Strona 1 z 2
problem z odpalaniem
: 20 maja 2012, 12:26
autor: jlx2
Rano na zimnym silniku nie można zapalić, jak zaskoczy i silnik się rozgrzeje to pali na dotyk.
Czy ktoś miał podobny problem i jak temu zaradzić ?
Proszę o pomoc.
Re: problem z odpalaniem
: 26 lis 2012, 15:17
autor: jlx2
i po problemie winne były wtryskiwacze
Re: problem z odpalaniem
: 15 gru 2012, 13:15
autor: YARUL
Witaj
Napisz proszę , które musiałeś wymienić , koszty jakie Cię wyniosły i czy musiałeś je dać do programowania itp

Z góry dzięki za odpowiedź !!
Re: problem z odpalaniem
: 30 cze 2013, 19:06
autor: BXB
mam problem mój reksi odpala tylko na plaku, po podłączeniu do komp. dostałem info że jest problem z ciśnieniem paliwa od czego zacząć?
Re: problem z odpalaniem
: 01 lip 2013, 8:12
autor: unimart
Od próby przelewowej wtryskiwaczy.
Re: problem z odpalaniem
: 01 lip 2013, 22:14
autor: BXB
powroty paliwa kolejno odkręcać i jak leje, to jak rozumiem dany wtrysk do wymiany.
Re: problem z odpalaniem
: 02 lip 2013, 15:18
autor: leon81
dobrze rozumiesz

Re: problem z odpalaniem
: 02 lip 2013, 23:38
autor: Trawus
Masz problemy z ciśnieniem to nie czepiaj się wtrysków tylko sprawdź ciśnienie na pompie , może padła ? Ale co tu można powiedzieć z takiego opisu - jedź do fachowca i tyle niech pomierzy parametry. Nie dawaj się wkręcać kolegom - jak będziesz kolejno odkręcać przewody to wszędzie będzie lało jak cholera bo pompa daje ciśnienie na listwę - sprawdź tę listwę jak ustawia ciśnienie

Pomiar przelewowy wtrysków robi się na specjalnym stanowisku pomiarowym a nie w garażu własnymi łapami, Chcesz się wykąpać w ropie ?
Regeneracja wtrysku Delphi w zasadzie sprowadza się od oczyszczenia i wymiany zaworka - to drogo nie kosztuje - a wtrysk i owszem cena może powalić największego chłopa .
Re: problem z odpalaniem
: 03 lip 2013, 9:56
autor: leon81
Pomiar przelewów robi się samemu metodą porównawczą. Jak wali ciśnienie na przelew to wtryskiwacz śmietnik. Pompa wysokiego ciśnienie w CR psuje się niezmiernie rzadko ( zatankowanie benzyny, opiłki od pompy wstępnej itp).
Re: problem z odpalaniem
: 03 lip 2013, 14:11
autor: Trawus
Leon nie czytasz uważnie tego co napisał nam kolega - auto pod kompem odpala zatem wtryski pracują, poza tym to, co napisałeś daje info tyko wówczas, gdy zaworek we wtrysku jest zamknięty na amen i wszystko idzie na przelew,( gdy wtrysk jest całkiem zdechły ) - natomiast wówczas, gdy pracuje ale nieprawidłowo dzieli dawkę tego w ten sposób nie sprawdzisz tylko nasmrodzisz paliwem. A wspomnianą trudność w odpalaniu może powodować niewłaściwa praca wtrysku i to trzeba sprawdzić - poza tym wtryski na rozruchu muszą dawać więcej niż podczas normalnej pracy - jak na rozruchu nie dają więcej to nie jest ich wina tylko sterowania wtryskiem więc trzeba sprawdzić sterownik. To wszystko trzeba sprawdzić - co ci da popatrzenie na przelew na oko ? Przelewa zawsze bo pompa daje zawsze więcej niż wtryski potrzebują bo pompa w CR jest głupia i nie wyznacza porcji paliwa, pompuje na listwę pod zadanym ciśnieniem tyle ile może i to wszystko, całe jej zadanie. Jednym słowem , gdyby wtryski były padnięte całkowicie to silnik za cholerę nie dałby się uruchomić ani normalnie ani pod kompem.
Poza tym kolega BXB zrozumiał was tak, że ma do próby przelewu odkręcać przewody paliwowe wysokiego ciśnienia - to nieporozumienie ! Przewody przelewowe nie są przykręcane do wtrysków tylko nasuwane na końcówkę boczną przelewu. Z przewodów wysokiego ciśnienia zawsze będzie waliło jak cholera dotąd, dokąd pompa będzie dawała ciśnienie. Można tam sobie nakręcić manometr i sprawdzić ciśnienie pompy poza listwą - to wszystko.
BXB - moja rada , sam nie kombinuj bo to zbyt ryzykowne - wtryskiwacz CR to podstawa - jego dawka jest dzielona w czasie wtrysku na kolejno wtryskiwane porcje - jak źle dzieli to rozwalisz silnik w krótkim czasie bo układ korbowo tłokowy nie wytrzyma zbyt silnych uderzeń nagłego wzrostu ciśnienia w cylindrach. Cała uroda wtryskiwaczy CR polega na tym , że nie dają na raz całej porcji paliwa na pojedynczy wtrysk do cylindra ale muszą go dzielić na kolejno wtryskiwane porcje w ultra krótkim czasie. Wtrysk to w praktyce kilka maleńkich porcji po to by paliwo spalało się spokojnie a wzrost ciśnienia nie następował nagle bo silniki CR nie mają komory wstępnej dla wtrysku a paliwo idzie bezpośrednio na tłok. BXB - Nie kombinuj sam bo rozwalisz sobie silnik na szrot !. Jedź do porządnego warsztatu. Realna przestroga - mój sąsiad, który także jeździł Reksem ma z tego powodu wydatki . Dał samochód gówniarzom do zregenerowania wtrysków i tak mu zrobili , że po 500 km pękł tłok i zablokował silnik - cylinder zrypany , korbowód pęknięty , mogiła. Nie warto szlifować i naprawiać. Z wtryskami CR nie ma żartów , muszą pracować prawidłowo.
Re: problem z odpalaniem
: 03 lip 2013, 15:40
autor: leon81
Kolego Trawus - czytam ze zrozumieniem! Sprawdza się przelewy metodą porównawczą - separuje się przelewy, kazdy do oddzielnego "słoika" i jak na dłoni widać który wtrysk nie trzyma ciśnienia. Poczytaj kolego najlepiej troche o niedomaganiach silników HDI a takie eliminacje uszkodzonych elementów robi się od ręki. Ale faktycznie lepiej dać mechanikowi zarobić który zrobi to samo. O kalibracji, kodowaniu i dawkach tu nie mówię.
Re: problem z odpalaniem
: 04 lip 2013, 19:23
autor: Trawus
No wiesz - podłączasz do kompa i też widzisz, który wtrysk jest do bani - nie prościej ?
Re: problem z odpalaniem
: 05 lip 2013, 7:40
autor: BXB
Wedle rad dałem do serwisu (BOSCH) niech weryfikują ponieważ ja stawiam na wtrysk.
Re: problem z odpalaniem
: 05 lip 2013, 8:12
autor: leon81
"słoik" wychodzi mimo wszystko taniej .... Czekamy co powie serwis i ile skasuje....
Re: problem z odpalaniem
: 05 lip 2013, 9:04
autor: unimart
BXB zwróć uwagę że nie Bosch ale Delphi Korea wyprodukował ten układ. Oddając wtryskiwacze do regeneracji trzeba upewnić się, że serwis ma autoryzację Delphi i urządzenie testowe CRi-PC.