sergio1969 pisze: Trawus mowisz Mahinda -nie wiem ale produkowana moze i w Indiach ale ten ma silnik Merola 2,0 155konikow i calkiem niezle mu idzie w terenie,no i waga nie przekracza 2T,spalanie dobre w trasie i w miescie -niezly test chociaz szalu nie ma-poczekam na opine za rok zobaczymy
Serigio ten silnik w Rexie W jest japoński firmy jebusuki' jakotako - słabszy od najsłabszego dotychczasowego Rexa o 10 KM ale niestety inaczej ma rozłożony moment obrotowy i nie ciągnie z dołu tak dobrze jak 2,7. . Koreańcy nie dali Indusom nawet nowego 2,0 o mocy 175 KM , który dostał nowy Korando. Korek chodzi jak żyletka a Rex W to krowa - a z tym spalanie to różnie bywa, inaczej niż podają . Dość spokojne jest przy średniej jeździe ale spróbuj mu przycisnąć na trasie albo w terenie - słowem na autostradzie przy 160 km/h będzie palił więcej niż 2,7. a w mieście tyle samo przy mniejszej mocy - w praktyce wychodzi mu 12 litrów w mieście jak w mordę dał - a piszą że 10 l/100, kłamczuszki .
2,0 to nie jest silnik do Rexa - już wolałbym starszy 2,9 TD bo choć słabszy ale niezawodny i mocny z dołu obrotów. 2,0 jest na styk w Kyronie a to lżejsze autko o 250 kg. od Rexa.
A poza tym te parametry to bujda auto ich nie trzyma - max moment obrotowy w badanym aucie wychodził na poziomie 320 Nm a moc 145 KM - a fabryka podaje 360Nm i 155 KM, więc chyba z górki .
Przyspieszenie mierzone do 100 km/h dla Rexa W praktycznie wychodziło 15,5 sek a Rex II - 13 sek (165 KM) 11,5 sek. ( 179 KM) i 10,5 sek ( 186KM)
Słowem Rex W to bujda na resorach . Jak silnik o mniejszej mocy, mniejszej pojemności , mniejszym stopniu sprężania i zużyciu paliwa może mieć wyższy moment obrotowy od silnika większego o jeden cylinder ? Dla porównania Rexowi 2,7 165 KM ( najsłabszy) podają 340 Nm a dla Rexa W 2,0l ( 155 KM) podają 360 Nm. przecież to bzdura a widać to najwyraźniej na różnicy przyspieszenia do 100 Km/ sek. Gdyby faktycznie miał o 20 Nm więcej to lepiej by przyspieszał a jest odwrotnie i to sporo bo 2 sek.
Prawda wychodzi dopiero na jaw , gdy się ten samochód postawi na hamulcu wodnym i pomierzy faktyczne parametry mocy,
Słowem Rexton W ma 145 KM na 320 Nm przy 2000 obr. min - szybkość max 170 km/h a przyspieszenie 15 sek do 100km/h - i to przy napędzie tylko na przednią oś. Wersja z dołączanym 4x4 wypada jeszcze gorzej - nawet nie podają przyspieszenia bo byłby "obciach na papierze" Przecież to jest dokadnie ten sam silnik co w Kyronie , czy Actionie inaczej mapowany w rozłożeniu zasilania wtrysku na większą moc - a podają, że on pali w cięższym aucie o 250 kg tyle samo co w lżejszym. Ciekawe jak ? To ściema reklamowa.
Wygląda na to, że Rexton W jeździ podobnie jak Rex 2,9 TD więc zdecydowanie wolałbym 2,9 TD
I to raczej nie zachwyci nikogo a w porównaniu do np. KIA Sorento to totalny wstyd choć KIA ma silnik 2,2 l - ale 197 KM przy mniejszym zużyciu paliwa niż 2.0 l Rexa W . - i niestety jest ładniejsza i to Koreańczyk a nie Indus.
.Tak więc Rexa W za cholerę bym nie kupił na trzeźwo.