ile przewodów hamulcowych z niego wychodzi - 4 czy 6 ? I dobrze sprawdź co ci grzechocze bo to wcale nie musi być łańcuch a zwyczajnie krzyżaki na wale albo łożysko na podporze. Łańcuch to dość wytrzymałe zwierze.

Dzieki, przypatrze się ukladowi, ale raczej ESP nie ma, tylko kontrola trakcji.
Koledzy, ponawiam pytanie, a jak z tymi obrotami przy automacie?

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 19 lip 2017, 22:03
autor: trol48
a nie hamulce dzwonia - brak blaszek

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 23 lip 2017, 10:31
autor: paradox
Hej, podpowiedzcie jakie sprzeżyny z disco założyć na tyl, aby go podniesć,, +2 cale czy standard?
Drugie pytanie o felgi 16cali, z jakimś odsadzeniem najlepiej. Najprawdopodobniej założę docelowo 255/85/16 (33/10.5).
Nie orientuję sie w felgach pasujących do musso, stad poproszę o podpowiedz, może z jakimś zdjeciem?

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 23 lip 2017, 11:14
autor: trol48
witam
ja zakladałem sprezyny h-40 cm, do musso sprezyny maja ok 38 cm w\g serwisówki
sprezyny od disco kupilem za 100 za dwie
te ktore zdemontowałem z musso oddałem do kowala w Komorowie i za 80 pln rozciagnoł do 44 cm + hartowanie i załozyłem do drugiego musso gdzie miałem pekniete sprezyny

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 24 lip 2017, 7:31
autor: paradox
Dzieki za info, poluję zatem na spreżyny z disco +2 cale, zakladam że drązkami z przodu można bedzie na tyle podkręcic by auto stalo prosto?
OK, następne pytanie, czy ktoś sie orientuje, czy i jakie odsadzenie mają te felgi?
Obrazek

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 24 lip 2017, 10:03
autor: uki
Felgi maja 7"szerokości ET 32 lub coś bardzo blisko mocowanie 6x139,7 typowe dla Musso,Pajero,Patrol,Terrano, Frontera itp. Ja u siebie mam założone felgi z ET -30 i szerokie na 8".
Jeśli potrzebujesz sprężyn +2" zapraszam do kontaktu posiadam takie nóweczki :)

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 24 lip 2017, 15:23
autor: paradox
uki pisze:Felgi maja 7"szerokości ET 32 lub coś bardzo blisko mocowanie 6x139,7 typowe dla Musso,Pajero,Patrol,Terrano, Frontera itp. Ja u siebie mam założone felgi z ET -30 i szerokie na 8".
Jeśli potrzebujesz sprężyn +2" zapraszam do kontaktu posiadam takie nóweczki :)

Hej, tak...wiem, jesteśmy w kontakcie na xxolxxx :)
mam takie felgi jak na zdjeciu, i nie bede zakładał opon szerszych niż 10,5 stad szerokość 7" powinna być ok.
dopytuje czy warto zmieniać na te co masz, bo na oko to odsadzenie maja podobne (a na oko to wiadomo chłop...) :)
Chyba że w Twoim poście - i jego brak (ET 32 versus ET-30) ma znaczenie ;)

Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka

: 24 lip 2017, 23:59
autor: uki
Oj tak ten "-" ma znaczenie, bo powoduje taki ładny (szeroki) wygląd auta jak u mnie (koło kończy się wówczas ładnie po obrysie auta ). Natomiast ET32 to taki typowy mocno schowany rodzaj osadzenia.