Strona 1 z 1

Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 02 lis 2009, 20:34
autor: Ramzes
Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

Mam podobno tzw półautomatyczną klimatyzację, suwakiem ustala się temperaturę wewnątrz.

Na pokrętle siły nadmuchu do kabiny mam oznaczenia: wiatrak (wyłączone), AUTO, 1, 2, 3

Zakres 1 i 2 mi nie działa jak to naprawić?

Zakres 3 chodzi mocno i trochę za głośno.

Do czego jest zakres AUTO.

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 02 lis 2009, 21:43
autor: luka
Opcja auto dobiera siłę nadmuchu tak aby ustalić wybraną temperaturę.....ale jeżeli niefunkcjonują pozycje 1 i 2 to niestety Auto też niebędzie działać gdyż niema wówczas co przełączać. Brak nawiewu na pozycji 1 i 2 jest wynikiem spalenia rezystorów regulacji obrotów wentylatora przrzełączanych przekaźnikami (przekaźniki przełączane są albo przełącznikiem 123 albo automatyznie opcją Auto). Na schemacie elektrycznym można łatwo rozpoznać owe rezystory. podobnie jak i przekaźniki są one na tunelu nawiewu za dmuchawą. Przepalenie rezystorów jest wynikiem zapchania filtra przeciwpyłkowego. Rezystory są chłodzone powietrzem z dmuchawy.

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 05 lis 2009, 9:02
autor: Ramzes
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to aby naprawić siłę nadmuch 1 i 2 należałoby rozebrać całą deskę rozdzielczą i dobrać się do tunela dmuchawy.

Poczekam jak będę na emeryturze to wówczas zabiorę się za to.

ODROBINA NADZIEJI:

A może wystarczy wymienić jakiś bezpiecznik, przekaźnik, opornik na wierzchu w kabinie lub w komorze silnika. Coś przesmarować WD40...

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 05 lis 2009, 9:04
autor: Ramzes
Aha, obecnie nie mam filtr kabinowego, poprzedni właściciel chyba nie założył nowego, a stary wyrzucił.

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 05 lis 2009, 12:33
autor: mussolinii
Ramzes pisze:Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to aby naprawić siłę nadmuch 1 i 2 należałoby rozebrać całą deskę rozdzielczą i dobrać się do tunela dmuchawy.

Poczekam jak będę na emeryturze to wówczas zabiorę się za to.

ODROBINA NADZIEJI:

A może wystarczy wymienić jakiś bezpiecznik, przekaźnik, opornik na wierzchu w kabinie lub w komorze silnika. Coś przesmarować WD40...


Zle rozumiesz. Opornik dmuchawy jest za dmuchawa ktora sie znajduje pod schowkiem pasazera. Trzeba zdjac drzwiczki (albo nie trzeba zdejmowac tylko trzeba zajrzec pod schowek) i zlokalizowac opornik ktory jest przykrecony na 2srubki do tunelu nadmuchu za silnikiem. Wystaje z tego 3-4przewody i ma to wtyczke na tych przewodach. Nie trzeba rozbierac 1/2 samochodu.

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 05 lis 2009, 20:56
autor: Ramzes
Zrobiłem fotki koło silnika dmuchawy i mam pomroczność jawną - nie wiem który to opornik,

Proszę o wskazanie

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 05 lis 2009, 21:55
autor: mussolinii
Ostatnie zdjecie... to jest to co wchodzi w to wtyczka (blaszka przykrecona na 2 duze sruby do tunelu).

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 05 lis 2009, 22:19
autor: Ramzes
Wielkie dzięki,

A ile to może kosztować?

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 06 lis 2009, 7:09
autor: mussolinii
Nie mam pojecia. Najpiero to wyciagnij i sprawdz co sie uszkodzilo... moze da sie naprawic?

Re: Jak działa opcja Auto w pokrętle siły nadmuchu?

: 07 lis 2009, 16:26
autor: Ramzes
Problem rozwiązany, dmuchawa chodzi na wszystkich zakresach.

A więc:

Wyciągnąłem opornik z obudowy i go rozebrałem (odgiąłem ażurowe blaszki). W środku są trzy spirale oporowe (jak w starej kuchence elektrycznej) i zobaczyłem, że się rozlutowało pewne połączenie. Udałem się do swojego szwagra (zawodowy elektronik) i on stwierdził, że to rozlutowane połączenie (blaszka sprężynowała) to pewnego rodzaju zabezpieczenie, taki bezpiecznik termiczny, zlutował to. Posprawdzał na stanowisku i wszystko działało.

Powiedział też, że często zawodzą połączenia spiral oporowych z wtykami, są one tylko zaciśnięte, nie przykręcone (coś w rodzaju zimnych lutów) i trzeba na stanowisku przepuścić duży prąd (natężenie) aby same się zespawały (elektrony same sobie zrobią przejście).

Nie jestem elektronikiem i opisuje to na chłopski rozum.

U mnie dmuchawa działa we wszystkich zakresach.