Strona 1 z 1

Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 13 paź 2014, 21:01
autor: robroj
Witam.
Podobno już było na forum ale nie mogę nic znaleźć.
Chciałem przed zimą zlać wodę z filtra paliwa.
Czy ktoś może mi podesłać link do instrukcji jak to zrobić lub sam coś o tym napisać?
Próbowałem to zrobić ale boję się ukręcić ten plastik który jest pod filtrem kręcąc w niewłaściwa stronę.
Zgodnie z logiką odłączyłem przewody i próbowałem to odkręcać tak jak normalna śrubę wkręconą od dołu ale twardo siedzi więc może gwint jest odwrotny albo jeszcze trzeba coś zrobić - np. zdjąć jakieś zabezpieczenie czy coś podobnego.
Tak więc proszę o poradę ludzi którzy już to robili- jak to zrobić żeby nic nie ukręcić :).
Pozdrawiam

Re: Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 14 paź 2014, 0:38
autor: reno
A zapaliła Ci się kontrolka że masz wodę w filtrze???
Bo jak nie to po co kombinować???
Ale jak chcesz się pobawić to odkręca się w kierunku przeciwnym
do wskazówek zegara.

Re: Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 14 paź 2014, 15:16
autor: zedisson
witam

w obu filtrach pod spodem znajdują się "zawory" umożliwiające spuszczenie płynu z dolnej części
Pierwszy z nich (bliżej błotnika) ma jednak kostkę połączeniową do sygnalizacji obecności wody w paliwie i należy ją odłączyć przed odwadnianiem.
Drugi filtr ma tylko zawór więc nie trzeba nic odłączać.
Przed przystąpieniem do odwadniania dobrze jest założyć wężyk na króciec zaworu by zapobiec niepotrzebnemu zabrudzeniu (zachlapaniu) części bezpośrednio pod filtrem.
Zawory mają pokrętła do odkręcania bez użycia narzędzi oraz mają normalne prawe gwinty. Pomiędzy zaworem a obudową filtra znajduje się gumowa uszczelka, nie wymagają więc one dokręcania z dużą siłą po zakończeniu odwadniania.


pozdrawiam

Re: Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 15 paź 2014, 12:06
autor: unimart
Nie wiem jaki system filtrów opisuje przedmówca, ale we wszystkich Ssangyongach wyposażonych w silniki XDi, oryginalnie jest tak:
Zależnie od kompletacji, auto może być wyposażone w sam filtr paliwa (3 króćce) lub w filtr i separator (2 króćce).
W pierwszym przypadku czujnik wody przykręcony jest pod filtrem, w drugim pod separatorem, część (czujnik) jest taka sama.
Odstojnik w filtrze ma ok 120 ml, a separator ok. 500 ml. pojemności.
Jeśli w układzie jest separator, wówczas oryginalnie montowany filtr nie miał korka spustowego.
Filtr paliwa - wymiana co 25 tys. km.
Separator - wymiana co 150 tys. km. lub 5 lat.
W obu przypadkach co 10 tys. km. należy usuwać wodę.
Aby to zrobić wystarczy ostrożnie odkręcić (w lewo) czujnik, spuścić wodę aż do pojawienia się paliwa, dokręcić czujnik i podpompować ręcznie aż pompka się usztywni.

Re: Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 16 paź 2014, 10:07
autor: zedisson
U przedmówcy zamontowane są oba filtry a zgodnie z instrukcją warsztatową wymieniamy je co 30tys dla silnika DI oraz co 40tys dla silnika IDI
odwadniamy co 10tys.
Tak przynajmniej zaleca producent

Pozdrawiam

Re: Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 17 paź 2014, 17:55
autor: robroj
Dzięki za wszystkie porady.
Udało mi się to zrobić- trzeba co prawda użyć trochę siły ale wiedząc w która stronę to się odkręca nie miałem obaw pociągnąć mocniej.
Dla potomnych próbujących zrobić to samo- uwaga na gumowa uszczelkę która u mnie pozostała przyklejona do filtra zamiast zejść z czujnikiem.
Po osuszeniu z wody i przykręceniu czujnika z powrotem miałem mały przeciek paliwa.
Poradziłem sobie używając wazelinę techniczna (dodałem trochę na gwint i obie strony uszczelki)
Nie wiem czy zrobiłem dobrze, może należało wymienić uszczelkę ale z braku nowej zrobiłem co mogłem - no i jakoś to trzyma.
Pozdrawiam

Re: Filtr paliwa- jak spuścić wodę

: 17 paź 2014, 18:51
autor: sergio1969
Nie wiem czy wazelina byla dobrym pomyslem -kup nowa uszczelke i wymien lepiej ,grosze kosztuje i bedziesz mial swiety spokoj na dluzszy czas albo dorob sam :)