Strona 1 z 2

CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 20:03
autor: polmussik
musso 2,9 TD automat z 96-napędy się przełaczją ,natomiast świecą cały czas kontrolki 4WD high i4WD low i to wkurza.Zrobiłem odzczyt z gniazda diagnostycznego i wychodzi niesprawna częśc -cewka piasty.Na schemacie polączeń 24 w dziale 54-72 manuala jest namalowana , ale nie mogę jej znależc w aucie.Prosze o pomoc

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 20:32
autor: mussolinii
Transfer Case: strona: 28-12 poz. 12

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 21:05
autor: polmussik
12-czujnik szybkości (mam książkę napraw wydane przez DAEWOO z 98r.po polsku) dziękuję za info ,sprawdzę jak to wygląda,był chyba temat na forum

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 21:09
autor: mussolinii
Tak.. to czujnik predkosci walu napedowego. Czujnik jest w skrzyni redukcyjnej.
Albo cos zasniedzialo albo cos sie uszkodzilo. Teoretycznie gdy ten czujnik jest uszkodzony skrzynka nie powinna zalaczac napedu przedniego walu.

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 21:15
autor: polmussik
nie wiem czy myślimy o tym samym.U mnie jest kod nr 5 str.28-06 cewka piasty,a czujnik prędkosci to usterka nr 4.Napędy przełączją się poprawnie

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 21:45
autor: mussolinii
Fakt... to nie jest czujnik predkosci.
To musi byc jakies cudo przy skrzynce redukcyjnej. Trzeba zobaczyc po kolorach przewodow. Byc moze jest jeszcze cos w silniczu przelaczajacym napedy.

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 21:53
autor: mussolinii
A to nie jest przypadkiem zaworek od zalaczania przednich piast?? Nic innego nie przychodzi mi do glowy... zwlaszcza ze jest tam napisane (PART TIME). FULL TIME nie ma przeciez zaworka podcisnienia do zalaczania piast.

Pokusilem sie przewertowac jeszcze raz manual. HUB SELENOID to jak najbardziej zaworek od podcisnienia zalaczania piast przod. Strona D07-03 poz. 3

Re: CEWKA PIASTY

: 07 maja 2009, 23:09
autor: traky
Kod 5 z tego co widze to HUBS SELENOID, czyli w tym wypadku zbiorcza-centralna cewka, czyli chodzi o elektrozawór podcisnienia do sprzęgieł piast, zamontowany po lewej stronie koło reflektora w komorze silnika. Podłączone na do pinu 23 w kostce przyłączeniowej do sterownika napędów pod siedzeniem.
Zdaje się że inaczej być nie chce. Sprawdź cewkę, zobacz czy dostaje napięcie ewentualnie zastąb ją żarówką tylko nie zamocną tak do 5W i zobacz czy zacznie wszystko chodzić jak należy,Jak nie to trzeba szukac dalej :lol:

Re: CEWKA PIASTY

: 08 maja 2009, 8:53
autor: polmussik
to jest możliwe,mam założone sprzęgiełka AVM i e-zawór odłączony ale podłączę i dam znać

Re: CEWKA PIASTY

: 08 maja 2009, 9:09
autor: polmussik
traky-strzeliłeś w 10-cewka piasty to po prostu elektrozawór do podciśnienia załączający przedni most.Podłączyłem biała kostkę i gitara,jest też kostka czarna,nie wiem do czego.Wielkie dzięki za pomoc i pozdrowienia all

Re: CEWKA PIASTY

: 08 maja 2009, 10:01
autor: traky
cieszę się że udało mi się pomóc ale ja bym zaślepił to podciśnienie albo odłączył elektrozawór i do kostki podłączył żaróweczkę malej mocy taką ze 2W.
Układ kontroluje cewkę przez przepływ prądu a układ podcisnienia powinien być raczej szczelny :D

Pozdrowienia

Re: CEWKA PIASTY

: 08 maja 2009, 21:30
autor: polmussik
wszystko jasne tylko opis mylący.Poprzedni właściciel mego auta twierdził,ze objaw czyli świecenie kontrolek nastąpił w związku z naprawą skrzyni biegów.Wymieniał też wtedy sprzęgiełka na ręczne,być może odłączył e-zawór i nie skojarzył powodu usterki.Jeszcze raz dzięki za pomoc
w tej chwili nie świeci 2H,a chyba powinna ,ale sprawdzę żarówke

Re: CEWKA PIASTY

: 08 maja 2009, 21:39
autor: sasek1
nie ma kontrolki od 2h jest tylko od 4h i 4l

Re: CEWKA PIASTY

: 08 maja 2009, 21:52
autor: mussolinii
Jak jest na 2H czyli naped tylko na tyl to nic nie swieci. Jak zlaczysz 4H to swieci na zielono a jak 4L to zolto.

Re: CEWKA PIASTY

: 09 maja 2009, 9:41
autor: polmussik
tak jest u mnie w tej chwili i oby ta chwila trwała wieczxnie