Strona 1 z 1

Wiatrak klimy i problemy

: 22 cze 2023, 22:01
autor: jacek1210
Witam. Czy ktoś spotkał się z problemem (albo może to znany problem) ? Walczę trochę z klimą i okazało się że wentylator klimy (skraplacza) jest zatarty i spalony. I patrząc na to co się dzieje, to chyba nigdy nie działał odkąd Musso 2.9TD 1999r. jest w moich rękach (3 lata). Dziś podłączyłem inny wiatrak i co się okazało: kiedy przycisk A/C jest włączony, to po włączeniu zapłonu wiatrak startuje natychmiast a kontrolka od świec żarowych świeci się i świeci i nie chce zgasnąć i lipa. Kiedy przycisk A/C jest wyłączony lub konektor wiatraka jest odłączony, to po włączeniu zapłonu tego problemu nie ma. Czy ktoś może podpowiedzieć jak to jest w jego samochodzie ?

Re: Wiatrak klimy i problemy

: 22 cze 2023, 23:20
autor: krisw11
Cześć.... problemu takiego nie miałem ale.. z doświadczenia wiem,że może ,to być czujnik temp chłodziwa bo fiksuje i podaje złą temperature albo ktoś gdzieś już coś grzebał w instalacji... i poprzerabiał.... nie ukrywajmy ,w tego typu autach nie ma super mechaników za kżzdym rogiem jak np.do VW cz\y BMW 8) Jak poczytasz na forum ,to wiekszość kombinuje albo idzie po omacku..... a skutki później różne....... :wink:

Re: Wiatrak klimy i problemy

: 22 cze 2023, 23:45
autor: jacek1210
Czujnik -chyba- działa, bo po uruchomieniu samochodu wentylator nagrzewnicy chodzi na pół gwizdka i dopiero po dłuższej chwili (myślę, że po osiągnięciu odpowiedniej temp. przez czynnik) zaczyna kręcić na maxa. Gdzie w ogóle szukać tego czujnika ? Z osuszacza wychodzi jakiś przewód - może to to ? Chyba że to czujnik ciśnienia (obecności czynnika w układzie) ? Muszę jeszcze poszukać na schemacie jak jest sterowany wiatrak chłodnicy, może tam coś znajdę. Rzeźba na pewno jakaś w tym samochodzie była. Dzięki za pomoc

Re: Wiatrak klimy i problemy

: 23 cze 2023, 9:44
autor: jacek1210
Przejrzałem schemat i faktycznie: jeśli A/C jest włączony, to w momencie włączenia zapłonu automatycznie startuje wentylator. Trochę to głupie i chyba jedynym wyjściem jest założenie włącznika czasowego na zasilaniu wentylatora, bo przyczyna długiego palenia się kontrolki świec żarowych jest pewnie inna, ale czasówka opóźniająca załączenie wiatraka o np. 1 minutę po włączeniu zapłonu powinna rozwiązać ten problem