Strona 1 z 1

Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug

: 20 maja 2019, 12:20
autor: TloluviN
witajcie,
potrzebuje informacji nt elementu zaznaczonego jak w załączniku pozycja 10. Opisany jak w temacie. Nie wiem co to jest (oktanometr?) i nie wiem w jakiej pozycji prawidłowo powinno być ustawione - czy ktoś mógłby podzielić się tą informacją?

Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug

: 21 maja 2019, 16:24
autor: TloluviN
Dokopałem się :-)
Jest to przełącznik umożliwiający zmianę map ze względu na wartość RON paliwa (oktany). Wpływa zarówno na zapłon jak i wtrysk paliwa.
Modelowo wygląda to tak:

Position Fuel RON
------- ---------
1 95+
2 95
3 91+
4 91
5 89+
6 89
7 87

Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug

: 21 maja 2019, 17:41
autor: trol48
sprawdz dodatkowo czy dziala wariator rozrządu, połączyłem diodą 12v i przy zwiekszaniu obrotów powinna sie zapalic, wymiana oleju - wariator jest hydrauliczny, mam serwisówke I i II tom Musso i Korando II,

Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug

: 21 maja 2019, 18:49
autor: TloluviN
Olej 10w40 mam świeżo wymieniony. Sprawdzony przepływomierz, pompa paliwa. Zamówiłem filtr paliwa i będę wymieniał. Cewki sprawdzone. Przewody też. Została przepustnica i TCU. Sprawdzę ten wariator na mierniku.
Musso 1996 3.2 z automatem MB
Generalnie problemy z jakimi się zmagam to:
1. Falowanie obrotów, nierówno pracuje gdy staje na światłach i trzymam wciśnięty hamulec
2. Trudne uruchomienie po dłuższym postoju (po zmianie ustawień HFM RTP na 1 odpalił od 1 strzału.
3. Brak mocy. Myślałem że to wina kół (32") ale obojętnie czy ustawiam S czy E to nie jedzie. Olej w skrzyni jest do wymiany raczej, ma kolor ale ma już zapach zużycia. Nie wiem jak to opisać, ATF dla mnie pachnie landrynkami i jak traci ten zapach to wymieniam.
Problemy występują zarówno na LPG jak i PB.
Masz tą serwisowke w wersji elektronicznej?

Re: Musso 1996 3.2 automat - HFM Resistance Trimming Plug

: 21 maja 2019, 20:58
autor: trol48
w musso jest kilka króćców na podciśnienie
sprawdz wszystkie, obejrzyj kolektor ssący cały, sprawdz wszystkie kolanka gumowe i połaczenia podciśnień, czujnik tem. kolektora ssącego, ew. podmień przepływomierz, olej do automatu Ravenol VI, ja wymieniałem metodą statyczną po 2 x 4 l (rozcieńczanie)
ksiazki wersja papierowa, jestem z raszyna, do konca maja mam urlop
791 903 650