Strona 1 z 1
Mechaniczne zapięcie napędów.
: 24 mar 2019, 14:40
autor: Xofer
Mamy dość poważny problem z napedami w Musso. Napędy raz są raz ich nie ma, po wymianie modułu sterującego napędy są kilka dni i znów się wywalają. Generalnie mechanicznie wszystko działa i napędy jak się im uda zapiąć to działają poprawnie.
Moje Musso ma teoretycznie stały napęd 4x4. Nie potrzebuje przełożenia 4L auto nie jeździ w ciężkim terenie. Na kołach są ręczne sprzęgła.
Czy można ręcznie zapiąć napędy mechanicznie. Wiem że jest to wykonalne chodzi mi tylko o efekty uboczne czy jest coś i czym nie wiem i coś co może się wydarzyć w przypadku odłączenia elektroniki i siecią ręcznie napędów w aucie które i tak ma stały napęd 4x4 TOD.
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 26 mar 2019, 6:27
autor: MacGyver
Nie rozumiem pytania... Teoretycznie stały napęd? To jak stały to po co sprzęgła w piastach? Która masz kolego wersję reduktora? Ile pozycji przełącznika napędu? Bo jak TOD to nie rozumiem po co sprzegiełka?
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 26 mar 2019, 8:32
autor: jakobus
Tak to ma TOD. Problem wtym że jak wywali błąd 4h to jest napęd tylko na tył.
To auto wyszło z fabryki ze skrzynią BTR a poprzedni właściciel włożył skrzynię mercedesa.
Nie możemy namierzyć gdzie lezy problem, auto parę dni jeżdzi i wszystko działa poprawnie po czym wywala błąd 4h i zostaje nam tylko napęd na tył. Teraz myślimy żeby na stałe zapiąć przedni napęd pomijając pracę sterownika TOD...powiedzmy wymusić .
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 26 mar 2019, 16:58
autor: MacGyver
A jaki wyskakuje kod błędu?
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 27 mar 2019, 9:27
autor: jakobus
brak błędu. nie można odczytać. W weekend podepnę nowy sterownik i zobaczę czy się coś 'wybłyska'.
co nieco już przekopałem w musso z napędami ale miło by było pogłówkować we dwoje, może na coś sensownego wpadniemy bo nie zaprzeczę że zależało by mi żeby to działało jak fabryka chciała. Najgorsze że nie mam punktu zaczepienia bo nie wywołuje błędy.
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 27 mar 2019, 11:28
autor: MacGyver
Po swoich doświadczeniach z reduktorem part time z Musso powiem tak: trzeba sprawdzić instalację sterującą reduktorem gdyż przewody mogą być uszkodzone w niewidoczny sposób tj. z zewnątrz ładne a w środku zaśniedziałe i spróchniałe. Dzieje się tak gdyż powstają prawie nie widoczne pęknięcia izolacji powodujące dostawanie się do przewodu wody i korozję wewnętrzną żył. Również sprawdzić i potraktować np. Elektrosolem kostki przyłączeniowe. Ja tak miałem, co prawda w Rextonie i dotyczyło instalacji świateł biegu wstecznego, że na kostce (ładnej, nie skorodowanej na stykach i z przewodami które wyglądały na całe nie było dobrego przejścia, czasem wracało po poruszeniu złączem. Więc proponuje sprawdzić instalację odpowiedzialną za sterowanie sprzęgłem przedniego napędu w TOD.
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 27 mar 2019, 11:51
autor: jakobus
instalacja została prześwietlona i naprawiona. Układ pracuje prawidłowo 2-3 dni, potem powoli co jakis czas włącza się usterka 4h aż po dniu takiego mrugania (niezależnego od użytkowania, na drodze prostej) rozświeca się na stałe i TOD nie działa

Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 27 mar 2019, 14:54
autor: MacGyver
Spojrzałem w manuala i jeśli chodzi o TOD przyszło mi jeszcze do głowy problem z czujnikiem położenia silnika przełączania napędu. Tam są takie ślizgacze i ścieżki które czasem śniedzieją, albo tak jak było w moim Part Time ogranicznik obrotu wybieraka się połamał, pozycjoner czujnika wyjeżdzał poza zakres i komputer napędu nie wiedział w jakiej pozycji jest ustawiony wybierak. U mnie przy próbie użycia napędu zaświecały się kontrolki 4H i 4L razem a kod błędu wskazywał na czujnik położenia. Zdjąłem naprawiłem, przesmarowałem działa do dziś u nowego właściciela.
Re: Mechaniczne zapięcie napędów.
: 27 mar 2019, 17:28
autor: jakobus
sprawdzę...
