Strona 1 z 2

Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 10 lip 2012, 18:02
autor: saiz
Witam.
Ostatnio zapalił mi się check. Po podłączeniu pod kompa ukazały mi się błędy P1530 i P1334 których nie da się wykasować :evil: Mógłby mi je ktoś pomóc rozszyfrować i ewentualnie podać jakieś sugestie jak się z nimi uporać? Dzięki z góry.

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 11 lip 2012, 9:40
autor: saiz
hej.
przetłumaczyłem sobie błędy i znaczą one : 1#obieg pracy grzałki - otwarty, 2#obieg grzałki otwarty - otwarty
ma ktoś pomysł co to może być i gdzie tego szukać?

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 11 lip 2012, 10:02
autor: pawello123
moim zdaniem to sonda lambda, dodatkowo jest podgrzewana i chyba tutaj szukaj problemu... Pozdrawiam

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 11 lip 2012, 17:42
autor: mussolinii
A nie przypadkiem swiece?

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 13 lip 2012, 14:37
autor: automatic
mussolinii pisze:A nie przypadkiem swiece?

Tak! ale zupełnie przypadkiem :wink:

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 15 lip 2012, 12:02
autor: saiz
pawello123 pisze:moim zdaniem to sonda lambda, dodatkowo jest podgrzewana i chyba tutaj szukaj problemu... Pozdrawiam


Znalazłem gdzieś na forum mercedesa kalsy M, a o ile dobrze kojarze mój silniczek zaczerpnięty jest z ml'a, to tam ktoś borykał się z tym samym błędem i doradzano mu że to sonda lambda. :idea: Więc panowie pomurzcie ją , lub je zlokalizować bo lukając z góry nie mogę ich dostrzec, a nie byłem na kanale bo dzisiaj wróciłem dopiero do domu.

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 15 lip 2012, 14:48
autor: kompressor
Twój silnik nie jest "zaczerpnięty" z ML-a, jest na licencji Mercedes Benz AG.
Sondy lambda znajdują się po stronie kolektora wydechowego i tam należy ich szukać.
Przed lub za katalizatorem w zależności ile ich jest.

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 10 wrz 2012, 20:22
autor: saiz
hej hej
Odświeżam temat.
Niestety nie uporałem się z tymi błędami, cały czas widnieją w systemie.
Natomiast teraz pojawił się problem z porannym odpalaniem rexia. Kontrolka świec się nie zapala ale mimo to je sprawdziłem, modułm sterujący świecami również. Wszysko wygląda że Ok.
Elektryk mówił że może być uwalony czujnik temperatury, który podobno wysyła sygnał do modułu sterującego świecami ale nie mogłem go odnaleźć. Może ktoś wie gdzie go szukać? Będę wdzięczny za podpowiedz.

Jak forumowicze myślicie?
o co kaman ? :wink:

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 10 wrz 2012, 21:49
autor: krzychu
Przejrzyj tę stronkę a może natrafisz na ten czujnik felerny.

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 11 wrz 2012, 11:12
autor: unimart
Te błędy związane mogą być z układem dodatkowego podgrzewacza (Webasto).

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 11 wrz 2012, 22:41
autor: saiz
krzychu pisze:Przejrzyj tę stronkę a może natrafisz na ten czujnik felerny.


Dzięki Krzychu. Dobra strona :!:

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 12 wrz 2012, 21:28
autor: saiz
Hej.
Dzisiaj po podłączeniu rexa do kompa nadal są błędy tylko z tym że błąd
P1534 to vics v/v1 voltage low.
Już trochę zgłupiałem bo mam serwisówkę w której ten błąd opisany jest jako
Obieg grzałki #2 otwarty.
Wie ktoś co to może oznaczać?
Pewnie jakieś małe napięcie ale gdzie i na co?
help

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 21 gru 2012, 14:01
autor: saiz
Witam wszystkich po dłuższym czasie.
Niestety błędy nie zostały usunięte ale problem z odpalaniem został rozwiązany, okazało się iż są uwalone wtryski, regeneracja i autko chulało aż do dzisiaj.
Niestety znowu pojawił się ten niechciany Check :x , szybkie podłączenie do kompa i proszę wywaliło kilka błędów
blendy ssrex.jpg

Po wykasowaniu zostają dwa o których mowa na początku wątku, niestety następmnego dnia wracają te same.
Proszę tutaj skaniki z odczytów wartości EGR, wtryskiwaczy, czujnika spalania stukowego
wartości.jpg


Zapoznałem się z manualem który jest na forum i pod tymi kodami są lekkie nieścisłości co do nazwy więc wpisałem do translatora to co w manualu ( mam nadzieję iż chodzi oto samo ) i wyszło mi coś takiego
p1530 Obieg grzałki otwarty # 1
P1148 akcelerometr (czujnik spalania stukowego) Usterka Learning
P0400 Zawór regulujący EGR wina
P0275 Wtryskiwacz # 5 utrzymanie w równowadze błąd
P1295 Wysoka odporność dla wtryskiwacza# 5 Okablowanie

Poproszę o jakieś sugestie, gdzie szukać przyczyny. Jechać do mechanika czy elektromechanika. help

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 03 kwie 2013, 21:22
autor: saiz
Wypadało by zakończyć monolog :lol:

Wszystkiemu winne były wtryski.
W pierwszej kolejności była potrzebna regeneracja, a w drugiej wymiana podkładki pod jednym z nich.

Re: Prośba o zdiagnozowanie kodów P1534 i P1530

: 05 cze 2013, 11:34
autor: czarnyolaf
Witam .
Siedzę ostatnio i szukam różnych dziwnych stron o naszych Reksach i wpadł mi katalog błędów . Niestety nie wszystkie są opisane , ale coś tam można wygrzebać .

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx

Pozdrawiam Wszystkich .