Strona 1 z 1

Musso - uszczelka pod głowicę

: 11 lut 2018, 9:53
autor: kawa62
Witam !
Czy wymieniał ktoś z was uszczelkę pod głowicę w Musso ? Jaki to jest koszt ?
Mechanik mówił że razem z wymianą uszczelki trzeba porobić jeszcze jakieś inne rzeczy przy silniku, czy to prawda ?
Pozdrawiam
Sławek

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 11 lut 2018, 10:18
autor: trol48
witaj
jakie masz objawy , jak to zdiagnozował mechanik
to wiedza dla każdego
pozdrawiam
andrzej

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 11 lut 2018, 21:53
autor: kawa62
Silnik poci się olejem a z rury wydechowej leci dym. Czytałem że w internecie można kupić zestaw Z płynem do diagnozowania przepalonej uszczelki, czy ktoś to już próbował robić ? Sprawdza się to w praktyce ?

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 11 lut 2018, 22:51
autor: trol48
witaj
cos takiego znalazłem

http://www.klimatyzacja-samochodowa.com ... lue-devil/

kiedys ten produkt zastosowałem i pomogło, do dzisiaj sam. jezdzi w rodzinie

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 11 lut 2018, 23:11
autor: regaciarz
kawa62 pisze:Silnik poci się olejem a z rury wydechowej leci dym. Czytałem że w internecie można kupić zestaw Z płynem do diagnozowania przepalonej uszczelki, czy ktoś to już próbował robić ? Sprawdza się to w praktyce ?

Mam i używam w warsztacie, jest niebieski i pod wpływem spalin zmienia kolor na żółty( przynajmniej u mnie). Pojedź do dobrego mechanika, ja biorę za sprawdzenie 20 zł ;)

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 12 lut 2018, 0:56
autor: kalor
Ja wymieniałem samodzielnie zaraz po zakupie Musso. Co do diagnostyki to dym dymowi nie równy przeważnie biały dym to woda lub nieprzepalony ON, niebieski to olej a czarny to problem z dawką. Moim zdaniem w pierwszej kolejności sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodzącego, oleju i czy w pod korkiem wlewu oleju nie robi się masło, jeżeli nadal nie masz pewności to wykręć wtryskiwacze i sprawdź odpowiednim przyrządem ciśnienie w poszczególnych cylindrach, wyniki powinny być w miarę zbliżone, instrukcja podaje że nominalnie wynosi 28bar a minimalnie około 18bar, jeżeli jest duża rozbieżność ciśnienia pomiędzy poszczególnymi cylindrami znaczy że coś może być z uszczelką, głowicą, pierścieniami, lub to co było u mnie - pogięte korbowody.
Sama uszczelka nie jest droga kosztuje coś około 120 zł ale musisz się liczyć z tym że trzeba będzie planować głowicę a tego już w domowych warunkach dobrze raczej nie zrobisz. Dawałem głowicę do specjalistycznego warsztatu gdzie za planowanie dotarcie zaworów sprawdzenie ciśnieniowe i płukanie hydro-popychaczy płaciłem coś około 450zł, do tego wymieniłem też szpilki głowicy za około 100zł bo nie chciałem ryzykować że któraś pęknie mi przy dokręcaniu. Dodam tylko że warto mieć do tego dobry klucz dynamometryczny, odpowiednio długa nasadkę typu spline i najlepiej instrukcję serwisową bo są tam zawarte momenty, etapy i kolejność dokręcania. Jak już masz głowicę na wierzchu to watro też sprawdzić świece żarowe, a jeżeli nawet są dobre to warto je wykręcić i ponownie wkręcić na smar miedziany bo może ci to w przyszłości zaoszczędzić kłopotu i ponownego zdejmowania głowicy z powodu ukręconej świecy. Ponadto jak zdejmujesz głowicę to za jedną robotą warto wyjąć i chociaż sprawdzić wtryskiwacze czy aby nie leją. Jak już masz założoną głowice i rozrząd złożony na znaki to jeszcze trzeba sprawdzić i ustawić początek tłoczenia pompy wtryskowej i do tego też trzeba mieć odpowiedni przyrząd. Podsumowując to bez service manuala bym nie zaczynał, tam jest elegancko napisane co i jak zdiagnozować oraz jak i czym naprawiać.

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 12 lut 2018, 10:54
autor: uki
kawa62 pisze:Silnik poci się olejem a z rury wydechowej leci dym. Czytałem że w internecie można kupić zestaw Z płynem do diagnozowania przepalonej uszczelki, czy ktoś to już próbował robić ? Sprawdza się to w praktyce ?


Zasadniczo większość aut 15 letnich lub starszych posiada zapocenia że o dymie z wydechu nie wspomnę - w końcu to traktor to musi dymić :mrgreen:
Tak jak koledzy już podpowiadają należy przeanalizować szereg istotnych faktów :
- zawartość spalin w układzie chłodzenia lub pojawianie się w nim zabrudzeń olejowych
- ubywanie płynu w układzie chłodzenia lub oleju w układzie smarowania
- pompowanie układu chłodzenia
- przerosty temperatury w układzie chłodzenia przy sprawnych czujnikach oraz termostacie i pompie
- anomalia w pomiarach kompresji

Samo pocenie lub dymienie może wynikać z zupełnie innych czasami banalnych powodów.
Dlatego też diagnostyka, diagnostyka i jeszcze raz dobry diagnosta praktyk ( nierzadko diagnosta+flakon 40vol.=rzetelna diagnoza) przyczyni się finalnie do wykonania niezbędnych prac co odzwierciedli się z dukatach pozostających w kieszeni :mrgreen:

Re: Musso - uszczelka pod głowicę

: 19 lut 2018, 11:18
autor: renegade
Sprawdź też czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma plam oleju w płynie.