Strona 1 z 1

Problemy z Musso ...

: 07 paź 2007, 23:30
autor: Musso_User
Witam.
Jestem tu nowy i pragnę się przywitać :D .

Jestem właścicielem Musso od ponad 4-ech lat.Jednak jest kilka spraw które trzeba naprawić.
1. Od dłuższego czasu napęd raz mi działał raz nie ...
2. Jak przejadę z 30 km (czyli jak się rozgrzeje) to na wolnych obrotach np. jak stoję na światłach to zaczyna strasznie szarpać silnikiem, nie wiem co jest.Prócz tego zrzęził i inne dziwne jęki wydawał itp.

W końcu postanowiłem znaleźć jakiegoś mechanika który się na tym zna.No i znalazłem 500 km ode mnie ale nic, zarzekał się że to ''drobnostka'' dla niego, że się tylko w Musso specjalizuje więc pojechałem.Pierwsze co zrobił to wymienił teleskop przy silniku czego efektem jest to że nie zrzęzi i cicho się zachowuje.Następnie wymienił sprzęgiełka na ręczne które miał być 100% bezawaryjne i napęd miał się wtedy załączać na 100%.I żeby zlikwidować telepanie na wolnych ten "mechanik" niby wymienił wtrysk i przestawił zapłon.Oprócz tego wymienił w przednim moście łożyska IGIŁKOWE (w co wątpię) i skasował 2,5k pln.Oczywiście wszystko działało jak należy DOPóKI NIE PRZEJECHAłEM 200 KM !!! :evil: Wszystko z powrotem wróciło, silnik trzęsie, lampki się obydwie od napędów cały czas świecą i napęd przedni teraz WCALE nie działa.
Nie wiem co robić, może ktoś miał podobne sytuacje w swoim Musso, może ktoś mógłby udzielić mi jakiejś rady bo na prawde nie wiem co robić, czy go trzymać czy sprzedać :cry: (ogólnie gdyby nie te usterki to autem super się jeździ).Czytałem posty na forum ale nie ma jednoznacznych odpowiedzi.Dodam że jest to 99r, jestem drugim właścicielem i oprócz wymian oleju co 10tkm nic w nim nie robiłem, a autko ma już 200tkm przejechane.Z góry dzięki za rady. :cry:

: 22 paź 2007, 10:28
autor: ZibiP
Jeśli jak piszesz obie lampki zachowuje się dziwnie - trzebaby zatem obejrzec dokładnie połączenia sinika przełączającego napędy przy skrzyni rozdzielczej. Jak też i jego wnetrze.
Jeśli chodzi o szarpanie silnikiem po rozgrzaniu - opisz czy pojawia się jakieś dymienie z wydechu, czy poprawnie nabiera obrotów, czy może wzrosło spalanie, co z odczuwalną "mocą"... itd...

Problemy z Musso ... odsłona 2

: 29 gru 2007, 0:30
autor: franjo3
Witam Serdecznie.

Podobnie jak autor tematu jestem Nowy... Mam swoje SY Musso od miesiąca, sprowadziłem go z Włoch. Do tej pory jeździłem golfem (fuj) i obiecuję poprawę. Autko (SY) rocznik 98, 2.9 TD ma najechane 250 tysiaków. Kocham to auto i nigdy go nie zamienię....

Wczoraj przejechałem się autem ze szwagrem i podczas wyjazdu z garażu zobaczyłem niewielką plamę oleju pod silnikiem. Pojechaliśmy na pole i do lasu. Kiedy chciałem przejechać przez mały rowek (głębokość 40 cm, szerokość 1 m, łagodny spadek) o dziwo się zawiesił:
2h wsteczny (pali gumy i nie jedzie),
4h wsteczny (pali prawą oponę, przód wisząc w powietrzu się nie kręci)
4L wsteczny (szarpie, stuka i nic się nie dzieje),

Do przodu nie było szans bo się oparł o bruzdę

Pytanie:
Czy mój napęd na przód w ogóle działa? Jeśli nie to jak mam sprawdzić co się zepsuło?
Gdzie jest jakiś dobry warsztat 4x4 w Lubuskim? (Żary i Żagań odpada bo sprawdziłem)

Proszę o opinie jako nowicjusz chcę dowiedzieć się wszystkiego co chcecie mi przekazać.
Pozdrawiam

Re: Problemy z Musso ...

: 30 gru 2007, 8:58
autor: DANIEL
musso 2,9TD + automat
jesli chodzi o szarpanie silnika jak sie rozgrzeje: ten sam problem wystepuje u mnie mechanicy którzy robili w moim musso kapitalny remont skrzyni automatycznej [stara sie spaliła][niech nikt sie nie boi automata ,mojego poprzednik zniszczyl z powodu braku oleju,dolewka juz mu nie pomogla],stwierdzili ze problem niskich obrotów silnika wynika z wadliwej pompy wacu ,objawia sie to slabymi hamulcami i moze innymi wynalazkami koszt bagatela zaczyna sie od 1200zł w góre ja znalazlem nowa pompe vacu za 500zł prywatny import z niemiec :D
a kontrolki to dzialaly u mnie idealnie do monetu naprawy skrzyni biegów padły tzn zaczeły sie swiecic na stale po naprawie skrzyni ,usterka byla banalna poprostu trzeba sprawdzic kable które lacza sie z reduktorem tam moe byc niesprawne polaczenie lub zalamane kable -przetarte, brak masy itd..... u mnie sie kontrolki swiecily na stale ale napedy moglem przelaczac i wylaczac normalnie pracowaly ,wiec to tylko elektryka skoro tylko byla rozlaczana kostka polaczeniowa :!:
Ja wlasnie sie szukuje na zalozenie recznych sprzegielek z przodu orginalne juz nie pracuja, ale tyl chodzi normalnie
na:
2h - pracuje tylko tył
4h - jest naped normalny na 4x4 i chyba 50/50% rozklad mocy miedzi przodem a tylem ale musza byc sprawne sprzegielka przednie w piastach inaczej przod nie bedzie sie krecił
4l - to samo ale z reduktorem ,a z 3000-4000tys/obr a predkosc niewielka moze 20-30km/100km

Re: Problemy z Musso ...

: 30 gru 2007, 9:02
autor: DANIEL
apropo tego szarpania:
Mój szarpie ale na obroty wchodzi normalnie i nie kopci ,zreszta jak dam na "P" w automacie to juz nie szarpie bo nie ma obciazenia ,wychodzi na to ze nie podnosi sobie obr jak ma obciazenie , na 99% wada vacu pompy :roll:

Re: Problemy z Musso ...

: 01 sty 2008, 23:44
autor: franjo3
4h - jest naped normalny na 4x4 i chyba 50/50% rozklad mocy miedzi przodem a tylem ale musza byc sprawne sprzegielka przednie w piastach inaczej przod nie bedzie sie krecił


Mój problem chyba jest rozwiązany.

Spadł śnieg i mogłem potestować. Faktycznie przez chwilę napęd na przód działał potem zaczęły śpiewać przekładnie z przodu i kręcił tylko tył. Czas do mechanika.

Dzięki i pozdrawiam.

Re: Problemy z Musso ...

: 02 sty 2008, 10:09
autor: DANIEL
na 99% mozesz miec problem z sprzegielkami z przodu orginalne podcisnieniowe wytrzymują od nowosci max 100tys km a pozniej klapa ,koszt w granicach 2000tys zł za 2 szt,
ale jest rada : założ reczne ,poszukaj na ebaju wpisz nazwe: warn 29091
koszt zciągniecia z USA to okolo 400-500 zł za 2 szt.