Strona 1 z 2
4h/4l walenie
: 23 cze 2016, 19:31
autor: XSzafaX

panowie moze ktoś miał taki obiaw jak ja a mianowicie gdy włączam napęd 4h lub 4 L (part time) napęd załącza sie ,półosie są zblokowane czuć rękom i na zakrętach jest opór , lecz gdy dodam więcej gazu ( na wprost jadąc oczywiście

)czuć jak coś wali ,jak by się rozłączał , tłuczenie jest sporadyczne , a jak wjeżdżam w piach czuć jak by napęd był wyłączony i walnięcie chyba w koło , wygląda to jak by chciał się załączyć pomużcie co to może być ?
Węże wymienione ,uszczelniacze około 2 lata temu
Re: 4h/4l walenie
: 24 cze 2016, 18:53
autor: Trawas
Nie włączaj napędu na cztery bo ci się reduktor rozleci. Prawdopodobnie silniczek nie dokładnie ( nie do końca załącza zasprzęglenie przedniej osi. Najczęściej winny jest tu potencjometr sterujący pracą silniczka zmiany przełożeń. Trzeba kupić nowy a , jak masz trochę smykałki technicznej to możesz go sam rozebrać , wyczyścić i nasmarować. Koledzy już to robili i dokładnie opisali jak. Wlepili fotki , jak to w środku wygląda.
Re: 4h/4l walenie
: 24 cze 2016, 21:03
autor: XSzafaX
Dzięki kolego będę prubował go ratować

)))
Re: 4h/4l walenie
: 24 cze 2016, 22:14
autor: XSzafaX
Chciałem dodać że błędu nie wyrzuca żadnego błędu jedno mnie zastanawia , czy po wciśnięciu 4H kontrolka powinna pare razy mrugnąć i się zapalić na stałe , czy też bez mrugania zapalić i nie gasnąć ?
Re: 4h/4l walenie
: 29 cze 2016, 14:06
autor: XSzafaX
Silniczek sprawdzony dobrze chodzi , załącza wszystkie napędy ;( a więc gdzie może tkwić szkopuł ? Jak załączam 4h/l i dodaje gazu wali

mógł paść reduktor bez powodu? Z tym że raz w piachah jak się wkurzyłem bo niemogłem wyciągnąć golfa dałem mu po garach i napęd się załączył O.o doradźcie cos proszę :/
Re: 4h/4l walenie
: 30 cze 2016, 1:59
autor: Trawas
mówię ci , silniczek działa ale nie dociąga do końca ? Abo jeszcze jedno - to nie przy silniku ale przy kołach - sprzęgiełka - sprawdź vaccum pompę bo może przepuszcza i dopiero na wyższych obrotach daje tyle podciśnienia , że załącza napędy. Na wszelki wypadem załączaj H4 tak, jak L4 to znaczy auto stop, wajcha na N i dopiero przełączaj na H4. Jeżeli załącza po dodaniu gazu to będzie znaczyło, że podciśnienie za niskie i vaccum daje dopiero jak złapie wyższych obrotów. Zmierz podciśnienie vaccum pompy i sprawdź normę.
Re: 4h/4l walenie
: 02 lip 2016, 13:04
autor: XSzafaX
No to raczej padł reduktor ;( ponieważ : podniosłem jedno koło w gurę zdjąłem silnik z reduktora ( który zregenerowałem od 0 do 100% sprawności chociaż był jak nowy) przestawiłem ręcznie czpień w pozycję włączenia napędu i wał był zablokowany ( dłoniom nie dało się przekręcić a niewielkie ruchy wprawiały wał przedni i tylny w identyczny ruch , więc OK. Odpaliłem Rexa załączyłem 4H ( załączyło półosie idealnie , weszłem pod auto tata kręcił ręcznie przednie koło w stronę wsteczną i widać było jak wał dziwnymi ruchami przeskakiwał w reduktoże lecz nie dało się obrucić koła w przód było zblokowane dobrze , może ktoś miał taki przypadek i wie co się rozsypało ?? ;(
Re: 4h/4l walenie
: 02 lip 2016, 14:47
autor: Trawas
Skoro tak mówisz ? No, to trzeba zajrzeć do reduktora i sprawdzić wodziki zmiany napędów sterujące zazębieniami przekładni reduktora. Sam reduktor nie padł bo pisałeś , że na wysiłku nastąpiło zazębienie przekładni w pozycji 4x4. Znaczy wskoczyło i reduktor pracował normalnie. Coś nie pozwala na załączenie napędu do końca i trzeba pierdyknąć żeby weszło na swoje miejsce. Sprawdź reduktor - to nie jest skomplikowane w Part Time, dużo prostsze niż zwykła skrzynia biegów. Może coś się ukruszyło w elemencie sterującym i włazi gdzie nie trzeba albo nie dopycha zazębienia do końca ? Kto to wie? trzeba zajrzeć do środka.
Re: 4h/4l walenie
: 02 lip 2016, 15:34
autor: XSzafaX
Taki mam zamiar po niedzieli wezmę sie do roboty mógł byś mi kolego udzielić jakiś wskazówek jak sie do tego zabrać

Re: 4h/4l walenie
: 04 lip 2016, 20:55
autor: XSzafaX
Jak by ktoś miał reduktor lub części do reduktora ( nowe lub używane ) piszcie moze bym cos kupił

Re: 4h/4l walenie
: 06 lip 2016, 17:13
autor: XSzafaX
Re: 4h/4l walenie
: 06 lip 2016, 22:47
autor: XSzafaX
Koledzy juz wiem co u mnie jest ;( były juz takie tematy " napęd do tyłu działa do przodu nie " i jeszcze jeden a konkretnie chodzi o zębatkę powiedzcie mi czy taka sama zębatka bedzie w : kyronie 2.0xdi ,musso 2.9 td lub 3.2 , ?? Moze nowa gdzieś dostanę ?
Re: 4h/4l walenie
: 15 lip 2016, 19:18
autor: XSzafaX
Re: 4h/4l walenie
: 15 lip 2016, 19:19
autor: XSzafaX
A za reduktor od kyrona dałem 200zł w super stanie!
Re: 4h/4l walenie
: 18 gru 2016, 19:30
autor: Bacs
Trawas pisze:Nie włączaj napędu na cztery bo ci się reduktor rozleci. Prawdopodobnie silniczek nie dokładnie ( nie do końca załącza zasprzęglenie przedniej osi. Najczęściej winny jest tu potencjometr sterujący pracą silniczka zmiany przełożeń. Trzeba kupić nowy a , jak masz trochę smykałki technicznej to możesz go sam rozebrać , wyczyścić i nasmarować. Koledzy już to robili i dokładnie opisali jak. Wlepili fotki , jak to w środku wygląda.
gdy to mozna zobaczyć?