Strona 1 z 2

Nowy Rexton :-)

: 14 lis 2014, 6:02
autor: sergio1969
Autotest new Rexton
https://www.youtube.com/watch?v=lCSgn1_yTHI

Trawus mowisz Mahinda -nie wiem ale produkowana moze i w Indiach ale ten ma silnik Merola 2,0 155konikow i calkiem niezle mu idzie w terenie,no i waga nie przekracza 2T,spalanie dobre w trasie i w miescie -niezly test chociaz szalu nie ma-poczekam na opine za rok zobaczymy

Re: Nowe Korando

: 14 lis 2014, 8:31
autor: artega7
Chyba nie ten dział, na temat o korando.

Re: Nowe Korando

: 14 lis 2014, 15:42
autor: sergio1969
Ja jezdze Rextonem wiec to ten dzial a ze mam chrapke na nowe Korando to znaczy ze musze zamiescic link w innym dziale??? No wybacz :D Dolaczyles pare dni temu ,...j wie czym jezdzisz,skad jestes,i co tu robisz :shock: :shock: :shock: wiec najpierw proponuje uzupelnic profil i wtedy pogadamy na temat dzialow ,co,kto,gdzie i kiedy :lol:

Re: Nowe Korando

: 14 lis 2014, 16:47
autor: mack
Gdzie jest Pan i Władca? Ban i do lochu za komerche i wgl

Re: Nowe Korando

: 14 lis 2014, 17:14
autor: sergio1969
:mrgreen:

Re: Nowe Korando

: 14 lis 2014, 18:09
autor: Consool
Sergio teoretycznie kolega ma racje to dzial dot. rextona wiec fajnie by bylo filmiki z rexem zamiescic a nie korando. Jak tak kazdy bedzie zamieszczal w tym dziale to powstanie balagan i trzeba bedzie usuwac wpisy

Re: Nowy Rexton :-)

: 14 lis 2014, 18:52
autor: sergio1969
No to przepraszam juz nigdy wiecej :roll:

Re: Nowy Rexton :-)

: 14 lis 2014, 19:43
autor: Consool
Sergio tylko nie strzelaj mi tu fochów :) hehe

Re: Nowy Rexton :-)

: 14 lis 2014, 20:26
autor: sergio1969
Nie no co ty do tego mi daleko mam wazniejse sprawy na glowie -no problem :lol: :lol: :lol:

Re: Nowe Korando

: 15 lis 2014, 1:34
autor: Trawus
artega7 pisze:Chyba nie ten dział, na temat o korando.

Ten, ten :lol: Rexton W od Mahindry ma silnik 2,0 - 155 kM ale jak nasz kolega myśli, że to silnik Mercedesa to ma złudzenia. To nie jest silnik Mercedesa - jest licencyjny ale poprzerabiany.

Re: Nowy Rexton :-)

: 15 lis 2014, 2:41
autor: Trawus
sergio1969 pisze: Trawus mowisz Mahinda -nie wiem ale produkowana moze i w Indiach ale ten ma silnik Merola 2,0 155konikow i calkiem niezle mu idzie w terenie,no i waga nie przekracza 2T,spalanie dobre w trasie i w miescie -niezly test chociaz szalu nie ma-poczekam na opine za rok zobaczymy


Serigio ten silnik w Rexie W jest japoński firmy jebusuki' jakotako - słabszy od najsłabszego dotychczasowego Rexa o 10 KM ale niestety inaczej ma rozłożony moment obrotowy i nie ciągnie z dołu tak dobrze jak 2,7. . Koreańcy nie dali Indusom nawet nowego 2,0 o mocy 175 KM , który dostał nowy Korando. Korek chodzi jak żyletka a Rex W to krowa - a z tym spalanie to różnie bywa, inaczej niż podają . Dość spokojne jest przy średniej jeździe ale spróbuj mu przycisnąć na trasie albo w terenie - słowem na autostradzie przy 160 km/h będzie palił więcej niż 2,7. a w mieście tyle samo przy mniejszej mocy - w praktyce wychodzi mu 12 litrów w mieście jak w mordę dał - a piszą że 10 l/100, kłamczuszki .
2,0 to nie jest silnik do Rexa - już wolałbym starszy 2,9 TD bo choć słabszy ale niezawodny i mocny z dołu obrotów. 2,0 jest na styk w Kyronie a to lżejsze autko o 250 kg. od Rexa.
A poza tym te parametry to bujda auto ich nie trzyma - max moment obrotowy w badanym aucie wychodził na poziomie 320 Nm a moc 145 KM - a fabryka podaje 360Nm i 155 KM, więc chyba z górki .
Przyspieszenie mierzone do 100 km/h dla Rexa W praktycznie wychodziło 15,5 sek a Rex II - 13 sek (165 KM) 11,5 sek. ( 179 KM) i 10,5 sek ( 186KM)
Słowem Rex W to bujda na resorach . Jak silnik o mniejszej mocy, mniejszej pojemności , mniejszym stopniu sprężania i zużyciu paliwa może mieć wyższy moment obrotowy od silnika większego o jeden cylinder ? Dla porównania Rexowi 2,7 165 KM ( najsłabszy) podają 340 Nm a dla Rexa W 2,0l ( 155 KM) podają 360 Nm. przecież to bzdura a widać to najwyraźniej na różnicy przyspieszenia do 100 Km/ sek. Gdyby faktycznie miał o 20 Nm więcej to lepiej by przyspieszał a jest odwrotnie i to sporo bo 2 sek.
Prawda wychodzi dopiero na jaw , gdy się ten samochód postawi na hamulcu wodnym i pomierzy faktyczne parametry mocy,
Słowem Rexton W ma 145 KM na 320 Nm przy 2000 obr. min - szybkość max 170 km/h a przyspieszenie 15 sek do 100km/h - i to przy napędzie tylko na przednią oś. Wersja z dołączanym 4x4 wypada jeszcze gorzej - nawet nie podają przyspieszenia bo byłby "obciach na papierze" Przecież to jest dokadnie ten sam silnik co w Kyronie , czy Actionie inaczej mapowany w rozłożeniu zasilania wtrysku na większą moc - a podają, że on pali w cięższym aucie o 250 kg tyle samo co w lżejszym. Ciekawe jak ? To ściema reklamowa.
Wygląda na to, że Rexton W jeździ podobnie jak Rex 2,9 TD więc zdecydowanie wolałbym 2,9 TD
I to raczej nie zachwyci nikogo a w porównaniu do np. KIA Sorento to totalny wstyd choć KIA ma silnik 2,2 l - ale 197 KM przy mniejszym zużyciu paliwa niż 2.0 l Rexa W . - i niestety jest ładniejsza i to Koreańczyk a nie Indus.
.Tak więc Rexa W za cholerę bym nie kupił na trzeźwo.

Re: Nowy Rexton :-)

: 18 lis 2014, 17:14
autor: jacekkotwica
Trawus,

A miales okazje jezdzic nowym Rextonem?

Ja od czerwca jestem zadowolonym posiadaczem i auto ma juz 14000 km przebiegu. Rextona kupilem nowego, nie z milosci, ale poszukiwalem 4x4 opartego na ramie. Takich aut nowych duzo nie ma, a Rexton jest najbardziej atrakcyjny finansowo. Moje auto ylo wyprodukowane z Korei, a nie w Indiach.

Co do silnika: do Rextona przesiadlem sie z Alfy 159 - z 200 konna benzyna, wiec zupelnie inny swiat. Naszym drugim samochodem jest Giulietta z 170km. W tym porownaniu Rexton nie jest rakieta, ale zapewniam Cie, ze przyspiesza adekwatnie i wcale nie sprawia wrazenia mulowatego samochodu. A mam skrzynie AT. Oczywiscie, ze przed wyprzedzaniem trzeba troche wiecej pomyslec niz przy Alfach i nie jest to auto na niemiecke autostrady, ale do ok 140km na godzine poruszanie sie jest bezproblemowe.

Tydzien temu wrocilem z 7000 km wycieczki do Maroka i Rexton sprawdzil sie wysmienicie na autostradach Francj, Hiszpani i drogach Maroka wraz z przejazdem przez Wysoki Atlas (2100m npm). Jestem bardzo zadowolony. Co do spalania to na trase z 4 pasazerami i masa bagazu na pokladzie wychodzilo ok 10l/100km, a w Maroku ok 11.5 l/100km ale z oponami MT i zapakowanym bagaznikiem dachowym. 159tka palila wiecej, a wazyla 500 km mniej...

Re: Nowy Rexton :-)

: 18 lis 2014, 20:34
autor: Trawus
Jacek a jeździłeś Rexem II ? - bo widzisz, nie masz porównania. Ja mam, bo jeżdżę dwójką 2,7 XVT z TOD i wielowahaczowym zawieszeniem - i jak wsiadłem do Rexa W to doznałem szoku :shock: To zupełnie inne auto , niczym z innej epoki. ( a zużyciem paliwa się nie chwal bo wychodzi ci w trasie tyle samo co u mnie z 200 KM silnikiem po fabrycznym tuningu - na autostradzie do 140 km/h wychodzi mi 9 litrów a w kraju do 100km/h schodzę niżej , nawet do 8 literków - tylko w Wawie pali mi drań powyżej 13 l przy spokojnej jeździe )
Tak więc dla mnie model W to jest niestety W jak wół . który się dużo gorzej prowadzi.
Różnice w dokładności wykonania niestety też były widoczne, choćby w spasowaniu elementów wnętrza i dokładności uszycia tapicerki. Nic na to nie poradzę ale takie było moje odczucie . Słowem Rexon W to auto niższej klasy, nawet od Rexa I . znacznie uproszczone - no, ale to przekłada się na cenę i może być na plus. Nie wiem jak będzie przy odsprzedaży ?
Mój Rex kosztował ponad 2 stówki za młodu - i tak kosztowały Rexy koreańskie full opcja z ostatnich lat produkcji. I to niestety było za drogo bo Rex nie wykreował się jako auto wyższej technologii, za które trzeba więcej zapłacić. Korea zaprzestała produkcji tego auta z tego powodu, że cenowo nie był opłacalny i fabryka dokładała do każdego sprzedanego egzemplarza. Rex był autem z mocnej średniej półki SUV dość komfortowym i nieźle wyposażonym ale nie wytrzymywał konkurencji z KIA i Hyundaiem dużo tańszymi na rynkach wschodnich i amerykańskim. Nie pomogło powinowactwo z Mercedesem. Rexa II nawet upodobnili bardziej do Merca ale i to nie pomogło - zadecydowała cena. Natomiast indyjski Rex został sprowadzony do poziomu porównywalnego z konkurentami i być może to wzmocni sprzedaż. Koreańczycy myślą jednak o zupełnie nowym samochodzie klasy SUV, zastępcy Rexa, który niebawem wejdzie do produkcji. Rex będzie kontynuowany w Mahindrze , która opracowała plany rozwojowe tego modelu.
Co do miejsca produkcji - to wybacz ale produkcję Rexa w Korei zakończono w 2012 roku a linie montażowe po dawnym Rexie zajęło nowe Korando i Action Sport . Znakomite auta , tylko, że w Polsce mają totalne braki w sieci serwisowej niestety.
Mahindra jako udziałowiec Ssang Yong może używać znaku firmowego ale wybacz, twoje auto nie zostało wyprodukowane w Korei . Gdzieś tam wlepiłem filmik w , którym wypowiada się induski przedstawiciel Mahindry i wyraźnie mówi o tym, że cała linia produkcyjna Rextona została przeniesiona do nowo zbudowanych zakładów produkcyjnych wraz z całą technologią ,- niestety w Indiach. Opowiada o planach produkcyjnych Mahindry i o uruchomieniu produkcji silnika 2,0 CR zatem już od tego roku nawet silnik w Rexie nie jest już koreański.

Co z ciebie za koneser , że jeździsz Alfami ? Bosze ! :lol:

Re: Nowy Rexton :-)

: 19 lis 2014, 0:19
autor: sergio1969
Trawus ale sam przyznaj ze z zewnatrz nowy Rex moze sie podobac -hmm moze jestem zboczony ale mnie sie podoba ,notabene nigdy Alfa nie jezdzilem ale dla mnie to damski samochod,bron boze nikogo tu nichce urazic ale takie jest moje odczucie :D :D :D


Gratuluje takiej trasy -troche zwiedziles - Maroko sliczne zwlaszcza jak chlopy tancza w dlugich czopkach i ze sie im w pacynach nie zakreci to cud


Jest tu dzial o podrozach to wrzuc jakies foty :roll:

Re: Nowy Rexton :-)

: 19 lis 2014, 10:15
autor: jacekkotwica
Trawus, Nie nie jezdzilem. I moze dobrze.

Gusta sa rozne i pewnie w aucie kazdy czegos innego poszukuje. Dla mnie nowa oferta slnikowa Rexa jest korzystniejsza ze wzgledow podatkowych (Belgia), bo silnik 2.7 dokladal 2.5k EURO do ceny plus dodatkowe 400 EUR rocznie podatku. To duza roznica.

Jak wybieralismy auto to konkurencja byla: Amarok, Pajero, Wrangler i Rexton. Rexton jako kompromis oferowal naprawde duzo za 26k EUR (z piecioletnia gwarancja). Co do odspzedazy to nic nie pobije utraty wartosci Alfy ;)

Relacja sie opracowuje i chetnie wrzuce do dzialu Podroze. Maroko bylo super i szkoda, ze nie bylo wiecej czasu na zjezdzanie z asfaltu...

Jedynym zarzutem do Rexa jaki mam, to ze nie da sie wsadzic pelnowymiarowego kola zapasowego i albo trzeba wozic je na dachu, albo sie modlic, ze sie nie zlapie gumy i koleczko 175/90/17 bedzie wystarczajace.

PS: Alfa jako kobiecy samochod: co kto lubi :)