Strona 1 z 1

Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 17 lis 2014, 9:50
autor: marsalis
Witam
Drogie koleżanki i koledzy, mam problem z moim reksiem. Podczas normalnej jazdy na 2H, napęd sam przełacza sie na 4H. Zapala się kontrolka i to co niepokojące odczuwalna jest wibracaja. Po wciśinięciu 2H po chwili kontrolka gaśnie i jest spokój. Nie ma reguły kiedy i przy jakiej prędkości wchodzi 4H. Ot tak poprostu.
Dodatkowo zauważyłem że przy wrzuceniu wstecznego (skrzynia automatyczna) R miga. Skrzynia działa poprawnie.
Proszę was o pomoc od czego zacząć.
Pozdrawiam

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 17 lis 2014, 11:24
autor: sergio1969
Od serwisu i podlaczenia do komputera bo nie sadze zeby ktos cos wymyslil w tym przypadku-istnieje jeszcze mozliwosc zlego prze;acznika ktory podczas jazdy robi zwarcie lu podczas drgan ,wrzuc 2h i odepnij przelacznik na pozostale napedy jesli sie nic nie bedzie dzialo to wiadomo jaka przyczyna chociaz malo prawdopodobne ale Trawus doradzic wiecej moze bo chlopisko bardziej kumate odemnie-pozdro i szybkiej likwidacji usterki :)

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 17 lis 2014, 13:18
autor: Trawus
Qwa - to dość niebezpieczne bo załączenie H4 przy większej prędkości na zakręcie może zakończyć się bezapelacyjnie w rowie. Jak załączy H4 zatrzymaj i sprawdź, czy zawór daje podciśnienie na sprzęgiełka - odłącz rurkę i sprawdź paluchem . Jeżeli masz pełne przełączenie na napęd 4x4 to przyczyny szukaj w obwodzie włącznika napędów. Ale jak tam nie ma podciśnienia to by wskazywało na silniczek napędów , który podłącza wał przedni samoiczynnie. Tu poza efektami akustycznymi i utratą mocy na oporach wału niebezpieczeństwa nie ma bo sprzęgła nie są załączone. Pierwszy przypadek jest zatem tańszy w naprawie ale bardziej niebezpieczny podczas jazdy.
Zatem jak ci samo wskoczy 4x4 to nie dotykaj przycisków tylko zatrzymaj auto, rozłącz wężyki, najlepiej przy kolanku i sprawdź , czy zasysa palucha do rurki. Jeśli tak, to masz zwarcie w linii elektrycznej lub w samym przełączniku, który od podskoków auta sam przełącza . Jeżeli nie ma podciśnienie w rurce, to przyczyna leży w silniczku napędów przy reduktorze. Styki nastawnika padły albo zwarcie w układzie linii elektrycznej silniczka. Nie mam w tym doświadczenia bo o mnie jest tylko 4H - 4L . Sergio mnie wywołuje ale sam dobrze zdiagnozował przyczynę - trzeba sprawdzić awarię jak najprędzej bo nie chcemy pokonywać zakrętów po rowach. :lol:

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 17 lis 2014, 13:21
autor: Trawus
mmmm

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 19 lis 2014, 13:53
autor: marsalis
Witam
Dziekuje za pomoc. Na początek odłączyłem włączniki. Dzien jazdy - 4H nie załączył się samoistnie .
A czy jestście w stanie określić dlaczego mig mi R po włączeniu wstecznego? Wcześniej tego nie było.
Brak błedów.
Pozdrawiam

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 20 lis 2014, 0:20
autor: sergio1969
Jak miga R to znaczy ze bedzie rakietu :D zarcik
nie wiem czy dobrze podpowiem ale czujnik zasniedzialy ,przepalona zarowka wstecznego (tak palnalem teraz ) bo nie mam pojecia ale bylby numer jak by faktycznie tak bylo :D :D :D

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 20 lis 2014, 7:40
autor: Trawus
Każde mryganko oznacza proces realizacji dyspozycji w toku, czyli jakby z jakiś przyczyn nie został zakończony pełnym sukcesem ( Koreańcom chyba się skojarzyło z mrygankiem pod kołdrą i dla tego tak zrobili ) Problem może dotyczyć niemal wszystkiego, nawet dupereli, łącznie z przepaloną żaróweczką świateł cofania. Tego na odległość nie da się ustalić.
Marsalis nie jeździj z wypiętym przełącznikiem napędów jeżeli nie zwarłeś drucikiem zasilenia nastawy H2 bo na silniczek nastawny nie jest podawane napięcie , nawet to utrzymujące pozycję. Wypnie ci na podskokach i przełączy bezwładnością na inną nastawę , może nawet załączyć reduktor. Układ nie działa z braku napięcia a więc i blokada włączenia reduktora w czasie jazdy nie działa - jego też może zapiąć i będzie kicha. Kup jak najprędzej ten zespół przełączników , choćby na Allegro i zamontuj. Jak ci po wyjęciu przełącznika nie załącza H4 to znaczy , że tu leży przyczyna. (Mogła pęknąć albo odpaść sprężynka odwodząca na zworce i ta luźno lata i spina kontakt samoczynnie ) Możnaby spróbować rozebrać przełącznik i go naprawić - ale to nie jest droga impreza , lepiej kupić drugi.

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 11 gru 2014, 18:49
autor: krzysiek0019
Mialem to samo .Przeczyscilem wtyczki przy reduktorze i narazie mam spokuj .Pozdrawiam

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 14 gru 2014, 22:52
autor: Trawus
Wtryczki wtyczkami ale trzeba sprawdzić dokładnie bo może potencjometr- przestawnik przy silniczku zapaskudzony i poluzowany co na podskokach może powodować przesunięcie tarczki i załączenie H4 .
Zespół silniczka do kontroli koniecznie. :(

Re: Samoczynie załączający się napęd - 4H

: 19 gru 2014, 12:37
autor: marsalis
Witam
Jeśli chodzi o główny wątek - sukces. Uszkodzona wiązka elektryczna plus zaśniedziałe złącza, o to powód problemów. Teraz wszystko hula. Jeśli chodzi o migające R to dalej walczę. Błędów nie ma, mechanicznie działa sprawnie. Jak coś znajdę to dam znać:)
Pozdrawiam