Strona 1 z 1

nowy zakup-kilka napraw

: 22 lis 2018, 9:37
autor: bpbart
Witajcie, jako świeżak w temacie mam kilka pytań dotyczących naprawy Musso:
1. Janusz - poprzedni właściciel wymontował wał przedni żeby auto mniej paliło. Na desce świecą się kontrolki napędów. Czy samo zamontowanie wału spowoduje przywrócenie napędów czy też trzeba coś jeszcze zrobić (jakaś elektryka)?
2. pod maską obok silnika (z prawej strony patrząc od przodu przed zbiorniczkiem płynu hamulcowego) znajduje się taka czarna skrzyneczka z kablami wysokiego napięcia . W środku są jakieś miedziane styki. Jak auto stoli kilka dni to nie można go odpalić ( zero reakcji, lampka grzania świec nie świeci) trzeba otworzyć tą skrzyneczkę zewrzeć styki na chwilę i dopiero odpala. Odpala jak Norris z półobrotu.
3. lewarek w każdej pozycji lata we wszystkie strony czasami ciężko trafić w bieg. Wybierak?
4. Po dłuższej jeździe silnik na wolnych obrotach (po wrzuceniu luzu) dostaje dygotek jakby miał zgasnąć (tak 20 sec) potem się wyrównuje praca i chodzi jak zegarek. i potem znowu np. w korku wystarczy wrzucić bieg przejechać kilka metrów, wrzucić luz i znowu rzuca i tak w koło.
Z góry dziękuję za porady

Re: nowy zakup-kilka napraw

: 04 gru 2018, 15:22
autor: MacGyver
Witaj.
Ad 1. Masz stały napęd TOD czy dołączany Part Time? Jakie oznaczenia na rzelaczniku od napędów 2H, 4H i 4L czy tylko 4H i 4L?
Ad 2. To jest sterownik grzania świec. Sprawdź połączenia ze stacyjka i czujnikiem temperatury, bo nie włącza grzania.
Ad 3. W Musso są linki pomiędzy lewarkiem a skrzynia. Jeśli dobrze pamiętam to za położenie lewarka odpowiada mechanizmem w kabinie pod osłoną lewarka. Może jakaś sprężyna spadła albo coś się rozkręciło. To raczej zawsze ciężko chodzilo i ludziska narzekali, że ciężko się lewarek porusza.
Ad 4. Dygotki na wolnych obrotach to przypadłość znana. Opisywana była na forum płytka z magnesem co stabilizuje listwe pompy.

Re: nowy zakup-kilka napraw

: 04 gru 2018, 21:17
autor: Ramzes
U mnie w benzynie 3,2 w manualu, też wybierak lata, ma bardzo duże luzy. Z czasem nauczysz się wrzucać biegi.

Wybierak miał luzy jak tylko auto kupiłem 9 lat temu, auto wtedy miało 8 lat. Obca osoba nie umie wrzucić w Musso biegów.

Re: nowy zakup-kilka napraw

: 04 gru 2018, 22:25
autor: krisw11
Teraz ja :)) : AD.1 wał zdemontował Idiota ! Takich rzeczy sie nie robi,żeby np.minej palił ! Kup see tico-mało pali :). Zamontuj wał zobaczymy co sie będzie działo.., AD.2 To skrzyneczka-bezpiecznik i moduł grzania świec żarowych,albo nie działa przekaźnik albo przepalony bezpiecznik skoro na tzw.krótko odpalasz. Można zrobić na szybko dodatkowy przycisk grzania od tych dwóch kabli do kabiny i za 5.50 masz problem z głowy :). Ad.3 lewarek ,to stary problem Musso , Rexton w manualu One tak już mają ....aczkolwiek można pobawić sie regulacją przy lewarku ale na nie wiele ,to sie zda.trza sie przyzwyczaić :) AD. 4 Nie spotkałem sie....diesel,to diesel dygocze a jak za bardzo ,to albo wtryski albo poduchy nic innego raczej....

Re: nowy zakup-kilka napraw

: 05 gru 2018, 17:30
autor: delaRobal
Janusz wymontował wał, bo myślał że mu kontrolki zgasną:) Samo dokręcenie wału nic nie da, te kontrolki świecą przy awarii napędów. Problem może być z podciśnieniem, jeżeli masz napędy przełączane tylko z kabiny znaczy że masz fabryczne rozwiązanie, a tu częstą przyczyną są plastikowe wężyki dochodzące do piast, po prostu lubią pękać, poszukaj na forum, było wiele informacji na ten temat. A drugą z przyczyn może być sam silniczek albo kostki które do niego wchodzą, silniczek jest przyczepiony do reduktora, za skrzynią biegów. Jednak Janusz zamiast pogrzebać w temacie rozwiązał sprawę po swojemu:)