Strona 1 z 1

Reduktor załączony cały czas

: 30 gru 2009, 18:04
autor: Bartezz
Witam,mam taki problem:( przeglądałem forum ale nie znalazłem nic na ten temat,kupiłem niedawno SM silnik 2.9,nie miał skrzyni biegów,wiec znalazła się z jakiegoś anglika,mechanik założył i lipa jeździ tylko na reduktorze 40km/h :(
jak mam to dalej ugryźć?? :(
pozdr

Re: Reduktor załączony cały czas

: 30 gru 2009, 19:38
autor: sasek1
a podpieta jest wiazka od komputera od napedow?? (tego pod siedzeniem kierowcy) Kable ida do reduktora

Re: Reduktor załączony cały czas

: 30 gru 2009, 19:53
autor: Bartezz
sprawdze jutro z rana,bo to roznie bywa z mechanikami,a ma ktos jeszcze jakies pomysly??

Re: Reduktor załączony cały czas

: 30 gru 2009, 20:27
autor: mussolinii
Skrzynia OK jak sa biegi. Masz tylko zalaczony reduktor. Mozna to recznie przelaczyc ale trzeba wlezc pod samochod.

Re: Reduktor załączony cały czas

: 30 gru 2009, 22:47
autor: Bartezz
a jak to zrobic?

Re: Reduktor załączony cały czas

: 30 gru 2009, 22:58
autor: misiek
może coś pokićkał jak zakładał silnik motoreduktora ten przaczajacy napedy może jest możliwość przestawienia pod silniczkiem :|

Re: Reduktor załączony cały czas

: 31 gru 2009, 17:36
autor: ponton26
Kolego prawdopodobnie masz coś namieszane z przełączaniem napędów. Może popsuty jest silniczek przy motoreduktorze albo sam przełącznik.
Można to przełączyć manualnie ale niestety trzeba wejść pod auto zdemontować ten silniczek i przesunąć trzpień w pożądaną pozycje 2H 4H 4L niestety jak to zrobisz to nie założysz spowrotem silniczka bo go nie przestawisz na pożądaną pozycję. Drugim problemem jest taki że czasami w trakcie jazdy ten trzpień się przestawia i jesteś bez napędu wogóle wtedy trzeba wleźć pod auto i przestawić ten trzpień w pożądaną pozycje, chodzi lekko więc nie potrzeba narzędzi ale jak często jeździsz w garniaku to może mocno przeszkadzać. Osobiście pracuje nad przerobieniem tego na jakąś mechaniczną blokadę sterowaną z kokpitu.

Re: Reduktor załączony cały czas

: 01 sty 2010, 7:08
autor: Asgalt
Gdzieś mi się obiło o uszy, że jakiś gość opracował system manualnego przełączania napędu i przerabia nasze wynalazki. Podobno winszował sobie coś koło 700 zł ale gdzie go szukać nie mam pojęcia.

Re: Reduktor załączony cały czas

: 02 sty 2010, 17:30
autor: mpn120
Ja wam powiem coś nasz kolega Witek4x4 ma musso 3.2B i ma zmianę manualną nie ma silniczka tylko zamiast tego wynalazku ma wiertarkę ręczną podłączoną pod trzpień reduktora.
Dokładnie wygląda to tak: wiertarka częścią tą gdzie jest korbka do kręcenia jest podpięta do trzpienia reduktora a w uchwyt na wiertło jest oprawiony lewarek który wychodzi koło schowka w środku auta i poprzez przekręcanie gałką zmienia sie napędy.

Re: Reduktor załączony cały czas

: 03 sty 2010, 23:30
autor: ponton26
no patent niechudy jednak musso w benzynie 3,2 ma stały napęd na 4 koła więc korzystanie z przełącznika do napędów ma zastosowanie tylko między 4H a 4L