Strona 1 z 2
Swieczki zarowe
: 12 lut 2017, 12:22
autor: sergio1969
Pewnie od nowosci nie byly wymieniane wiec musze wymienic swiece zarowe ,panowie jakie polecacie oby nie jakies chinskie g...o.
Re: Swieczki zarowe
: 12 lut 2017, 13:17
autor: Trawas
Sergio , uważaj z tym gównem ! Delikatnie bo łatwo się urywa, szczególnie u ciebie gdy długo siedziało.
Zanim ruszysz , najpierw kilka dni zalewaj penetratorem i bez pośpiechu. Przed penetratorem można kilka razy zalać rozpuszczalnikiem xylokarbamidowym bo rozpuszcza i proszkuje nagar a później , jak wyschnie dopiero lać penetrator. Bo jak się urwie to kłopot jak cholera. Takie rzeczy to się robi w lato bo penetratory lepiej wchodzą w gwint .
A co , odpala ci check na świece ? Trudno pali z rana ? Co do świec to najlepiej zapytaj Jacka z Unimart.
On najlepiej wie , co jest co. Bo nawet Delphi potrafi brać od żółtków i sprzedawać pod własnym szyldem.
Re: Swieczki zarowe
: 12 lut 2017, 14:27
autor: sergio1969
Pali mi normalnie raz od strzalu raz za 4 obrotami i mam blad 1530 i 1534 wiec swiece na 3 i 5 garku
Re: Swieczki zarowe
: 12 lut 2017, 18:45
autor: Trawas
Sergio , takie błędy masz, nic nie pomyliłeś ? P1530 i 1534 ? Dobrze widzę i pali od pierwszego strzału ?
No to kolego odczep się od świec, są OK

Te błędy dotyczą P1530 #1 Heater operating circuit - Open ................ DI10-47 i P1534 #2 Heater operating circuit - Open ................ DI10-48. Sprawdziłem bo już z pamięci wiedziałem, że to jest tak. Świece to błędy od P0671 do 0675 oraz P1671 do 1675....D10-67. Słowem popraw procedurę otwierania się zaworów na nagrzewnicach a o świecach zapomnij . Te z zero to błąd otwartego obwodu a te z tysiąc to zwarcia w obwodzie. Świece zawsze mają w środku cyferki 67. ( zapamiętałem bo to numer podstawówki do której chodziłem - hahahaha )
Gdyby to były świece to na mrozie przy dwóch uszkodzonych paliłby źle i przez pewien czas chodził nierówno, tylko na trzech cylindrach zanim by się nie rozgrzał . Widzisz, masz kłopot z głowy, świece już naprawione - ale się napracowałeś ! hoho .

Re: Swieczki zarowe
: 12 lut 2017, 18:59
autor: Trawas
A propos , do błędów P1530 itd. - #1 heater circuit malfunction: Short to
ground. ( zwarcie w linii do pin 61 ECU ) omomierz do łapy i szukać.
- Check the wiring harness for short.• ECU pin #61
- Check the heater relay operations.
- If the forced operation is not available,replace the ECU.
- Check the ECU wiring and replace the ECU if required.
I to by było na tyle - bardzo częsta awaryjka u Rexów związana z jakością instalacji - miałem już to kilkukrotnie , duperel. Najczęściej nagrzewnice działają normalnie a błąd pojawia się nie wiedzieć czemu ? Gdzieś, coś, jakoś - tajemnica Rexa.
Re: Swieczki zarowe
: 12 lut 2017, 22:26
autor: sergio1969
Napisales do mnie jak do mechanika 1 klasy EKU pin 61 nie mam zielonego pojecia co to jest i gdzie sie to znajduje dzieki za podpowiedz a z nagrzewnica mozesz miec racje bo cos mi tam nie pasuje ale tez nie wiem gdzie to ugryzc i od czego zaczac . Potrafie wiele ale z elektryka raczej sie poddaje bo nie moj swiat ,z mechaniki raczej robie wszystko sam elektryka -poleglem . mam tu kolege ktory jest kumaty ale nie wiem jakie zawory z nagrzewnicy i gdzie to jest obwod pewnie mi sprawdzi tylko musi wiedziec gdzie . ale dzieki za info jak dasz rade napisz gdzie szukac tego pinu itp bo zielony jestem
Re: Swieczki zarowe
: 13 lut 2017, 6:09
autor: Trawas
Numery pin na kostce ECU. Musisz ściągnąć sobie manual bo bez tego nikt nie da sobie z tym, rady, zbyt skomplikowany zespól. Elektrykowi potrzebne będą schematy.
Przechwytywanie.PNG
Trzeba sprawdzić linię dojścia do pin 61 i 62 bo tester mówi , że gdzieś na linii odnotował zwarcie ? Zatem po kolorach drucików od pin 61 aż do nagrzewnicy ale, gdzie tam mogło zrobić się zwarcie jakoś nie potrafię sobie wyobrazić . na zaworach , siłownikach przepustnic, panelu ? HGW ?
elektrycy od klimy ogarniają takie tematy. Wiesz co, najpierw skasuj błędy w pamięci kompa, pojeździj troszkę z włączoną klimą i ponownie zeskanuj - może ten błąd już nie występuje ? Ja bym to zostawił , jak ci nie przeszkadza w użytkowaniu auta.
Re: Swieczki zarowe
: 14 lut 2017, 0:38
autor: sergio1969
i tak tez zrobie nic sie nie dzieje wiec to zostawie bo elektryka dla mnie to czarna magia ,a dziadostwa narobic jest bardzo latwo jak sie nie ma o tym pojecia - dzieki Trawus
Re: Swieczki zarowe
: 07 mar 2017, 21:37
autor: Holler
No to taka zagadka. Błędy jak poniżej. Auto pali bez problemów, nie wyrzuca check engine, a jednak błędów usunąć się nie da...
[img]
SSANGYONG20170111072054.jpg
[/img]
Re: Swieczki zarowe
: 17 mar 2017, 15:34
autor: Holler
Trawas pisze: Świece zawsze mają w środku cyferki 67. ( zapamiętałem bo to numer podstawówki do której chodziłem - hahahaha )
Ja też, 67 Gdańsk Śródmieście. Trawas, zerknij na post wyżej i daj znać co myślisz, proszę.
Re: Swieczki zarowe
: 18 mar 2017, 1:08
autor: Trawas
Przeanalizuj to co poniżej bo świece same prawdopodobnie są OK. Rex to takie bydle, które odpali bez świec nawet przy minus 10'C więc ci odpala choć obwody świec są otwarte. takie pudełko tuż przy akumulatorze - otwiera się . Posprawdzaj miernikiem a przede wszystkim sprawdź przewody gruntu, czy nie zaśniedziały czasami ?
Re: Swieczki zarowe
: 18 mar 2017, 11:26
autor: Holler
Dzięki serdeczne. Idę macać reksia.
No, kurcze, wszystko wygląda dobrze. Mam wrażenie że moduł zakończył żywot. Cały układ, minusowej temperatury prawie nigdy nie zaznał....

, więc może od bezczynności zdechł...
Re: Swieczki zarowe
: 18 mar 2017, 18:28
autor: Trawas
A może wystarczy tylko poczyścić styki w kostkach na całej linii bo, jak nie używane to może gdzieś zaśniedziało a ECU jest wrażliwy na wartości prądów, które do niego docierają - i sprawdź działanie czujnika temp zewnętrznej bo może przekłamuje ? W ostateczności można kupić jakąś używkę na Allegro ale trzeba być pewnym, że to o uszkodzenie modułu chodzi a nie o przewodności linii elektrycznej .
Zobacz , jak wygląda schemat i kostki połączeń. A może zdechł tylko przekaźnik zwora świec w module albo zawiesił się soft- driver modułu w ECU ? Albo wszystko działa a spiepszyło się tylko łącze modułu do gniazda diagnostycznego i ECU głupoty podaje niezgodnie z prawdą ?
Trzeba wszystko wykluczyć . szokujące jest to przez ile kostek przechodzi połączenie zasilania modułu od ING 1 - po kiego tak zrobili ?
Re: Swieczki zarowe
: 18 mar 2017, 18:51
autor: Holler
Kurde, Trawas, dużo wysiłku i zaangażowania z twojej strony, a to niezbyt częste, w tych burzliwych czasach. Dziękuję. Będę sprawdzał dalej i poinformuję o wynikach.
Re: Swieczki zarowe
: 18 mar 2017, 19:06
autor: Trawas
No , wiesz - bractwo " Dwóch Smoków" czyli drogowi odmieńcy pozbawieni prawdziwego serwisu - musimy sobie z tym radzić
