Strona 1 z 1

wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 12 lis 2014, 14:16
autor: valdi10
Witam.
Czy ktoś miał do czynienia z wiskozą, na ile śrub jest łapana?
Ten gwizd przy nabieraniu prędkości to jednak wiskoza. Cały czas jest zapięta od właczenia silnika. W sangu na Towarowej krzykneli mi 1300zł, cena z kosmosu. Znalazłem na allegro, czy będzie pasaowała:
http://allegro.pl/wiskoza-g-klasa-koran ... 80987.html

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 12 lis 2014, 15:58
autor: sergio1969
Prawdopodobnie na 4 sruby a wentylator na 3 ale lepiej niech podpowie Trawus :lol:
Jak mi sie dobrze zdaje po wygladzie wiskoza z merola sprintera 2,7 jest identyczna -najlepiej wykrecic i do sklepu skoczyc przymierzyc bo montaz i demontaz to jest chwila :)

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 12 lis 2014, 19:59
autor: Trawus
:lol: Zdemontuj pasek wielorowkowy odwodząc sprężynę napinacza wkładając weń dźwignię. Odkręć centralną śrubę wentylatora imbusem 8 ( tylko weź porządny z długim ranieniem bo mocno przykręcone ) , zdejmij wiatrak, a wtedy zobaczysz na ile śrub przykręcono element mocowania wiskozy z kołem pasowym - chyba cztery ? . Tylko po co to sprawdzać ? Dostęp dobry , idzie łatwo. Ten element o , który ci chodzi przykręcony jest do wiatraka więc zdejmiesz go wraz z nim odkręcając tylko jedną śrubę centralną. Jak wyjmiesz wiatrak to odkręcisz od niego wisko i założysz nowe - mocują to trzy śruby do plastikowego wiatraka ( czasami trudno się je odkręca ) . Włożysz na miejsce, przykręcisz centralną i gotowe. Godzinka roboty i spoko. Kurcze na prawdę 1300 zł ? Szok - niech idą do diabła na pączki. Sprzęgło warte stówę a robota maks 200 zł - przy okazji obejrzyj pasek czy nic mu nie dolega ?
To, które wskazałeś linkiem jest jak najbardziej dobre - we wszystkich jest to samo.
Gorzej jak poszło łożysko , wtedy trzeba będzie odkręcić wszystko z silnika jak na fotce od Sergia , poszukać dobrego ściągacza i prasy - ściągnąć łożysko z wałka a następnie z piasty. Łożysko da się dobrać polskie bo to standardowy wymiar albo niemieckie - najdrożej wyjdzie koreańskie niestety o ile sprzedają same łożyska a nie cały zespół ?

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 27 sty 2015, 16:33
autor: valdi10
Jak zdemonować wiskozę?
Zaczynamy od góry, czy od dołu auta?
Trzeba demontować obudowę wiatraka?
Jak pisał Trawus zdjąć pasek, to wystarczy żeby łatwo dostać się do wiatraka, którędy go wyjąć?

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 27 sty 2015, 19:08
autor: sergio1969
Ja sciagalem obudowe dwie lub 3 sruby i o wiele latwiej dobrac sie do wiatraka, sprubowac mozesz z zalozonym paskiem odkrecic ,bo srodkowa sruba jest zajebiscie dluga i bedzie bardzo ciezko, odrazu mowie ,pozniej to pryszcz. Wszystko od gory robisz

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 09 lut 2015, 20:34
autor: valdi10
Wiskoza wymieniona, kupiona na allegroza 185zł. Wszystko gra, świst ustał, już nie wchodzi na obroty jak F16 :lol:

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 26 kwie 2015, 11:17
autor: king
cześć

W sobotę, w Kyronie założyłem wisko od sprintera (BEHR HELLA 8MV 376 732-071), takie dopasowali mi w sklepie ale dalej chodzi jak czołg. Sprawdziłem na stronach Inter Cars i wychodzi na to że pasują tylko od MB G(W463) ale cena jak oryginału. Dlatego co jest z tym sprzęgłem, wygląd taki sam a właściwości inne a może nowe jest uszkodzone ( w co wątpię). Jutro pójdę z reklamacją do sklepu, ciekawy jestem czy uwzględnią i przyjmą zwrot.

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 28 kwie 2015, 12:27
autor: zedisson
słyszałem zdania że zbyt mocne dokręcenie może spowodować zablokowanie sprzęgła visko.
U mnie było wymienione na nowe (oryginał) ponieważ stare cały czas ciągnęło.
Stare po "regeneracji" na półce ma lekki normalny opór ale nie ciągnie więc coś w tym może być.
Prawidłowy moment dokręcenia visco - 45+/-5 Nm

Tak przy okazji jeździłem parę tygodni latem bez visco i nie było problemu pomimo upałów.
Wentylator klimy załatwiał sprawę.

Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi

: 03 sty 2018, 10:18
autor: MaxHummel
king pisze:
Jutro pójdę z reklamacją do sklepu....

No, szkoda, ze nie znamy końca historii...:(