Strona 1 z 2
Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 30 lis 2016, 23:40
autor: Czerwony88
Witam! Szukałem coś na temat zbieżności ale niestety nie znalazłem, wiec założyłem nowy temat. Mam pewien problem mianowicie, jestem posiadaczem rextona I z 2004 r silnik 2,7 sprzegiełka manualne, auto mamy w domu od nowości i wiem co i jak było robione, ale coś jest nie tak z przednim prawym kołem czyli od pasażera, gdy skręcę kierownica max w lewo to prawe przednie kolo widać jak kolo stoi na rancie zewnętrznym opony. Myślałem ze to normalne ale kolo z lewej strony zachowuje się normalnie w każda stronę i nie zdziera opony, a prawe zdziera oponę z zewnętrznej strony gdy skręcam w lewo, bylem na zbieżności i geometrii wszystko ponoć jest ok , luzów brak jakichkolwiek sprawdzałem na stacji także dla ciężarowych i 3 innych plus u mechaników wszystko ok wiec nie wiem czego mam szukać;/ jedynie co wymieniałem wahacz górny bo ma sworzeń nie wymienny ale już wcześniej tez brało mi tą oponę;/ macie możne jakieś pomysły? albo znacie właściwości ustawienia kąty pochylenia , wyprzedzenia koła przód bądź jakieś parametry? może robią złe pomiary? na wprost jest ok nie dzieje się nic tylko jak skręcam kołami w lewo to prawe koło stoi pod kątem;/ Poratujcie jakimiś poradami, gdzie można ustawić takie coś? czy jest możliwość regulacji? Łożyska w kołach też nie mają luzów itd Szkoda mi opon:(
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 01 gru 2016, 7:48
autor: Trawas
W zasadzie w Rexie nie reguluje się kątów pochylenia i wyprzedzenia zwrotnicy - Reguluje się tylko zbieżność. Za zdzieranie boków najczęściej odpowiada złe ustawiony kąt wyprzedzenia bo to on wykłada koło na boki przy skręcie. Jeżeli zdziera ci oponę i nie jest to spowodowane podwyższonym oporem toczenia to nic innego ci nie pozostaje jak wymiana wahaczy. Pewnie w coś uderzyłeś kołem trochę za bardzo. Bo , jak mniemam, nie miałeś wypadku drogowego ani nie pokrzywiłeś ramy - .
Wheel alignment : Toe-in 2 ± 2 mm
Camber - 0° ± 30° (the difference between both ends is should be below 30°)
Caster - 3° ± 30° (the difference between both ends is should be below 30°)
To wszystko co podają na temat kół.
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 01 gru 2016, 8:08
autor: automatic
Wyprzedzenia się rzeczywiście nie reguluje ,ale pochylenie tak : na dolnym wahaczu śruby mocujące są na podkładkach mimośrodowych i obracając nimi zmieniasz kąt pochylenia zwrotnicy .
Ale najczęściej to nadmierne luzy na łożyskach piast powodują wycinanie krawędzi przednich opon .
Bez odkręcenia piast raczej luzu nie znajdziesz - dociągając piastę nakrętką regulujesz go.
Ja pierw skasowałem luzy , potem ustawiłem pochylenie zwrotnic na 0* i skorygowałem zbieżność -przestało ciąć boki .
Na geometrię pojedź raczej tam gdzie mają przyrządy do tego+ pojęcie o tym.
Zmieniałeś wahacz - nie ma cudów trzeba to od nowa ustawić .
Ja też tak miałem na początku że lewe koło było widocznie pochylone - to wyregulowałem na tych śrubach wahacza.
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 01 gru 2016, 13:44
autor: Trawas
Hahahah Automatic, tyle lat jeżdżę Rexami a taka robota mi się nie trafiła więc nie wiedziałem, że to można regulować. Nawet przejrzałem manual i ani słowa o regulacji zwrotnic. - łajzy nic nie napisały. Dzięki za info - warto wiedzieć

Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 03 gru 2016, 11:05
autor: Czerwony88
Witam! skorygować mówisz luz na lozysku pisty czyli dokrecic łozysko tak? było dokrecane, Raczej nie wjechalem nigdzie w dziure a tym bardziej nie mialem wypadku, Pamietam ze od poczatku bylo cos nie tak i scinalo bok opony a na serwisie twoerdzili ze wszystko jest ok. mialem podobny przypadek tez w aucie z salonu gdzie cielo opone serwis byl bezradny mowil ze ok ok, rozwiercilerm otwory na wahaczu dokrecilem sruba i juz 5 lat nic. Mowicie ze na dolnym wahaczu te sruby co jest wahacz przykrecony tak? je musze obrócić i dokrecic?
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 03 gru 2016, 12:25
autor: Trawas
Nie działaj na ślepo, najpierw jedź na stację, pomierz budę i zawieszenie laserem. Wszytko wyjdzie w praniu.
Kolega Rufus nie dawno był w takim przybytku i dowiedział się że ma budę przesuniętą na poduszkach o 0,8 cm.
Przy dokładnym pomiarze powód cięcia opony wyjdzie na pewno. Luzów na łożysku skasować się nie da , jak by co to wymiana - ale to nie jest droga zabawa, coś około 200 zł .
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 03 gru 2016, 14:52
autor: Czerwony88
Rozumiem ale jesli tnie mi tylko jak skrecam w lewo to wyjdzie to?
bo normalnie jej nie tnie nie zdziera sie ani nic, tylko najbardziej dostaje w tykek jak sie zakreca, zrobie zdjecia i pokaze jak to wyglada na prosto a jak na skreconych kołach w lewo
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 16 gru 2016, 23:31
autor: Czerwony88
WhatsApp Image 2016-12-16 at 23.25.22.jpeg
]Witam! Po chwili przerwy wracam aby zapytac i poradzic sie was czy takie wartosci sa dla Rextona ok, oto wydruk z ustawienia i pomiaru, wupowiedzcie sie prosze, dzis mi to ustawili
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 17 gru 2016, 0:40
autor: Trawas
Co chcesz, dobrze ci ustawili , mieści się w dolnym zakresie tolerancji a było poza skalą - już nie powinien drzeć opon.
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 17 gru 2016, 10:48
autor: automatic
zbieżność ok !
ale pochylenie nie jest wyregulowane do końca :
Różnica pomiędzy kołami jest nadal poza zakresem wzorcowo wino być 30' było 45' po regulacji 40' czyli 10' za dużo.
wynika to z tego że zmieniając zbieżność zmienia się kąt pochylenia kół (stąd ta korekta z 45' na 40)
Moim zdaniem nie ruszyli pochylenia ,lecz skręcili drążki (lub tylko jeden z nich) i to cała ich robota.
powinni regulować aby zbieżność połówkowa była taka sama
regulacja pochylenia i zbieżności jest upierdliwa nieco bo po każdym ruszeniu pochylenia kół znów regulujesz zbieżność bo rozjechały się nieco-
a po regulacji zbieżności sprawdzasz znów pochylenie... Komu by się chciało... raz ciach i wydruk jest prawie ok kasujemy forsę i następny proszę !
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 31 sty 2017, 14:01
autor: bettar
WItam, dołączę się do tematu zbieżności. Dzisiaj wymianiałem stare opony (jeszcze fabryczne) i o ile przednie są równomiernie zużyte to tylne : lewa ścięta bardziej od zewnątrz a prawa od wewnątrz. Jako że tył jest sztywny i nie reguluje się pochylenia kół - jest to dla mnie zagadka. Czy są jakiekolwiek regulacje tylnego zawieszenia? Może inne sugestie?
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 31 sty 2017, 14:31
autor: Consool
Fabryczne opony tu bym się 3X zastanowił auto z 2005 r. Po 8 latach guma w oponach to masakra a po prawie 12 to już druciarstwo

poprzednik chyba nie dbał zbytnio ?:(
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 31 sty 2017, 14:34
autor: bettar
kuhmo 4 jednakowe dot05, faktycznie spękane na obwodach przy feldze.... ale bieżnik jeszcze był

Pierwsza rzecz wymieniona po zakupie (czyli 3 dni temu). Ale wracając ... jakiś pomysł? Złożoność zawieszenia nieco inna niz w dotychczasowych autach, więc liczę na Was.
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 31 sty 2017, 15:07
autor: automatic
Zagadka ? raczej przekładka opon między kołami tylnymi a przednimi , przez poprzedniego właściciela
2 opony nie drą się z tej samej strony ! albo 2 wewnątrz (rozbieżność) , albo 2 z zewnątrz (nadmiar zbieżności)
Re: Zbieżność , kąty pochylenia i wyprzedzenia koła - Darcie opon - REXTON I
: 31 sty 2017, 17:57
autor: Jurgen
Tył jak już zauważyłeś jest "sztywny" więc tutaj nie poszalejesz

,ale tak jak kolega napisał na pewno była zamiana miedzy osiami przód<>tył. Dlatego skup się na geometrii przedniej osi i będzie ok, chociaż wpierw się upewnij , że "zawiecha" z przodu nie ma luzów bo szkoda robić póżniej i płacić jeszcze raz za to samo.