Nikt nie produkuje opon 255/75R16, chyba, że w swoim piekarniku - sprawdź jeszcze raz. Do zmiany rozmiaru opon trzeba spełnić następujące warunki:
Dopasowanie do obręczy (jedna obręcz obsługuje kilka szerokości, w terenówkach z uwagi na wysoki profil jest większy wybór), zachowanie średnicy obręczy oczywiste, chyba, że zmieniasz obręcze. Nie wiem jaką masz.
Dopasowanie do nośności - nie może być niższy indeks nośności niż fabrycznie
Średnica zewnętrzna koła nie powinna się różnić o więcej niż 2-3% bezpiecznie i do 10% ekstremalnie (może być więcej, wówczas piętrzą się trudności - niedopasowanie przełożeń, praca zawieszenia i działanie hamulców....dużo przeróbek) - przede wszystkim opona nie powinna o nic zaczepiać w pełnym zakresie ruchów i nie wystawać poza nadwozie,
Szerokość - w sporym zakresie głównie chodzi o brak zaczepiania przy skręcie, ale na pewno ekstrema wpłyną na prowadzenie
Zapewne masz opony 255/65R16 czyli 29 cali - seryjny rozmiar. Z popularnych wymiarów możesz zafundować sobie 245/70R16 (ciut większe i węższe) albo 225/75R16 (mogą być wąskie na felgę, potrzebują obręczy 6-7 cali).
205/55R16 to opona do golfa (o 10 cm niższa od twojej) i za słaba do dwutonowego auta. Nie chcesz chyba rextona na kołach od deskorolki
.