Strona 1 z 2

Bląd 1254 i 1257

: 08 cze 2016, 19:38
autor: sergio1969
Kolega wyslal mi wiadomosc - przypomnienie ze takie tematy wrzucaj kolego na forum bo ja nie mam pojecia co to za bledy i co to moze byc mam easydiag ale niestety jestem ponad 2,5kkm od kraju wiec ci nie podlacze . ale kolega Trawus pewnie cos ogarnie -

witam mam problem z rexiem 2,7 xdi prosilbym cie o pomoc blendy 1257 i 1254 , juz powymienialem pompe, wyrtski ,komputer,i nadal to samo instalacja przemiezona wtyczki poczyszczone ...z góry dziekuje za podpowiec pozdrawiam .to mój email [email protected] i nr tel 690280075

Re: Bląd 1254 i 1257

: 08 cze 2016, 21:06
autor: Martrax
Sergio mialem wpisac ale mnie wyprzedziles pytalem ciebie bo natknołem sie na twój wpis dla błedu 1254 i podales jakis link ale juz nie dziala .jak ktos moze pomóc w temacie to poprosze.

Re: Bląd 1254 i 1257

: 10 cze 2016, 1:30
autor: Trawas
Kody wszystkich błędów są opisane w manualu Rexa.
A co do tekstu autora - po regeneracji wtrysku jest on kodowany do jednej z grup selekcyjnych przez firmę dokonującą usługi. Nie wystarczy wsadzenie tych wtrysków do silnika by wszystko działało jak należy - jeszcze trzeba wpisać te kody do kompa bo on musi wiedzieć jakich map używać do sterowania nimi. Jest kilka grup selekcji pracy wtrysku więc ideałem jest jeśli wszystkie pięć są w jednej grupie bo sterownik z jednej mapy obsługuje wszystkie a to mu ułatwia zadanie. Jak sterownik nie wie jakimi wtryskami zarządza to uśrednia mapę, wywala Check i wchodzi w tryb awaryjny a auto nie ma pełnej mocy. . Jutro , jak będzie trochę czasu to przewertuję manual i podam treść wspomnianych błędów.

Re: Bląd 1254 i 1257

: 11 cze 2016, 2:05
autor: sergio1969
No i dzieki Bogu mamy Trawusa , wiedzialem ze chlopisko dobre da rade z tymi bledami niestety wiedza jest potęgą :-)

Re: Bląd 1254 i 1257

: 12 cze 2016, 0:40
autor: Trawas
Niestety mam problem bo padł mi twardy dysk na, którym miałem manual. Walczę z nim bo mam nadzieję, że odzyskam dane. Genialna firma Maxtor - to już drugi, który mi padł w ostatnim czasie - buble jak cholera.

Re: Bląd 1254 i 1257

: 12 cze 2016, 1:33
autor: sergio1969
Czas na zmiany lepsze trzeba zakupic lub pirata dobrego do ochrony lub wrzucac dane na chmure

Re: Bląd 1254 i 1257

: 12 cze 2016, 1:33
autor: sergio1969
Dane wtedy pozostana na chmurze

Re: Bląd 1254 i 1257

: 12 cze 2016, 16:13
autor: Trawas
Niestety dysk padł mechanicznie, zdechł zwyczajnie napęd i już. Co do syfu to się go nie boję bo jestem Linuxowy i od dawna jadę na odpornym na syfy systemie. Gdyby to były problemy z syfem to nie byłoby sprawy. Już wiem, że dyski firmy Maxtor działają góra 2 lata . Nigdy więcej tego G ale niestety nabyłem je wraz z komputerem. Na szczęście większość danych miałem na nowym Master a padł mi Slave na, którym miałem takie tam, różne materiały używane od lat, głownie na temat domu i samochodu.
Kuśwa , wyrwę mu to z gardła żeby nie wiem co. Wsadzę go do sterylnej przezroczystej torby, rozbiorę łobuza i wsadzę mu drugi silnik . Niech tylko popracuje pół godziny a później może zdychać na zawsze. Paskudna robota.

Re: Bląd 1254 i 1257

: 12 cze 2016, 16:57
autor: sergio1969
Jedną z wymaganych funkcji systemu OBDII (2 generacja systemu OBD, w wersji europejskiej zwane EOBD - European On Board Diagnostic) jest zapamiętywanie błędów związanych z usterkami mogącymi mieć wpływ na toksyczność spalin oraz zasygnalizowanie tego kontrolką MIL (Malfunction Indicator Light) zwaną przez niektórych producentów Check Engine.

Kod błędu DTC (ang. Diagnostic Trouble Code) jest to ustandaryzowany kod usterki składający się z litery (P, C, B lub U) opisującej w którym układzie samochodu wystąpił błąd oraz 4 cyfr opisujących konkretny błąd.
W zrozumieniu struktury kodu błędu pomoże poniższy przykład:

B - nadwozie (Body)
C - podwozie (Chassis)
P - układ napędowy (Powertrain)
U - komunikacja (Network Communication)
0 0 - kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
1 - specyficzny kod producenta
2 - kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
3 - kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE

3 Podsystem:
1 - Układ paliwowy i dolotowy
2 - Układ paliwowy i dolotowy - obwód wtryskiwaczy
3 - Układ zapłonowy
4 - Zewnętrzne układy kontroli emisji
5 - Systemy kontroli prędkości i biegu jałowego
6 - Obwody wyjściowe komputera
7 - Przeniesienie napędu
8 - Przeniesienie napędu
Systemy OBDII rozróżniają 2 typy usterek:

Typ A
(usterki poważne)
Usterki związane z emisją spalin
Zapalają kontrolkę MIL po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
Zapamiętują "zamrożoną ramkę" i kod błędu.

Typ B
(usterki mniej poważne)
Usterki związane z emisją spalin
Zapamiętują usterkę oczekującą po wystąpieniu usterki podczas pojedyńczego cyklu jazdy
Jeżeli błąd nie wystąpi ponownie mogą usunąć kod usterki oczekującej
Zapalają kontrolkę MIL, zapamiętują "zamrożoną ramkę" i kod błędu po dwukrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy



P1254 Pedal Correlation PDS2 and LPDS High
P1255 Pedal Correlation PDS2 and LPDS Low
P1256 Pedal Correlation PDS1 and HPDS
P1257 Pedal Correlation PDS2 and HPDS
P1258 Pedal Correlation PDS1 and PDS2

Re: Bląd 1254 i 1257

: 15 cze 2016, 16:22
autor: unimart
Oba te błędy wskazują na niestabilne, zbyt wysokie ciśnienie na szynie paliwowej.

Re: Bląd 1254 i 1257

: 15 cze 2016, 22:52
autor: Trawas
Co może też wskazywać na walnięty czujnik ciśnienia , który mierzy je na szynie jako, że regulatory ciśnienia rzadko defektują. Trzebaby wziąć do łapy miernik i pomierzyć wartości na czujniku bo spracowany może wypuszczać pierdoły w info do sterownika. Podobny efekt mogą tworzyć zaśniedziałe styki na kostce i okazjonalne opory tak powstające. Pamiętajmy, że instalacja elektryczna SSangów to nie jest dzieło mistrzów. :lol:
Najpierw wszystko wyczyścić a później auto jeszcze raz na skaner. Przy "sprzątaniu" odłączać akumulator !

Re: Bląd 1254 i 1257

: 18 cze 2016, 0:18
autor: Martrax
witam wszystko sprawdzone(instalacja do komputera przemiezona na opornosc) wtryski przypisane i bład nadal 1254 czujnik wymieniony inie pomaga nic ...auto bez jazdy na postoju jest ok mozna gazowac i nic sie nie dzieje zadnego błedu,tylko ruszymy i bład wyskakuje ,jakis pomysły?

Re: Bląd 1254 i 1257

: 18 cze 2016, 1:00
autor: Trawas
A i owszem , są pomysły :) Sprawdzić potencjometr pedału przyspiesznika . Bo coś mi się widzi , że w takim przypadku, jak opisałeś ( na postoju spoko a po ruszeniu syf) to wariuje niezgodność napięć pomiędzy oceną czujnika obciążenia silnika a wskazaniami potencjometru podającego stopień wciśnięcia pedału przyspieszenia. Brak tu korelacji w wykazywanymi tu napięciami prądu. Sprawdź potencjometr pedału gazu i będzie ok :) . Nic takiego - silnik od tego ci się nie uszkodzi. :)
A tak a propos - czy nie wydaje ci się, że po wciśnięciu pedału gazu auto jakby za długo myśli co zrobić i przyspiesza z dużym opóźnieniem ? Jeśli masz taki objaw to dokładnie to, co powyżej opisałem. System stara się obejść błąd wybierając ustawienia trybu awaryjnego. Rozebrać wymyć i nasmarować odrobiną smaru miedzianego a potencjometr będzie , jak nowy - Polak potrafi :lol: ( zakupy nowych części w ostateczności)

Re: Bląd 1254 i 1257

: 18 cze 2016, 14:31
autor: Martrax
to juz zrobilem z pedałem bo był bład impulsu jazdy wymieniłem bo mam dwa rexie i lipa a teraz dzisiaj wogóle nie odpal wtryski leja z przelewów ,pompa do wymiany sieje jakies opiłki do wtrysków...wymienie w srode pompe i wyczyszcze układ i zobaczymy co dalej dziekuje za podpowiedzi pozdrawiam...

Re: Bląd 1254 i 1257

: 20 cze 2016, 18:35
autor: Trawas
Martrax a ty jesteś pewien, że to pompa a nie elektronika ? Sprawdzałeś na skanerze, czy wtryski w ogóle dostają impulsy pracy ze sterownika ? Bo to, że auto nie odpala nie musi oznaczać zapchania wtrysków , czy uszkodzenia pompy - jak walnie sterownik to też tak samo będzie bo wtryski są martwe i zwyczajnie nie pracują - w CDI tak już jest. Zanim rozbebeszysz pompę postaw auto jeszcze raz na skaner, Gdyby stało się tak od razu, bez wcześniejszych kłopotów z elektroniką to można by się domyślać uszkodzenia pompy ale w twoim przypadku zacząłbym analizę od zbadania procedury sterowania pracą wtryskiwaczy - bo może zwyczajnie, nie dostają właściwych impulsów elektrycznych bo program sterujący nie pracuje. Poza tym , co , nagle zapchały się wszystkie w jednej chwili ? Na ogół przed zapchaniem wtrysków masz inne objawy, tj. wypadanie suwów pracy, praca nie na wszystkich cylindrach itp. Dopiero później pada wszystko. Spr4awdź najpierw pracę sterownika wtrysku.