Strona 1 z 1

test przelewowy wtryskiwaczy - 2,7 xdi

: 14 mar 2017, 10:09
autor: marsalis
Witam
Pytanie dotyczy Reksia I 2,7 xdi, mianowicie podczas testu przelewowego wtryskiwaczy po kilkunastu sekundach od startu silnika, samochód gaśnie. Oczywiście menzurki podpięte prawidłowo - do przelewów wtryskiwaczy. Co robię niewłaściwie lub co się dzieje nie tak:)
Proszę o pomoc mądre głowy :D
Pozdrawiam

Re: test przelewowy wtryskiwaczy - 2,7 xdi

: 14 mar 2017, 14:37
autor: automatic
Zaślep powrót paliwa bo zasysa powietrze i wtedy sprawdź ...

Re: test przelewowy wtryskiwaczy - 2,7 xdi

: 14 mar 2017, 15:57
autor: Trawas
Kilkanaście sekund to i tak długo :) Test przelewowy w zasadzie powinien trwać 5 sek i to wystarczy.
Marsalis , Automatic ci wyjaśnił , Rexio nażarł się powietrza zasysając je przez otwarty obieg i zdechł z głodu- to normalne. Pamiętaj, że w Rexach nie ma pompy podającej paliwo lecz jest ono zasysane przez pompę wytrysku z filtra paliwa. Pompa zasysa przez filtr dwoma drogami linią zasilającą i linią powrotną. Jeśli pozostawisz linię powrotną otwartą to zaciągnie powietrze. Później trzeba trochę pokręcić żeby układ się odpowietrzył - a pamiętaj, że nie wolno ci kręcić rozrusznikiem dłużej niż 5 sek.
I tu występuje dość istotne zagadnienie w układzie zasilania Rexa. Niekiedy w skutek nieszczelności magistrali paliwowej po dłuższym postoju, z filtra paliwo cofa się do zbiornika, Gruszka jest od tego by brak ten uzupełnić.
Ale, jeśli w układzie są dwa filtry - główny i odstojnik powyżej to, grucha napełni tylko ten pierwszy. Fakt, pompa zassie dość szybko paliwo do drugiego ale zasysa niestety z obu linii , czyli powrotnej także. W normalnych warunkach pracy paliwo powrotne jest już raz przefiltrowane ale przy zapowietrzonym układzie z linii przelewowej paliwo do filtra nie leci więc pompa zasysać także zaczyna linią powrotną wprost ze zbiornika - i to jest niebezpieczne bo na linii powrotu nie ma filtra a paliwo jest zasysane z dna zbiornika - no i syfy mogą polecieć z paliwem. W takich chwilach, kiedy pompa uzupełnia paliwo w filtrze dobrze by było by linia powrotna była jednak zamknięta a paliwo szło tylko linią zasilającą przez filtry. Zapewnić to może dodatkowy zaworek zwrotny zamontowany za filtrem na linii powrotnej. Odda nadmiar paliwa do zbiornika ale nie pozwoli na zasysanie tą drogą paliwa do filtra. To skutecznie zabezpiecza wtryskiwacze przed zapchaniem się paprochami. Drobne usprawnienie zapewnia spokojny sen. :)