Strona 1 z 2

Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 01 gru 2018, 19:47
autor: Ramzes
Bardzo proszę o wykaz i oznaczenie przekaźników w musso 3,2.

Przy lewej stopie kierowcy są bezpieczniki i przekaźniki.

Który i do czego przekaźnik jest nie wiem.

W jaki sposób domowy sprawdzić, czy przekaźnik jest dobry?

W jaki sposób sprawdzić, czy ten duży przekaźnik w podłokietniku jest dobry?

Objawy awarii to: Auto nagle przestało odpalać. Rozrusznik kręci, brak iskry na świecach, brak napięcia na pompie paliwa.

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 02 gru 2018, 1:58
autor: mirekk
Na pokrywce bezpieczników od strony wewnętrznej jest wykaz bezpieczników.
Przekaźniki są pod maską silnika - też z wykazem

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 02 gru 2018, 11:25
autor: trol48
sprawdz czujnik hala lub połaczenie elektryczne

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 02 gru 2018, 18:06
autor: Ramzes
Sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego jest OK.

Odłączyłem 2 wtyczki od ECU (przy zawiasach przednich drzwi prawych). Tam sprawdziłem na wtyczce rezystancję pinów 73 i 74 i mam około 630 omów. Wg serwisówki powinno być 600 - 1200 omów. Czujnik położenia wału korbowego i przewody do niego wydają się OK.

Sterownik ECU w musso ma trzy masy (-) pin 32, pin 66 oraz pin 33.

U mnie masy (-) na wtyczce do ECU są po przekręceniu kluczyka ON

Sterownik ECU ma trzy zasilania (+) pin 27, pin 39, pin 40

U mnie (+) po przekręceniu kluczyka na ON mam tylko na pinie 27 i pin 40.

Nie mam (+) na pinie 39.

Skąd biegnie przewód do pinu 39.

Z serwisówki nie umiem odczytać.

Podejrzewam, że podzespół lub jego przekaźnik z którego idzie pin 39 do sterownika ECU może być walnięty. No chyba, że coś dalej jeszcze jest walnięte, lub przewód przerwał się.

Awaria ma nagły charakter. Rozrusznik kręci, brak jest iskry na świecach i brak napięcia na pompie paliwa.

Po przekręceniu kluczyka w ON (przed kręceniem rozrusznika) pompa paliwa powinna na 1-2 sekundy dostać napięcie aby wytworzyć ciśnienie na listwie wtryskowej.

Wg mnie to jest awaria np. stacyjki (tak kiedyś miałem w polonezie) lub zaraz za nią jakiś przekaźników - urządzenia.

Awaria urządzenia, które w pierwszej kolejności po przekręceniu kluczyka na ON wysyła napięcie, sygnał np.: do sterownika ECU, do przekaźnika pompy paliwa.

Nie wiem, gdzie szukać tego podzespołu, może to być np. zepsuty przekaźnik.

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 03 gru 2018, 7:29
autor: trol48
witaj, dzis za dnia zrobie skany i wysle email, podaj adres lub daj nr tel to mms
pin 39, 40, 27 sa zasilane z przekaznika zabezpieczjacego przed przepieciem

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 03 gru 2018, 14:11
autor: Ramzes
Mój mail:

[email protected]

Wielkie Dzięki

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 03 gru 2018, 15:43
autor: kitareks
witam , podepnę się ja też poproszę o info na temat bezpieczników i przekaźników . u mnie na odwrocie dekielków są tylko jakieś krzaczki .

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 09 gru 2018, 16:49
autor: direx69
miałem to samo brak iskry i pradu na pompie paliwa , ja po schemacie doszedłem ze za akumulatorem z lewej strony masz przekaznik 15 taki duzy bedziesz widział, on jak panie to nie ma ani pradu na pompie ani nie bedziesz mial iskry.

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 11 gru 2018, 17:21
autor: Ramzes
Dzięki Wszystkim.

Ja zrobiłem tak.

Podałem na krótko plus 12 V na PIN 39. Dla bezpieczeństwa wpięcie było poprzez żarówkę 21 W. Przekaźniki pod deską rozdzielczą zaczęły klepać. Auto zapaliło od razu.

Znajomy elektronik wyczytał z serwisówki, że PIN 39 to zasilanie ECU 15. Ta "15" oznacza podobno, że idzie zasilanie od stacyjki, takie pierwotne.

Rozebrałem stacyjkę, przeczyściłem styki, nasmarowałem, złożyłem. W trakcie rozbierania zauważyłem, że wkład (ten elektryczny, nie bębenek na klucz) nie był dobrze dokręcony, miał duży luz. Taka mała śrubka z podkładką sprężynową. Może to było przyczyną.

Po złożeniu wszystkiego auto odpala.

Ponieważ na 100 % nie jestem pewny przyczyny awarii, wlutowałem sobie dodatkowy kabelek do PIN 39 oraz kabelek do zasilania +12 V od lampki schowka. W razie kolejnej awarii na szybko połączę kabelki, tak aby ponownie "na krótko" podać +12 V na PIN 39.

:D Taka ewentualność jakby Mussiak zgasł i nie chciał odpalić na przejeździe kolejowym. :D

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 12 sie 2019, 10:31
autor: renegade
Powstał i u mnie ten problem tylko że nie mam wcale napięcia na kompie na żadnym z wymienionych pinów (27,39,40).
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Raz mi zgasł w czasie jazdy bez przyczyny a po pół godzinie odpalił jak by nigdy nic, następnym razem miałem problem z odpaleniem a teraz rzucił palenie całkiem.
Iskry brak, kontrolki się świecą normalnie, rozrusznik kręci.

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 13 sie 2019, 9:09
autor: trol48
czujnik hala ,

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 16 sie 2019, 7:52
autor: renegade
Trolu w którym miejscu go szukać?
Bo tak wstępnie jak patrzyłem to mi nie wpadł nigdzie w oko.
Przeczyściłem stacyjkę, bezpieczniki, prąd wrócił auto odpaliło. już myślałem że będzie OK nawet pojeździłem.
Wczoraj chciałem pojechać na grzyby odpaliłem a po minucie zgasł i już nie odpalił (słychać było że cpykneły przekaźniki w skrzynce bezpieczników).
Zastanawia mnie jeszcze ten przekaźnik przepięciowy przy aku.


EDIT:
Chyba go znalazłem.
Czy to jest ten po lewej blisko filtra oleju?

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 18 sie 2019, 12:59
autor: renegade
Kupiłem nóweczkę przekaźnik i czujnik położenia wału. Wymienione i na razie śmiga, mam nadzieję że to było to bo będę jeździł teraz po 40km do pracy i potrzebuję sprawne auto.
Chyba będę go musiał sprzedać i kupić coś mniejszego bo zjedzą mnie koszty paliwa.

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 19 sie 2019, 22:57
autor: trol48
musso bez lpg to b.wysokie koszty
sprawdz jaki masz olej, czy działa cewka wariatora rozrzadu i jest jej zasilanie pow. 900 obr.
wariator jest hydrauliczny i przy gestym oleju slabo dziala lub wcale
sprawdz sonde lambda i wymien profilaktycznie
czujnik tem. silnika i powietrza dolotowego, wartosci serwisowe moge wyslac mms
ustawienie oktanometru
ja kilka lat temu zalozyłem chip VOLO , przestawia zapłon na lpg (wyzsze liczba oktanowa na lpg) przelozyłem do obecnego
moje musso skasowali na A2
mam teraz opla zafire z silnikiem K22SE NA SEKWENCJI automat
nie jest zle, w trasie ok 8-9 lpg , miasto 12-13

Re: Bardzo proszę o wykaz przekaźników.

: 20 sie 2019, 21:03
autor: renegade
Mam LPG bo kto by go wykarmił bez ( 17L podtlenku na 100km) myślę że i tak nieźle jak na automat i stały napęd.
Olej mam Valvoline 10W40.
Nad sondą można się zastanowić.
Jak sprawdzić czy cewka działa? Na krótko? gdzie to jest?
Musiał bym też zrobić przegląd LPG bo jeżdżę nim 3 lata i nic nie zaglądałem a poprzedni właściciel też nie bardzo go "kochał" i patrząc po niektórych patentach jakie w nim znalazłem to robił tylko to co padło i często za pomocą drutu, młotka i śrubokręta.