No widzisz , tylko niewielka część Rexów ma separator a one w przeciwieństwie do innych mają czujnik wody nie na filtrze ale właśnie na separatorze. Czujnik jest tak zrobiony , że w swoim cokole ma kranik zatem przekręcenie czujnika o 180' otwiera go a po spuszczeniu wody należy czujnikiem powrócić do dawnej pozycji by zamknąć kranik. Wszystko to jednak jest wykonane z ponurego plastiku zatem niewielka robota , lepiej rozpiąć separator od przewodów , odkręcić od auta ( 2 śrubki na klucz 10) i wylać wodę wierzchem przez rurki nie ruszając czujnika żeby się nie spiepszył i nie rozszczelnił.
Słowem,teraz tak pokręć czujnikiem wody by kranik się zamknął i tyle. Cała robota.
Cały ten pomysł z separatorem o kant zadka potłuc bo Rex na konstrukcyjną wadę budowy układu paliwowego ( chyba po to by się psuł i dał zarobić serwisowi?) Otóż pompa paliwowa jest dwu sekcyjna a pierwsza sekcja zasysa paliwo ze zbiornika poprzez filtry wytwarzają podciśnienie. W układzie nie ma pompki podającej. I w ten sposób w filtrze panuje podciśnienie zasysając paliwo dwiema drogami - 1/ poprzez filtry 2/ z przelewu . W tym sęk bo to oznacza, że pompa zasysa filtrowane paliwo z filtrów ale niestety też przy starcie a i przy wysokich obrotach silnika zasysa je "powrotem" zatem bez filtrowania. Tą drogą spokojnie wszystkie syfy ze zbiornika mogą dostawać się bezpośrednio do pompy CR i robi się nieciekawie - w krytycznym przypadku mogą zatkać wtryskiwacze co przytrafiło się mojemu koledze.
Rada na to jest tylko jedna - wstawienie zaworka zwrotnego na linii powrotnej ( za tym cieńszym króćcem wychodzącym z filtra paliwa) tak by paliwo mogło przelewać się do zbiornika ale w drugą stronę płynąć nie mogło. I wówczas jest spokój, pompa nie zassie paliwa drogą linii powrotnej. Linia powrotna jest nioebezpieczna , bo paliwo tamtędy idzie bez oporów, jakie napotyka na filtrach drogą zasilającą zatem pompa CR zasysa tamtędy więcej niż poprzez filtry i to jest ta wada konstrukcyjna. W filtrze panuje podciśnienie wytwarzane przez pompę CR a nikt nie wytłumaczył filtrowi by przepuszczał paliwo ze zbiornika tylko drogą zasilania. zasysa stamtąd skąd lżej leci - bez oporów.
Kup na Allegro metalowy zaworek zwrotny 6 mm i go zamontuj . 10 min roboty i będzie spokój i pewność, że woda się nie przedostanie do wtrysków omijając filtry.