Strona 1 z 1

Błąd P1170

: 24 lip 2016, 21:37
autor: Consool
Panowie mam taką zagwozdkę.... kiedy jade autostradą albo drogą gdzie można przycisnąć i jechać ponad 120km/h zapala mi sie check engine i pokazuje błąd - P1170 Toque Trim Fault-High
Z autem nic sie nie dzieje wszystko w porządku nie traci mocy.... check engine sam ganie jak wyłączę silnik i znowu go odpalę.
Ktoś ma pomysł ??

Re: Błąd P1170

: 24 lip 2016, 22:33
autor: renegade
Jeśli dobrze zrozumiałem kolegów z "putinowa" to masz problem z wtryskami
P1170 "Torque trymowania Usterka - High" / "Naruszenie regulacji momentu obrotowego - wysoki poziom."

https://www.drive2.ru/l/8398221/ -tu masz problem opisany

Re: Błąd P1170

: 24 lip 2016, 23:18
autor: Consool
U mnie wtryski były regenerowane pół roku temu .... hmmm zastanawia mnie teraz jak dojść który wtrysk??

Re: Błąd P1170

: 25 lip 2016, 2:24
autor: zedisson
przeczesz dobrze internet, tam znajdziesz informacje że ten błąd może powodować czujnik położenia wału.
ten wymieniony przez Ciebie błąd odsyłają do P0372 i tam jest wzmianka że nawet jak sygnał z wałka rozrządu jest w porządku to może być błąd położenia (kąta) wału korbowego tak jakby brakowało zęba.
zalecają sprawdzenie pinów na dojściu do ECU (Engine Control Unit) piny 90 i 82 może tam się pojawić przerwa w obwodzie,zwarcie lub słaby kontakt.
Powinno być prawidłowo 1090Ohm z błędem dopuszczalnym w górę i w dół15%.
piszą jeszcze by sprawdzać szczelinę pomiędzy czujnikiem a kołem zębatym i powinna być pomiędzy 0,3 a 1,3mm
przy 1,3 mm i 40 obrotach /min przewidują napięcie 1V a przy dolnej granicy 0,3mm i obrotach 7000 napięcie 150V, pewno to przedrukowali z charakterystyki bo żadnych z tych obrotów nie uzyskasz w silniku 2,7xdi.
także może poleć po kablach i sprawdź czystość połączeń, sporo kolegów narzeka na słabą jakość połączeń.
Jeżeli czujnik był ustawiony na maximum to też mogło się zdarzyć że pracuje na granicy swoich możliwości które są przekraczane właśnie podczas szybkiej jazdy.
To wszystko tylko teoria oparta na instrukcji serwisowej

daj znać jaki był prawdziwy powód usterki
pozdrawiam

Re: Błąd P1170

: 25 lip 2016, 15:27
autor: Consool
Hey akurat jestem na urlopie z zona i dostęp do netu mam dość mocno ograniczony... juz nie wspomnę o tym jak szybko net tu chodzi hehe ale jak by nie było jest ;) chyba wymienię ten czujnik po prostu na nowy i będę testowal w trakcie użytkowania autko.

Re: Błąd P1170

: 25 lip 2016, 23:39
autor: Trawas
Nie dotykać wtgrysków cholerka :) błędy wtrysków zaczynają się od 1171 do 1175 .
Opis wady 1170 znajdziesz w P0372 - Crank Angle Sensor Malfunction 3 ( crankshaft position)
Even though cam position recognition is normal, no crank angle signal recognition (missing tooth).
- Check the sensor wiring harness for ECU pin #90 and #82 (open, short, poor contact).
- Check the resistance of crank angle sensor: 1090 Ω ± 15 %.
- Measure the air gap: 0.3 ~ 1.3 mm
• 1.3 mm of air gap: outputs 1.0 V at 40 rpm
• 0.3 mm of air gap: outputs 150 V at 7000 rpm
- Check the teeth condition. • Drive plate (A/T), DMF (M/T- Replace the ECU if required.
Słowem zacznij od instalacji elektrycznej czy na kostkach jakieś opory nie powstają ?Póżniej zmierz sensor według powyższych danych. No i będziesz wiedział co zrobić. Jakby co zmień sensor i koniec
Acha, kopnąć w oponkę nie zaszkodzi na koniec :lol:

Re: Błąd P1170

: 26 lip 2016, 3:49
autor: zedisson
Widzę że kolega Trawus ma podobne zdanie
czujnik położenia wału jest typu indukcyjnego czyli jak będzie miał opór w zakresie podanym ok 1090Ohm to może masz zbyt dużą odległość od wieńca koła sygnałowego - to nie jest koło rozrusznika. Ten typ czujnika jest bardziej czuły na odległość od Czujników Halla (taki jest dla odmiany z przodu silnika i "czyta" położenie wału rozrządu)
Na kole brakuje dwóch zębów w TDC pierwszego i piątego cylindra, jak będą ślady na czujniku to może być że odległość była zbyt mała ale ja bym stawiał raczej na zbyt dużą. czujnik jest z tyłu po lewej stronie przy kole zamachowym pod kolektorem ssącym. Tak więc raczej w trakcie zużycia lub bardzo dużego obciążenia cieplnego może się wał nieco oddalać od czujnika. Ja bym wkładał w miejsce czujnika śrubę z nakrętką tak by dotykała zębów a nakrętka korpusu, potem porównał ją z długością czujnika jeżeli jest nieuszkodzony.

powodzenia

Re: Błąd P1170

: 03 sie 2016, 21:02
autor: Consool
Dobra Panowie mam pytanie ktoś ma może nr tego czujnika ?? żebym wiedział który to konkretnie przy zamawianiu. Bede bardzo wdzięczny za pomoc ;)