Najlepiej popatrz na rysunki

Łańcuch rozrządu to na prawdę mocna rzecz. Najlepiej poparz na koła rozrządu z góry po zdjęciu dekla wałków . Jeśli koła nie są pościnane to i łańcuch też jest OK. Obejrzyj ślizg górny jak wygląda czy się nie wyrobił ? Najczęściej tu pada tensor napinacza, czyli siłownik hydrauliczny pchany ciśnieniem oleju i naciskający na łyżwę napinacza - zatka się syfem w nim otworek i już nie pracuje - no i łańcuch poluzowany może hałasować ale to nie jest wina samego łańcucha. Najpierw sprawdź ten siłownik , zapewne on zdycha ? Jak widzisz z lewej strony bloku silnika, klucz nasadowy i wyjmij go - zobacz czy się rusza ? Druga sprawa to czasem występujące wyrobienie się łańcuszka napędu pompy oleju albo jego napinacza ?
Jak już się wymienia to wszystko, łańcuch, wszystkie koła zębate, ślizgi i napinacz. Łańcuch dociera się z kołami indywidualnie więc samego łańcucha wymienić nie można - poza tym sprzedają tylko w kompletach ale to spory wydatek. Nie wierzą, że ci łańcuch padł

- posprawdzaj , jak powyżej. Pozdro