Strona 1 z 2

Rexton

: 06 kwie 2015, 22:57
autor: miksell
Witam wszystkich.

Od pół roku szukam samochodu. Auto ma być samochodem 4x4 dużym, do jeżdżenia po trasach, budowach i na wakacje. Do miasta mam smarta więc, gabaryty samochodu są dla mnie sprawą drugorzędną.

Generalnie szukałem Hyundaia Terracana, jednak dość ciężko znaleźć coś sensownego więc poszerzyłem zakres poszukiwać o SSangyonga. Mam więc kilka pytań:

1. Pierwotnie budżet jaki zakładałem to ok 20 tyś zł. Jednak widząc po rextonach można kupić za 30 tyś zł coś z roku 2010. Jest to relatywnie młode auto i przebiegi teoretycznie nie będą ogromne. Martwi mnie jednak sprawa straty wartości:-) Autem planuje jeździć 5 lat. A może lepiej kupić rextona za ok. 20 tyś zł? Co polecacie/radzicie?
2. Jakie są słabe strony Rextona? W terracanie jest to układ paliwowy wrażliwy na paliwo, trzeba się liczyć z naprawą w kwocie ok. 3000z.
3. Czy w Rextonie występije FAP/DPF?
4. Jak jest z dostępnościa części eksploatacyjnych?
5. Czy jest to samochód drogi/tani w utrzymaniu?
6. Na co uważać przy zakupie?
7. Jak wygląda sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego?
8. Na mobile.de widziąłem sporo Rextonów w niskich cenach? Czyżby Niemcy pozbywali się "złomu" Można zakładać, ze to auto pojeździ długo i bezawaryjnie?
9. W mojej okolicy (kraków) jest taki rexton: http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-2-7- ... 62978.html Chcę jechac go obejrzeć w najbliższym czasie. Jakieś podpowiedzi? Na co zwrócić uwagę przy takim aucie?

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 6:14
autor: sergio1969
2006-2007-8 to sie zgodze za ta cene ale nie 2010 gruby walek bity na 100% i ma powyzej 300 tys km bo zaden niemiec nie pozbedzie sie samochodu z takim przebiegiem i za ta cene zwlaszcza ze handlarz jeszcze grubo na nim przycina. Obejrzyj z lakiernikiem z blacharzem i mechanikiem bo napewno przod ma nowe podzespoly i wymieniane czesci blacharskie popatrz na szyby reflektory itp =powodzenia

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 7:59
autor: kurpi
Jeśli chodzi o utratę wartości takiego auta to jest tak -kupujesz go taniej niż inne marki z tego rocznika-sprzedajesz taniej,ale im nowsze kupisz,tym spadek wartości będzie bardziej odczuwalny.Co do układu paliwowego ,każde auto z CR jest wrażliwe na jakość paliwa.Jeśli chodzi o części,to nawet do jakiegoś popularnego auta może się okazać,że na części trzeba długo czekać,ale puki co części są dostępne,ale oryginały do tanich czasem nie należą.

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 12:06
autor: miksell
W sumie biorę pod uwage 3 auta: REXTON, KYRON, ACTION. Zależy mi na 4x4 i aucie typu SUV. Jednak moim największym faworytem jest Rexton a najmniejszym Action - trochę mały.
Jaki budżet trzeba przeznaczyć na sensownego rextona by do niego nie dokładać? Da się w ogóle znaleźć takie auto w Polsce? Bo z tego co widzę, to sporo samochodów jest od handlarzy więc takie auta raczej są kombinowane :/

A co myślicie o tych egzemplarzach:

1. Wydaje sie być ok, ale tekst "kupiłem dla żony" - to typowy tekst handlarzy mirków.
http://olx.pl/oferta/ssangyong-kyron-ky ... b7b2716f6b

2. http://olx.pl/oferta/ssang-yong-action- ... b7b2716f6b

3. http://olx.pl/oferta/ssangyong-rexton-2 ... b7b2716f6b

4. http://otomoto.pl/ssangyong-actyon-nape ... 32566.html

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 13:00
autor: Consool
W każde auto włożyć jakieś pieniądze. Nie włożyć jedynie w nowe salonowe, ale i z tym bywa różnie :) jak szukasz rextona to szukaj tak by nie miał problemów z układem paliwowym, oraz żadnych wycieków:) załóż jakiś budżet + - z 3000 na jakieś poprawki i będzie spoko:)

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 13:16
autor: miksell
Jest jakiś sposób na zdiagnozowane układu paliwowego?

Jak wygląda sprawa serwisu skrzyni automatycznej u napędu 4x4?

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 14:00
autor: sergio1969
Ja bralbym czarnego Rextona przebieg w miare normalny zadbany a reszta w praktyce wyjdzie

Re: Rexton

: 07 kwie 2015, 20:55
autor: Jurgen
Tak jak koledzy podpowiadają auta w , których nie trzeba nic zrobić są w salonach......Załóż sobie, że na pewno coś należy przy "nim" zrobić i ok. Ten czarny Rexio wygląda ok z ceny na pewno jeszcze urwiesz w końcu powiesz, że to takie egzotyczne auto :mrgreen: i gostek z ceny zejdzie.
Nie zapomnij poinformować na forum o swojej zdobyczy.......

pozdrawiam życząc udanych zakupów

Re: Rexton

: 08 kwie 2015, 23:17
autor: MichalT
Widze ze Kolega Miksell też tu zawędrował w poszukiwaniu alternatywy dla Hyundaia Terracana :)

A może forumowicze pokusiliby się porównać Rexa z Terkiem jeśli ktoś zna? Oba diesel 2.7xdi vs. 2.9crdi w automacie z TODem, rocznik ok. 2005 z przebiegiem poniżej 200kkm? Tak od dwóch stron: jazdy miejskiej vs. terenowej oraz awaryjność vs. koszty serwisowe. Trochę wyzwanie pewnie ale może ma ktoś przemyślenia. Byłbym wdzięczny i z góry dziękuję za pomoc :)

Pozdr

Re: Rexton

: 08 kwie 2015, 23:32
autor: miksell
Widzę, że kolega pisze to o czym bałem się napisać ;-)

To może dodam od siebie coś o tercu bo jego temat dogłębnie zbadałem. Miło by było gdyby coś podobnego ktoś napisał o Rextonie.

Terracan, szukam diesla najlepiej w automacie ze skórą. Najlepiej do roku 2003, (wtedy nie było jeszcze dwumasy). Jeśli chodzi o koszty to w terracanie serwis olejowy (silnik+mosty) to koszt ok. 1000zł. W terracanie wrażliwy jest układ paliwowy. Często można spotkać opinie iż padają wtryski, pompa wtryskowa. Naprawa dwóch elementów to koszt w najgorszym wypadku podchodzący pod 5 tyś zł. Sporo, bo to ok. 25% wartości auta;-) Benzyna jest paliwożerna i bardzo rzadka w Polsce.
Wszystkie terracany mają reduktor i napęd 4x4 spięty na sztywno (brak centralnego mechanizmu różnicowego), często zdarza się usterka mechanizmu odpowiedzialnego za włączanie/rozłączanie napędów. Podobno to prosta sprawa i można ją usunąć za ok 300-400zł. Generalnie terracan to rzadkie auto. Jeżdżąc dzisiaj po Krakowie widziałem 4 rextony i żadnego terracana.

Jak na razie to nie mam żadnego z tych samochodów. Kilkoma tercami już jeździłem (oglądałem ich 10), ale na żadnego się nie zdecydowałem. Oglądałem samochody z zakresu cenowego 14-24tyś zł. Zawsze było jakieś ale. Auta często są wytyrane, wymęczone. Często spotkałem się z tym, że właściciel mówi: Kupiłem to auto 4 lata temu za 4 tyś EUR i chce za nie dzisiaj tyle samo. :/ Często na pytanie o częstotliwość zmiany olejów w mostach ludzie mówią, iż tego się nie zmienia itp itd...
Z tych właśnie powodów zacząłem rozglądać się za alternatywą i pojawił się na horyzoncie Rexton. Może tu się uda. ;-) Rexton z racji tego iż jest nowszy to jest droższy. (terracan ok 20 tyś, rexton 25-30?)

Re: Rexton

: 09 kwie 2015, 18:41
autor: Jurgen
Koledzy pokusić się o opis czegoś co się nie posiadało jest, no cóż ciężko, jak i mogło by być krzywdzące dla Terrca z mojego punktu widzenia. Ale coś napisze może Wam pomoże. Jak szukałem auta typu Suw 4x4 to pod uwagę brałem Rexa , Santa Fe, oraz właśnie Terracana. Jako, że od 10 lat jeżdżę Voyagerami z czego jeden był 4x4 poprzeczka komfortu była i jest na poziomie rzekł bym przyzwoitym. Ponieważ nadszedł czas [06/14] na zakup SUV-a jeden z Voyagerów poszedł do ludzi [4x4] a w jego miejsce "wszedł" Rex. Dlaczego akurat taki wybór? Wybór był następujący...... Santa Fe stracił u mnie na stosunkowo słabym silniku do masy. Terracan:nie miałem pewności jakoś do silnika 2.9 trochę za mało wiadomości chociaż z wyglądu wygrywał u mnie z Santa Fe. Wygrał generalnie Rexton ponieważ z wyglądu bije tamte furki na dzień dobry. Kolejny atut to silnik i ASB z MB chociaż wiadomo , że na CR z "delfina" Do tego wszystkiego wnętrze tych trzech aut według mnie najładniejsze i przestronniejsze jest w Rexie. Co do Waszych obaw o dwu masę to biorąc auto z ASB dwu masy tam nie ma .Uchwalony wówczas u mnie budżet wynosił 25 tysi, z czego za Rexa dalem 21, a około 3 tysie wydałem na dopieszczenie zawieszenia i hamulców. W rezultacie za około 24 tysie auto jest dopieszczone i nic mu nie brakuje :D

pozdrawiam

Re: Rexton

: 09 kwie 2015, 19:55
autor: sergio1969
Ja kupilem za 27 tez go dopiescilem a ile wsadzilem to nie napisze bo zona moze mi kark skrecic w najlepszym ukladzie :lol: :lol: :lol:

Re: Rexton

: 09 kwie 2015, 20:00
autor: MichalT
Dzięki Koledzy za info,

Terrek i Rex to dwa bieguny urody zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz, obydwa są dla mnie fajne więc to nie ma znaczenia, podobnie z miejscem w środku, Terrek ma trochę większy kufer, a Rex kanapową przestrzeń ale przestronność jest podobna więc to też nie ma znaczenia dla wyboru auta w moim przypadku.

ASB i TOD mnie interesuje w dieslu, oba silniki są CR na delphi tylko że w Terrku jest płomiennik a w Rexie świece (podobno płomiennik to lepsze rozwiązanie w zimie). Silnik 2,9crdi uchodzi za całkiem bezawaryjny podczas gdy 2,7xdi ma słabsze opinie (choć zastrzegam, że też nie tragiczne) i podobno pies pogrzebany jest w łańcuchu napędu wałków balansowych (w Terrku wałki są na kołach zębatych), który może rozwalić silnik i tutaj jest pytanie o prawdziwość tych słów...? Teń łańcuszek co ile trzeba wymieniać? Tutaj "nie potwierdzony" plus dla Terrca za płomiennik i silnik.

W Terrku jest rozrząd na pasku, a w Rexie na łańcuchu, natomiast zawieszenie, napęd, reduktor itp są bardzo zbliżone w obu autach więc whatever. Wymiary zewnętrzne, możliwości modowe i liftowe podobne więc też whatever. Tutaj plus dla Rexa za rozrząd na łańcuchu.

Natomiast wyposażenie dodatkowe to Rex ma sporo lepsze i skłania mnie do tego auta ale nie jest to decydujące. Plus dla Rexa za wyposażenie.

Decydujące są awaryjność i koszty serwisowe ale to wróżenie z fusów bo co egzemplarz to inna bajka więc polegać mogę na statystykach i tutaj Terracan wychodzi całkiem przyzwoicie, mało awaryjny, części nie drogie i dostępne, ludzie nie narzekają (potwierdzone zarówno na stronniczym forum Terrka jak i ogólnie na uniwersalnych stronkach). Rex uchodzi też za bardzo mało awaryjny wóz (być może nawet mniej awaryjny niż Terracan) ale jednak koszty części i serwisu wydają się wyższe, a dostępność mniejsza ("obiektywne" stronki), z drugiej strony tutaj na forum piszecie dobrze o tym i widzę, że da się zakombinować też tanie części, są dostępne ale super łatwo nie jest...I tutaj szalka idzie lekko na stronę Terrca.

Także tego :) tak trochę po równo, nie spodziewam się jednoznacznej odpowiedzi tylko może rady ze wskazaniem co do:
- koszty serwisowe (czy Rexa można uznać za auto z kosztami części i serwisu na poziomie niskim, normalnym czy wysokim w swojej kategorii, Terrca uplasował bym raczej na niskim/normalnym),
- płomniennik vs. świece,
- rozrząd na pasku vs. łańcuch,
- silniki/awaryjność - czy to prawda z tym łańcuszkiem napędu wałków balansowych w 2,7xdi który się urywa i rozwala silnik (oby nie :)).

Ale litania, sorki...ale jeśli ktoś ma cierpliwość to proszę o wypowiedź (i poprawki bo spec nie jestem i mogło mi się namieszać w głowie co jest co i gdzie) na temat ostatniego akapitu. Dzięki.

Re: Rexton

: 10 kwie 2015, 16:49
autor: unimart
Kolego to jakieś herezje. Nie wiem co jest wart Terracan, ale co do Rextona:
- samochód ze sprawnym układem paliwowym nie ma problemów ze startem w zimie
- silniki XDi nie mają czegoś takiego jak wałki balansowe, ani ich łańcuch
- łańcuch rozrządu jest pancerny, wymienia się napinacz

Re: Rexton

: 10 kwie 2015, 17:43
autor: MichalT
Kolego i bardzo sie ciesze ze to herezeje :) (tak jak pisalem chcialem to potwierdzic ten lancuszek) probowalem sam cos znalezc w necie i cisza, nastraszyli mnie ze ten silnik 2.7xdi jest awaryjny ale potwierdzacie ze silnik ten zadbany posluzy dlugo, prawda? I nie ma zadnych stalych regularnych awarii i slabych punktow (poza delphi) prawda?

Co do napinacza lancucha rozrzadu co ile sie wymienia i jaki koszt?

Jesli jeszcze jakies bzdury nt Rextona napisalem to przepraszam i prosze sprostujcie bo wypadalo by bym znal prawde :)
Generalnie juz blizej mi do Rexa teraz bo tego silnika sie obawialem tylko :)