Strona 1 z 3

Światła dzienne Rexton.

: 06 mar 2014, 19:56
autor: valdi10
Witam.

Chciałem się podzielić pomysłem na światła dzienne, traktowane jak fabryczne w Rextonie II. Przeróbka szybka, tania, bezpieczna i nie mogą się czepnąć na przeglądzie ani policja na drodze. Wykorzystujemy fabryczne światła przeciwmgielne. Kupujemy przekaznik 12V z bezpiecznikiem, żarówki LED, ja kupiłem na ebayu LED 11W/H27W-2 za ok 100zł. Jest to oryginalna żarówka DRL z soczewką, działająca w dwóch płaszczyznach, DRL i przeciwmgła. W skrzynce bezpieczników i przekażników pod maską wpiołem przekażnik do + po stacyjce i na cewkę przekażnika dałem + z pozycji. Wszystko tak jak jest fabrycznie w samochodach z DRL. Po przekręceniu kluczyka mamy światła DRL z przodu.Po włączeniu świateł w pierwszą pozycję, czyli zapalenie pozycji światła DRL gasną. Po włączeniu na światła drogowe, druga pozycja, możemy normalnie dołączyć przeciwmgielne. Byłem na przeglądzie, samochód trzepali bardzo szczegółowo, wszystko było OK.

http://www.ebay.pl/itm/2x-Bulbs-H27W-2- ... 37f&_uhb=1

Re: Światła dzienne Rexton.

: 18 sty 2015, 23:08
autor: handrzej
czy mógłbym prosić o jakiś rysunek , co gdzie podłączyłeś , może być odręczny. chodzi mi o to czy tylko dopiąłeś się przekaźnikiem do kabelków od lamp przeciwmgielnych , czy też coś więcej przerobiłeś ,

Re: Światła dzienne Rexton.

: 23 sty 2015, 11:09
autor: valdi10
Nic nie przerabiasz, nie przecinasz zadnych kabli. Otwierasz skrzynkę bezpieczników i przekażników pod maską, trzeba je wyciągnąć do góry i dostać sie do kabli ( uwaga nie sa zbyt długie). Z miernikiem w ręku szukasz + po stacyjce, kabla od sterowania pozycji i świateł przeciwmgielnych, odizolowujesz w połowie długości, podłączasz przekaznik i po sprawie. Nie podłączasz się do kabli od lamp przeciwmgielnych, tylko do kabla sterowania przekaznika przeciwmgielnych, to on będzie załączał światła, więc wszystko zostaje w skrzynce. Najlepiej jest od razu je polutować i zabezpieczyć izolacją zeby nie rozłączały sie od drgań. Cała robota to pół godziny.
http://allegro.pl/modul-automat-wlaczni ... 33270.html

Re: Światła dzienne Rexton.

: 23 sty 2015, 21:54
autor: handrzej
zamontowane , działa wzorowo , pozdrawiam

Re: Światła dzienne Rexton.

: 02 lip 2015, 18:21
autor: bartek73
Bardzo dobry pomysł :D .
Dzięki wielkie.
Kupuję dzisiaj :)

Re: Światła dzienne Rexton.

: 24 lip 2015, 12:31
autor: MichalT
Znajomy policjant spojrzał na klosze w Rex I gen i powiedział, że chyba są tam już światła do jazdy dziennej i one palą się razem z postojowymi (pierwszy stopień na przełączniku zespolonym) i nie muszę jeździć na światłach mijania za dnia (drugi stopień na przełączniku) ale mam wątpliwości bo te lampy (niby postojowa i dzienna) używają tej samej żarówki małej 5W5. A co ze światłami pozycyjnymi? Które są postojowe, które pozycyjne? I czy są tam rzeczywiście dzienne? Może jeśli obydwie żarówki 5W5 się palą to mogą być uznane za dzienne?

Ja mam jeszcze tryb automatyczny świateł - chciałbym by w tym trybie świeciły mi się te 2 żarówki 5W5 (tak samo jak w pozycji przełącznika na światła postojowe) ale żeby nadal tryb auto działał, więc jak będzie noc, wjade do tunelu itp to światła mijania mi się włączą, wiecie może czy da radę tak zrobić?

Dzięki.

Re: Światła dzienne Rexton.

: 26 lip 2015, 23:11
autor: valdi10
Wszystko da się zrobić. Te światła o których piszesz to światła pozycji 5W. Dzienne muszę mieć conajmniej 15W i przezroczysty klosz.

Re: Światła dzienne Rexton.

: 27 lip 2015, 6:18
autor: kurpi
Valdi10.Aby dzienne były legalne,to muszą posiadać homologację RL,także na lampie powinny byc znaczki: A-pozycyjne ,HC/R lub HC i HR -halogenowe światła mijania i drogowe,nie pamiętam jak kierunkowskaz ma,ale jeżeli jeżeli są przewidziane na dzienne to powinny mieć właśnie dodatkowo RL.Moc żarówki nie ma tu znaczenia,hella robiła dzienne z żarówką 6w,ledy mają jeszcze mniejszą moc ,np moje mają chyba 4w,i też homologację dostały,nie wiem skąd ci się to 15w wzięło i ten przeźroczysty klosz?

Re: Światła dzienne Rexton.

: 27 lip 2015, 16:30
autor: MichalT
No toteż on mi właśnie te symbole wymieniał, spojrzał na klosz i powiedział ze raczej jest pewien ze dzienne są tam ale miał mi sprawdzić na 100%. Jeśli tak by było to świetna wiadomość i tylko musiałbym przerobić tryb auto tak by mi się świeciły te dzienne cały czas ale nie wiem czy to możliwe....ktoś coś wie?

Re: Światła dzienne Rexton.

: 28 lip 2015, 11:52
autor: valdi10
Kurpi, masz rację, muszą mieć symbol RL na kloszu. Moc żarówki i led to całkiem co innego. Led 1W świeci jak normalna żarówka 5W. Ledy mają jeszcze soczewki co daje jeszcze większe, skupione światło. Klosz musi być przezroczysty, takie klosze jak na pozycji, karbowane, rozpraszają światło i nie widać go z dalszej odległości. Światło w dziennych musi być skupione. Dlatego mozna zastosować zamiast normalnej żarówki w przezroczystym kloszu Leda z soczewką przeznaczonego do świateł dziennych. Na ledach które kupiłem i uzyłem jest napis RL i po weryfikacji na stacji diagnostycznej wszystko było w OK. Zastosowany Led w zamienniku na normalną żarówkę ma właśnie 16W na projektorze. Może wtedy świecić jak przeciwmgielne i bokami jak dzienne.

Re: Światła dzienne Rexton.

: 28 lip 2015, 12:00
autor: valdi10
Michał, robisz na tej samej zasadze jak ja zrobiłem, nic nie kombinujesz z automatem na swiatła. Podłączasz dzienne po zapłonie i wygaszanie dziennych dajesz przez swiatłe mijania i już. Jak automat zapali Ci światła mijania to dzienne wygasi.

Re: Światła dzienne Rexton.

: 28 lip 2015, 22:36
autor: kurpi
Valdi,nie chcę się z tobą kłócić,ale mylisz się co do tych dziennych.Klosze do lamp przeciwmgielnych nie mogą być stosowane jako światła dzienne.Są takie rozwiązania fabryczne,ale są to lampy posiadające osobne odbłyśniki i żarówki do lamp dziennych i do przeciwmgielnych.Co do strumienia światła z soczewki,jego kształt wyznacza przesłona, w przypadku przeciwmgielnych jest to wiązka światła która prawidłowo jest płaska od góry(aby zapobiegać samooślepienu kierowcy podczas mgły) i powinna być skierowana w dół.Nie ma tak że może ci świecić część soczewki jako przeciwmgielne,a część jako dzienne,chyba że była by to regulowana przesłona (jak np bi-halogen lub częściej spotykane bi-xenon).Czy klosz dziennych będzie przezroczysty,czy jak to ładnie ująłeś karbowany,też nie ma znaczenia,chodzi o to że w dziennych światło ma być akurat rozproszone żeby było widoczne,natomiast stosowanie żarówek o mniejszej mocy zapobiega nadmiernemu oślepianiu innych kierowców.Zauważ,że patrząc na dzienne wieczorem bardziej cię oślepiają niż prawidłowo ustawione światła mijania,mimo znacznie większej ich mocy i zasięgu. To że ci diagnosta dopuścił auto z żarówką ledową w mgielnych jako dzienne,no cóż,świadczy o jego niekompetencji,bo już sam fakt zmiany źródła światła (led zamiast żarnika)powinien skutkować wynikiem negatywnym.Inna sprawa ,że taka przeróbka,jeżeli świeci to mocno i jest widoczne z daleka nie wzbudza podejrzeń drogówki,tym bardziej że jeszcze w polsce nie ma za dużo tych aut,i nie wiedzą na pierwszy rzut oka czego się czepiać,bo nie wiedzą jak w orginale jest :D ,ale na moich dziennych ,jako że założyłem je zaraz jak wprowadzili ustawę o dziennych,to policjant doktorat robił:-dzień dobry,powodem kontroli jest jazda na światłach przeciwgielnych na co ja że to nie mgielne tylko dzienne,proszę sobie sprawdzić oznaczenia ,no i chyba z pół godziny w jakimś hefcie przeglądał oznaczenia :lol:

Re: Światła dzienne Rexton.

: 31 gru 2016, 19:52
autor: zmaC18
Pomysł super i tak pewnie wygląda!!!!

Re: Światła dzienne Rexton.

: 01 sty 2017, 15:06
autor: sq2gco
Montowałem do swojego Rexa światła DRL- LED firmy Osram 401 PX-4, widok jak na zdjęciu, sprawują się dobrze już prawie rok.

Re: Światła dzienne Rexton.

: 03 sty 2017, 2:56
autor: Trawas
MichalT pisze:Znajomy policjant spojrzał na klosze w Rex I gen i powiedział, że chyba są tam już światła do jazdy dziennej i one palą się razem z postojowymi (pierwszy stopień na przełączniku zespolonym) i nie muszę jeździć na światłach mijania za dnia (drugi stopień na przełączniku) ale mam wątpliwości bo te lampy (niby postojowa i dzienna) używają tej samej żarówki małej 5W5. A co ze światłami pozycyjnymi? Które są postojowe, które pozycyjne? I czy są tam rzeczywiście dzienne? Może jeśli obydwie żarówki 5W5 się palą to mogą być uznane za dzienne?

Ja mam jeszcze tryb automatyczny świateł - chciałbym by w tym trybie świeciły mi się te 2 żarówki 5W5 (tak samo jak w pozycji przełącznika na światła postojowe) ale żeby nadal tryb auto działał, więc jak będzie noc, wjade do tunelu itp to światła mijania mi się włączą, wiecie może czy da radę tak zrobić?

Dzięki.

No właśnie , to na co zwrócił uwagę Michał jest istotne o tyle, że w niektórych Rexach I były fabrycznie montowane dwu włóknowe żarówki w małym feflektoru o mocy 5/20W i spełniał on podwójną rolę pozycyjnych i dziennych. Kiedy silnik nie pracował paliło się pozycyjne a po uruchomieniu silnika zapalała się 20 W. W innych modelach za światła dzienne robił reflektor świateł drogowych, gdzie obniżano napięcie żarówki o połowę, tak, że bdziła ledwo ledwo. . Zatem można i tak i tak - i wszystko można dostać na Allegro łącznie z cokołem dla dwu włóknowej Ledy W5/20. Każdy reflektor REXa ma oznaczenie dla świateł dziennych ( czy Rex ma światła dzienne , czy nie) zatem, czy zrobimy to , czy tamto jest bez znaczenia. Słowem w Rexie I nie trzeba dokładać dodatkowych świateł i można wykorzystać to co jest.