Strona 1 z 1

zmiana kąta wtrysku

: 27 kwie 2009, 21:50
autor: ZELOY
jak w temacie nie wiem dlaczego zmienia mi się kąt wtrysku i na wolnych obrotach przy rozgżanym silniku zaczyna nim bujać
może ktoś już przerabiał ten temat ??

Re: zmiana kąta wtrysku

: 28 kwie 2009, 12:32
autor: grabik3
Mialem podobnie z tym kolysaniem silnika i mechanik wymienil czujnik cisnienia w głowicy,ten do kturego wchodzą dwa weżyki.Mój mechanik mówi że ten czujnik często się w tych modelach psuje.Koszt to 110zł za czujnik od merca bo orginalu nie dostalem,plus przeróbka na tokarce[chodzi o gwint]plus mechanik.No i kołysanie ustalo.

Re: zmiana kąta wtrysku

: 28 kwie 2009, 15:07
autor: sasek1
najpierw bym przeszedł po weżykach o podcisnienia czy co sie nie wypieło

Re: zmiana kąta wtrysku

: 01 maja 2009, 10:46
autor: polmussik
kol. grabik 3 a nie chodzi o zawór termiczny .W zimnym silniku jest otwarty i puszcza podciśnienie do PLA (regulator obrotów biegu jałowego) i podnosi obroty jałowe o ok 100/min.Po nagrzaniu zawór zamyka się i obroty jałowe spadają .Jestem w temacie ,walczę ze zbyt wysokimi obrotami (ok.900/min)-efekt automat mocno ciągnie na jałowych obrotach.Doszedłem do tego , że jest uszkodzony PLA,z powodu niewłasciwej regulacji-została uszkodzona sprężyna obrotów biegu jałowego w regulatorze.Moj opis dotyczy silnika 2,9TD auto z 1996.
Pytanie do kol. czy ktoś dobierał się do wnętrza regulatora i co z tego wyszło,serwisówka zaleca naprawę w Centrum Serwisowym Boscha

Re: zmiana kąta wtrysku

: 07 maja 2009, 12:52
autor: mozdyn
Możecie napisać coś więcej o objawach? Mam problemy na zimnym silniku na jałowych obrotach, czasem szarpie silnikiem, czasem aż tak jakby jeden gar nie palił, a czasem jest dobrze. Po nagrzaniu jest ok. Myślałem że któryś wtrysk się przycina, ale może to nie to...

Re: zmiana kąta wtrysku

: 07 maja 2009, 19:51
autor: polmussik
Szarpanie(nierówna )praca po uruchomieniu świadczy najczęściej o niesprawności świec żarowych,sprawdz to nie jest trudne i najlepiej wymień wszystkie.Jeśli chodzi o ustawienie obrotów jałowych to ustawiłem.Z dusza na ramieniu wkręciłem zespół PLA prawie 2 obroty i ustawiłem jak w książce 700/min

Re: zmiana kąta wtrysku

: 08 maja 2009, 19:51
autor: DARO
mozdyn pisze:Możecie napisać coś więcej o objawach? Mam problemy na zimnym silniku na jałowych obrotach, czasem szarpie silnikiem, czasem aż tak jakby jeden gar nie palił, a czasem jest dobrze. Po nagrzaniu jest ok. Myślałem że któryś wtrysk się przycina, ale może to nie to...



Mam podobny problem .Po odpaleniu i przejechaniu 500m zaszarpie tak jakby jeden gar przestał pracowac .Jak zaczyna szarpac wciskam sprzegło i jest ok ? co to moze sie walic ?

Re: zmiana kąta wtrysku

: 08 maja 2009, 21:22
autor: polmussik
różne dziwne objawy-nierówna praca,trudny rozruch daje nieszczelny układ zasilania.Przy takich podejrzeniach najprościej jest zasilić silnik paliwem z kanisterka (butelki) mocowanej obok silnika.Jeśli objawy ustąpią to sprawdzamy układ zasilania od zbiornika do silnika.Jest to klasyka w dieslach.a w musso to się dosyć często zdaża ,że elementy układu zasilania korodują

Re: zmiana kąta wtrysku

: 11 maja 2009, 10:10
autor: mozdyn
Świece wymieniłem ostatnio. Rozruch mam dobry, dopiero po kilku sekundach pracy czasem szarpie (a czasem nie), przestaje po rozgrzaniu (ok. 5-10 min.).
To tak jakby było to zależne od temp zew. bo jak jest zimno to częściej objaw występuje, choć nie zawsze...

Re: zmiana kąta wtrysku

: 29 sty 2010, 17:10
autor: DARO
mozdyn pisze:Świece wymieniłem ostatnio. Rozruch mam dobry, dopiero po kilku sekundach pracy czasem szarpie (a czasem nie), przestaje po rozgrzaniu (ok. 5-10 min.).
To tak jakby było to zależne od temp zew. bo jak jest zimno to częściej objaw występuje, choć nie zawsze...



Mozdyn naprawiłes to szarpanie ?

Re: zmiana kąta wtrysku

: 30 gru 2011, 13:39
autor: piotresz323
Też jestem ciekaw z tym szarpaniem?!