Sergio , kurde, nie kombinuj tylko stosuj takie oleje , jakie zaleca Mercedes. Chodzi o komponenty i dobre smarowanie turbiny. Mercedes zaleca do swoich diesli m.in. olej f- my Fusch i takiego lepiej się trzymaj. Wynalazki sobie odpuść, tym bardziej rozlewane w Polsce. Wiem że panna Moly to owszem dobrze się pier...li ale czy przy tym dobrze smaruje jej liquid ? nie miej, jeśli przy tym smaruje to musi być wyjątkowo paskudna.
Chcesz 10 tkę to stosuj ten
http://allegro.pl/olej-silnikowy-fuchs- ... 43283.htmlale jeśli chcesz w zimie mieć lepszy rozruch to stosuj taki
http://allegro.pl/fuchs-titan-supersyn- ... 92419.htmlWięcej z tobą na te tematy nie gadam
Pamiętaj że te numerki to granice płynności oleju w dolnej i górnej granicy. Im zimniej tym lepszy o niższym numerku = idealny to W 0 bo z niego nie robi się smar nawet przy minus 50'C. A drugi numerek to granica smarowności im wyższy tym wyższą temp olej znosi. Ja leję albo W 0-40 albo W 5-40 . a i tu na mrozie różnicę się czuje. Olej W 0-40 kręci silnikiem tak jakby to była temp dodatnia - wcale nie jest ciężko rozrusznikowi a i smarowania dobre nawet na zmrożonym silniku. Jeżeli ktoś jeździ na krótkich trasach np do pracy i do domciu to właśnie W 0 -40 bo silnik zawsze jest niedogrzany a on mimo to smaruje jak należy.
Do skrzyni możesz śmiało stosować ten
http://allegro.pl/fuchs-titan-atf-4134- ... 18589.html