Strona 1 z 1

Szarpnięcia w układzie napędowym REXTON II 2008

: 24 wrz 2008, 13:02
autor: Pawel
Posiadam Rextona II rok.prod. 2007 2,7 diesel 186km automat 5 , zakup 02.2008 salon Chełmżyńska Warszawa, aktualny przebieg to 19000km, niestety występują niepokojące szarpnięcia/stuki dochodzą z układu napędowego albo automat lub centralny dyferencjał (takie jest wrażenie) polega na na tym iż przy prędkości około 5 do 30 km przy odjęciu lub dodaniu gazu są wyraźne stuki/szarpnięcia. Kiedy samochód się toczy przy dodaniu gazu jest stuk i przy odjęciu gazu także , tak jak by automat przy przełączeniu z luzu na bieg szarpał lub też przy odjęciu gazu czyli zejściu z biegu na luz. Być może to automat być może centralny dyferencjał , przyznam że tego efektu nie było do przebiegu około 13000km. Samochód nie jeździł w terenie. Proszę o odpowiedź czy to normalne i co z tym zrobić? Serwis Towarowa33 przy okazji innej naprawy niestety pomija ten temat.

Re: Szarpnięcia w układzie napędowym REXTON II 2008

: 24 wrz 2008, 14:15
autor: alfik
Ja stawiam na krzyżaki wałów albo SWL (sumę wszystkich luzów). U mnie jeszcze nie występuje, ale ja mam napęd part time. W poprzednim aucie ze stałym napędem po 40 tysiącach zaczynało się cosik takiego, ale właściwie na granicy percepcji.

Re: Szarpnięcia w układzie napędowym REXTON II 2008

: 24 wrz 2008, 15:07
autor: Pawel
alfik pisze:Ja stawiam na krzyżaki wałów albo SWL (sumę wszystkich luzów). U mnie jeszcze nie występuje, ale ja mam napęd part time. W poprzednim aucie ze stałym napędem po 40 tysiącach zaczynało się cosik takiego, ale właściwie na granicy percepcji.

Ok dzięki za info, ale czy przy aucie 19000km przebiegu po 6 m-c użytkowania (usterki wystąpiły już przy około 13000km) to normalne , suma wszystkich luzów to w sumie w tym tempie samochód rozpadnie się za jakiś czas, przyznam że jeździłem jeepem cherokee a automatem r. 91, ale takie efekty były po przebiegu 250000km i ostrej jeździe terenie i jeździe 4X4. Co z tym zrobić jeżeli wyraźnie zaczyna to wpływać na komfort jazdy?

Re: Szarpnięcia w układzie napędowym REXTON II 2008

: 12 lis 2008, 19:50
autor: Pawel
Witam, serwis usunął przyczynę a mianowicie wadliwy zaworek turbiny co powodowało taką a nie inną pracę całeg układu napędowego tym samochodzie dziwne ale prawdziwe.