Zakup nowego Rextona W - warto? ma ktoś takiego?
: 02 sty 2015, 23:31
Witam,
jestem na etapie zamiany dwóch aut (Hilux, Avensis) na jedno nowe (góra 2 letnie) które będzie miało atuty hiluxa czyli napęd 4x4, prześwit >20 cm, w miarę żwawy motor i to czego w Hilux-ie mi brakowało duży ale zamknięty bagażnik i obszerne wnętrze. Przekopując rynek w moim zasięgu były tylko 2 auta Mitsubishi Pajero Sport lub Subaru Forester/Outback. Pierwszego ciężko dostać, dwa pozostałe nie do końca spełniają założenia. Temat ten pewnie nigdy by nie powstał gdybym przypadkiem nie trafił do salonu Ssangyonga i gdyby sprzedawca (swoją drogą najlepszy jakiego kiedykolwiek spotkałem w salonie) nie namówił mnie na dłuższą jaze testową w tym w terenie
Rexton zrobił na mnie piorunującej wrażenie, silnik pozornie słaby bo tylko 155 KM + przestarzały automat 5 biegowy płynnie i dość żwawo rozpędzał ten dwu tonowy samochód a przy tym był zaskakująco cichy. Samochód prowadził się lekko i przyjemnie jak jakiś większy kompakt a nie dwu tonowe pudło na ramie. W terenie super, jak czołg śmigał po zaśnieżonym polu i dołach a w środku ani jednego trzasku z deski rozdzielczej której plastiki wyglądają trochę słabo (jakość i wygląd) ani z zawieszenia, zupełna cisza. Rewelacyjny jest też promień skrętu. Wnętrze samochodu idealne, dużo miejsca w 2 rzędzie i przeogromny bagażnik z awaryjnymi 2 miejscami (dla mnie przydatne). Jedyne minusy jakie zauważyłem to: wysoki próg załadunku (choć ponoć fotele 3 rzędu i schowek za nimi można wymontować), trochę chińsko wyglądająca deska rozdzielcza (a raczej plastki konsoli środkowej) oraz coś co mnie rozwaliło bo myślałem że takich aut już nie ma...brak nawet najprostszego komputera pokładowego. Wszytko pięknie jak w bajce, auto fajne, cena fajna ale nasuwają się następujące pytania:
1. Jak jest z jakością obecnych serwisów i dostępnością części? (Sprzedawca przekonywał mnie że do nowych modeli wszystko dostępne w góra 3 dni a obecnie w promocji jest 5 lat gwarancji bez limitu km)
2. Jak jest z jakością nowych SsangYongów? Ma ktoś z was nowego Rextona, Korando lub Actyona zrobił parę tys km i może powiedzieć coś o awaryjności?
3. Czy ktoś z was orientuje się czy to prawda że lada moment sieć będzie miała ponad 30 przedstawicieli i generalnie w planach ma mocny rozwój marki a nie ucieczkę? Może jest tu na forum jakiś przedstawiciel importera?
Z góry przepraszam że się rozpisałem. Liczę na wasze komentarze i odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ps. Najważniejszą obawę rozwiałem, SY nie jest produkowany w Indiach u Mahindry tylko dalej produkują go w zakładach Pyeongtaek w Korei płd, został kupiony przez Mahindrę w takim samym celu jak Tata kupił Land Rovera.
jestem na etapie zamiany dwóch aut (Hilux, Avensis) na jedno nowe (góra 2 letnie) które będzie miało atuty hiluxa czyli napęd 4x4, prześwit >20 cm, w miarę żwawy motor i to czego w Hilux-ie mi brakowało duży ale zamknięty bagażnik i obszerne wnętrze. Przekopując rynek w moim zasięgu były tylko 2 auta Mitsubishi Pajero Sport lub Subaru Forester/Outback. Pierwszego ciężko dostać, dwa pozostałe nie do końca spełniają założenia. Temat ten pewnie nigdy by nie powstał gdybym przypadkiem nie trafił do salonu Ssangyonga i gdyby sprzedawca (swoją drogą najlepszy jakiego kiedykolwiek spotkałem w salonie) nie namówił mnie na dłuższą jaze testową w tym w terenie

1. Jak jest z jakością obecnych serwisów i dostępnością części? (Sprzedawca przekonywał mnie że do nowych modeli wszystko dostępne w góra 3 dni a obecnie w promocji jest 5 lat gwarancji bez limitu km)
2. Jak jest z jakością nowych SsangYongów? Ma ktoś z was nowego Rextona, Korando lub Actyona zrobił parę tys km i może powiedzieć coś o awaryjności?
3. Czy ktoś z was orientuje się czy to prawda że lada moment sieć będzie miała ponad 30 przedstawicieli i generalnie w planach ma mocny rozwój marki a nie ucieczkę? Może jest tu na forum jakiś przedstawiciel importera?
Z góry przepraszam że się rozpisałem. Liczę na wasze komentarze i odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ps. Najważniejszą obawę rozwiałem, SY nie jest produkowany w Indiach u Mahindry tylko dalej produkują go w zakładach Pyeongtaek w Korei płd, został kupiony przez Mahindrę w takim samym celu jak Tata kupił Land Rovera.