Strona 1 z 1

Błąd P1115

: 17 lis 2014, 21:59
autor: robroj
Witam.
Chciałem zapytać się was co myślicie o możliwej przyczynie powstania błędu P1115 (Sygnał temp płynu chłodniczego silnika).
Historia związana z tym błędem jest nieco długa ale postaram się max krótko.
Od zakupu rexa walczyłem z 4 błędami p0400, p1174, p1677, p0673.
P0673 - świeca wymieniona, p1677- przekaźnik świec żarowych wymieniony- pięknie działa.
Ale przy tej robocie zobaczyłem ze przewody do świec żarowych wyglądają tragicznie (popalone fajki, poprzecierana izolacja) wiec pomyślałem -elektryk to załatwi, tym bardziej ze dalej nie wiem co może powodować P1174.
Kopiłem fajki od craftera i zaliczyłem elektryka żeby mi to polutował bo przed blokiem trudno o prąd do lutownicy.
Przy okazji diagnoza elektryka wtyczka na 4 wtrysku słabo kontaktuje i to powoduje błąd P1174.
Ok, Sergio miał podobny problem wiec pomyślałem "możliwe"- załatwiłem inna używaną wtyczkę i podmieniłem je.
Problem w tym ze po paru dniach po wizycie u elektryka dostałem błąd P1115 którego nigdy wcześniej nie miałem a błąd p1174 mimo wymiany wtyczki jak był tak jest.
Zastanawiam się czy to przypadek czy tez należało by uprzejmie zrobić awanturę.
Czy ktoś ma pomysł gdzie i co sprawdzić żeby znaleźć przyczynę tego błędu?
Podejrzewam zwarcie gdzieś na przewodach ale mogę się mylić.
Zrobiłem wczoraj trasę 1000km i podczas drogi oprócz świecącej lampki check engine (p1115, p1174, p0400) i braku mocy jakiej bym oczekiwał od tego czołgu ,miałem również dwie nieprzyjemności gdy wskazówka temp cieczy chłodzącej poszła na maxa w ciągu kilkunastu sekund.
Za pierwszym razem momentalnie zaparowały mi również szyby, jednak płynu nie ubyło a wyłączenie silnika na minute i ponowne uruchomienie ustawiło wskazówkę temp na właściwym miejscu wskaźnika.
Za drugim razem (w drodze powrotnej po kilku godzinach postoju i kilkuset km drogi) podobna sprawa -tym razem bez zaparowanych szyb, z małym ubytkiem płynu (z max na polowe właściwego poziomu) i proste wyłączenie silnika nie pomogło. Na wyłączanym silniku wrzuciłem klimę na maxa i po kilku minutach wskazówka zeszła na 75% temp. Włączyłem silnik i pojechałem dalej a wskazówka stała na 75% jak zaczarowana.
Dodam, że za pierwszym jak i drugim razem sprawdzałem przewody wodne od chodnicy czy woda jest super gorąca i nie odczułem żadnej nienormalności a wskaźnik temp normalnie działał przedtem bez problemów tzn. przy zimnym silniku jest na dole a po nagrzaniu ustawia się na połowie wskaźnika i nigdy wcześniej nie mailem z nim żadnych problemów.
Stan na dzisiaj P0400 - myślę ze pada mi pompa vacum, P1174 sam już nie wiem- może wtrysk pada, no i ten p1115 który zdzaźnił mnie wczoraj.
Jak macie pomysły co może być przyczyną błędu - chętnie posłucham.
Pozdrawiam
ps. sorry miało być krótko a wyszło jak zawsze.
ps1. dla ciekawych- zużycie na trasie 7.8 litra (autostrada 130-150 km/h jakieś 250 km, reszta drogi krajowe 80-110km/h)

Re: Błąd P1115

: 18 lis 2014, 8:50
autor: unimart
Ale czujnik temperatury płynu naprawdę się zużywa. Błędne wskazania przekazywane przez niego do ECU mogą wywoływać różne niepokojące objawy. Część kosztuje 100 zł i być może należy zacząć od jej wymiany.

Re: Błąd P1115

: 18 lis 2014, 9:41
autor: sergio1969
Hej Robert-Jacek ma racje ,zaczal bym od wymiany czujnika koszt niewielki a moze pomoc ,ja mialem na odwrot wskazowka mi spadala na zero i pozniej wracala do normalnego poziomu przy rozgrzanym silniku,zas jesli chodzi o ten wtrysk to skad ty wzioles wtyczke do (konektor) do zmiany :shock: najlepiej zdjac odtluscic wtyczke i gniazdo wtrysku ,na wtyczce odegnij blaszki do srodka wszystkie moze za slaby styk jest mi szarpalo silnikiem ,zrobilem to i problem znikl,co do reszty jestem zielony sorry -pozdrawiam :) U mnie 1 m sniegu :(

Re: Błąd P1115

: 19 lis 2014, 20:22
autor: jantomas
I jak naprawa?
Ja dzisiaj walczyłem z alternatorem udało się założyłem inny ale wszystko gra.
Dodam tylko że mieszkam no prawie w Gdyni. :D

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 0:07
autor: sergio1969
:mrgreen:

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 0:43
autor: robroj
Hi.
"Prawie" robi wielką różnicę (jak to mówią w reklamie piwa chyba).
Czyli gdzie Pan Szanowny mieszka ????
Pytam się nie tylko z wrodzonego wścibstwa ale również w celach praktycznych. Czasami spojrzenie się jak jakaś rzecz jest zamontowana w innym aucie bardzo pomaga, że nie wspomnę o wymianie doświadczeń, no a poza tym dalej szukam jakiegoś dobrego mechanika w Gdyni który zna się na tym czołgu.
A naprawa w polu :).
Czekam na czujnik temp i na dodatek trochę za zimno robi się na grzebanie w samochodzie pod chmurką a mechanicy teraz przeobrażają się w wulkanizatorów bo kasa jest na wymianie opon, wiec problem znaleźć kogoś do wymiany tego, koszmar po prostu.

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 9:23
autor: jantomas
Mieszkam w Warzenku koło Tuchomia, Chwaszczyna.
Rexa mam od maja, także wymiana doświadczeń każdemu się przyda :)
Jutro chyba się zabiorę za sprzęgiełka na szczęście mam garaż

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 11:51
autor: sergio1969
Szczesciaz z tym garazem :D :D :D

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 12:41
autor: jantomas
Tak tylko potrzebuje jakiś schemat podciśnienia bo ktoś u mnie grzebał z wężykami i nie wiem co i jak ma być

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 13:07
autor: sergio1969
Moze jakos pomoze ten rysunek ale pewny nie jestem

Re: Błąd P1115

: 20 lis 2014, 13:33
autor: jantomas
Dzięki jutro popatrzę może jakoś dojdę do ładu.