Strona 1 z 1

jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 22 kwie 2009, 22:03
autor: traky
Witam.
Zauwarzyłem u siebie w silniku (2,9TD z klimą) małą różnicę,u kolegi nie ma takiego kołka jak na zdjęciu u mnie.Z tego co patrzyłem na rysunkach w manualu też nie ma.Nie wiem po co to ktoś wsadził :?: a występuje u mnie coś takiego że przy 1000-1500 obr. pasek mi wpada w rezonans i hałasuje na całą budę.
Ktoś wie w jakim celu zostało to wsadzone :?: :?: :?: :!:

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 22 kwie 2009, 22:08
autor: sasek1
silnik jest z interkulerem czy bez :?: :?: :?:

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 22 kwie 2009, 22:12
autor: traky
jest z interkulerem, ale znajomy ma taki sam motor i tego koła nie ma

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 23 kwie 2009, 10:04
autor: polmussik
u mnie tez jest takie kółko ,wygląda na oryginał-2,9td z 1996

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 23 kwie 2009, 11:15
autor: traky
Mój niby z 98,faktycznie wygląda jak z tąd,ale w nie których tego nie ma, w manualu w żadnym z typów też nie ma.Kupuje krótszy pasek i zobaczymy co się będzie działo, to wyrczenie doprowadza mnie doszału :twisted:

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 23 kwie 2009, 15:16
autor: vvooxx
Przegrzebałem sare zdjęcia i znalazłem takie zdjęcie silnika pod moją maską - miałem 2.9TD z 1998 roku silnik ssangyong z intercoolerem, klimą i...
...nie miałem takiego kółka... To ciekawe...

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 23 kwie 2009, 16:12
autor: sasek1
mi sie zdaje ze wersje z klima maja teoche inna rolke w innym miejscu w moim z 98 nie mam klimy i mam rolke jak kolega a w angliku z 97 z klima jest podobna rolka tylko ze w innym miejscu

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 25 kwie 2009, 19:27
autor: DARO
Mam Musso z 2000r z klima i intercolerem i mam takie kołko :)

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 27 kwie 2009, 22:16
autor: traky
Wszystko jasne ,występuja dwie wersje, z kolkiem i bez. PAsek dla bez kółka 6PK 2100 (najpopularnierjszy, i wystepujący praktycznie we wszystkich katalogach dla tego silnika) i z kółkiem 6PK 2135 gdzie przeważnie się dziwią jak zapytasz.
Jeżeli chodzi o mnie to zamykam temat.

Pozdrawiam

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 05 maja 2009, 15:26
autor: traky
Witam, niestety chciałbym jeszcze raz wrócić do tematu,
Czy któryś z szanownych kolegów,tych którzy mają takie rozwiązanie jak ja mógł by rzucić okiem jaką ma długość pasek, byłem w kilku sklepach i w serwisie też robią "wielkie oczy". U mnie jest pasek 6PK 2135 a w tych silnikach (turbo,klima) dopiero w rocznikach od bodajrze 2000r wystepuje 6PK 2120 a normalnie 6PK 2100. Więc teraz jestem trochę zdezorientowany jaki kupić.

Z góry dzięki

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 05 maja 2009, 16:30
autor: mussolinii
Ja kupowalem 6PK2100 do swojego. Mam 1999r klima + turbo i kolka brak.
Sluchaj GATES robi rozne paski. Wystarczy wejsc w katalog i dobrac pasek po wymiarze. Jezeli masz stary pasek na ktorym pisze jaki to wymiar to nie ma problemu - kupisz o takiej dlugosci jaka masz.

Katalog pokazuje 3 wymiary paska:
1. 2040
2. 2100
3. 2120

jezeli masz wiecej to po wymiarze trzeba zapytac sprzedawce czy sciagnie taki pasek. Wszystko da sie zalatwic.

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 05 maja 2009, 17:47
autor: joogi
Traky ja mam takie kółko 29td 98 rok bez klimy i kupiłem pasek 6PK2040 według katalogu a wczesniejszy był założony 6PK2045

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 05 maja 2009, 22:46
autor: traky
mussolinii, kolego, u mnie jest 2135 czyli taki jakiś inny niż w katalogach, a nie jestem pewny czy naciągne 2120 ( a nie chce kupować żeby poszedł na półkę ,szkoda kasy)byc może ten mój 2135 został założony z powodu braku orginału. Problem jest z rezonansem paska (napinacz i tłumik drgań ok)i dlatego chcę się upewnić czy nie mam za długiego paska. A ten pasek 2120 ponoć występował dopiero od 2000r a mój jest z 98

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 06 mar 2018, 17:40
autor: delaRobal
To jak z tym paskiem? :roll: Ja mam wersję z dodatkowym kółkiem, a pasek był założony Continentala 2100, efekt widać na zdjęciu. Napinacz wyrwał się z obudowy rozrządu, przy czym wszystkie rolki się kręcą luźno i sam napinacz się obraca, więc obstawiam że ten pasek jest za krótki. Efektów ubocznych przez rok czasu nie było, no może wyraźnie szybciej łapał temperaturę żeby nie powiedzieć iż po wymianie w lato przy prędkości powyżej 100km grzał się. Myślałem że ten typ tak ma, wiadomo klima chodzi, auto obciążone. Teraz jestem na etapie wymiany i chcę dobrać odpowiednią długość, bo dorwać obudowę rozrządu do tego motoru graniczy z cudem, nie chcę drugiej rozwalić. W Unimarcie też mi powiedzieli że do tego modelu zakłada się pasek pk2100, a po roku 2005 pk 2120, tyle że jak powiedziałem o tej dodatkowej rolce to nie wiedzieli o co chodzi. Ktoś coś poradzi?

Re: jedno koło za dużo ?! silnik 2,9TD

: 05 gru 2018, 17:22
autor: delaRobal
Się wypowiem bo jestem po remoncie silnika, ale winowajcą nie był za krótki pasek, lecz amortyzator drgań :oops: A dokładnie jedna z gumowo-metalowych tulejek, dolna, nie było widać że się wybiła i amortyzator chodził nie tylko góra - dół, ale też na boki i powodował drgania, które doprowadziły do wyrwania napinacza wraz z kawałkiem obudowy. Pasek jest więc w dwóch wersjach długości - z klimą i bez, wersja z klimą ma oznaczenie PK2100, ta dodatkowa rolka to musi być jakaś rzeźba.