XSzafaX pisze:Trawas troszkę Cię zmartwię ten "cynk w spreju " to taki bubel i pic na wodę jakich mało to tylko farba cynkowa tak lipna że aż szkoda mi twojej pracy ;( a wiem co mowię ponieważ robię w metalurgi już długo i mam o tym pojęcie ja jak dokładałem progi OEM to spawałem do karoseri uchwyty lecz zabezpieczałem te miejsca specjalną farbą czarną dość drogą , gruba warstwa i jest git , a cynk galwaniczny czy ogniowy to w 100% coś innego

jak pisałem wyżej to tylko farba
Pozdrawiam !
Bo trzeba kupować od polskiego producenta a nie produkt jakiegoś zachodniego oszusta. Polski jest bez pudła , trzyma latami.
Słowem, do swoich trzeba mieć największe zaufanie.
\Pomyśl, chłodniczka spalin przed ERG jest czasem bardzo gorąca a cynk trzyma u mnie , jak nowy od chwili gdy kupiłem tego Rexa , czyli ponad rok.
Dobrze zrobiony cynk w sprayu o odpowiedniej granulacji i stężeniu to nie jest dokładnie farba. W takiej powłoce postępuje dyfuzja cząsteczek i mieszanie się z cząsteczkami stali . Stal i cynk bardzo się wzajemnie lubią - odwrotnie niż miedź, czy jej stopy. Cynk odbiera stali tlen, sam się utlenia oczyszczając rdzę. A tlenek cynku, wiadomo , jest szczelną powłoką. Po kilku miesiącach to już nie jest farba ale powłoka cynkowa podobna strykturą do cynku nałożonego galwanicznie. Tylko powiadam, jakość ! To rzeczywiście musi być cynk a nie mieszanka z aluminium ( jak robią oszuści) i musi być co najmniej 90 % metalu a powłoce. I dla tego trzeba kupować polski produkt bo zrobiony bez oszustwa.
Sergio ma rację al bańka polskiego kosztuje ok 40 zł , nie tanio ale i tak się opłaci.
Co do granulacji to pracowałem niegdyś z nano metalami. Rozdrobnienie do mikrona więc trzeba to trzymać w spirytusie. Gdy spirytus się ulatnia następuje samoistne zespolenie się cząsteczek i całość przybiera ziarnistą strukturę odlewu co można obrabiać mechanicznie. Tak można uzupełniać ubytki w zużytych skomplikowanych i drogich w produkcji elementach najczęściej z metali kolorowych bo dla stali taka robota się zwyczajnie nie opłaci.
Po bardzo dokładnym oczyszczeniu powierzchni nakładasz taką papkę metalową a po jakimś czasie masz już zespolony metal